Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:04:47 GMT

تسلط ترکیه بر شهر «تل أبیض» در حومه الرقه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۶۰۹

تسلط ترکیه بر شهر «تل أبیض» در حومه الرقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) از تسلط ارتش ترکیه بر شهر تل أبیض در حومه الرقه خبر داد.

بر اساس این گزارش، این نهاد سوری اعلام کرد که تسلط ارتش سوریه بر تل أبیض با مشارکت ارتش آزاد اتفاق افتاده است. 

این نهاد سوری همچنین تأکید کرد که سیطره ترکیه بر تل أبیض در حومه الرقه پس از درگیری های شدید با نیروهای دموکراتیک کرد سوری اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، ارتش ترکیه از چند روز پیش بدون هماهنگی با دولت دمشق در اقدامی که نقض حاکمیت ملی سوریه محسوب می شود، شمال و شمال شرق این کشور را هدف قرار داده است.

کد خبر 4745562

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه ترکیه تل ابیض سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه جنگ 2015 یمن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در این مراسم شخصیت‌های سیاسی ترکیه به بیان نقطه نظراتشان درباره عملیات وعده صادق پرداختند.
دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: ما با نقشه‌های شوم آمریکا و اسرائیل روبرو هستیم، آنها به روی مردم منطقه سلاح کشیدند و جوابش را از ایران دریافت کردند، ما از عزم راسخ ایران از صمیم قلب حمایت و قدردانی میکنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه گفت:ایران پاسخ خوبی به گستاخی رژیم صهیونسیتی داد و این پاسخ، حساب شده و در چهارچوب قوانین بین المللی بود، اقدام ایران قابل ستایش است و می‌تواند گام موثری در راستای شکست رژیم صهیونسیتی و آزادی مردم فلسطین باشد.
محمت سعید باز نماینده مجلس از حزب حاکم ترکیه با تشبیه رژیم صهیونسیتی به سپاه ابرهه و موشک‌های ایران به ابابیل آهنین طبق سوره فیل قرآن کریم گفت:رژیم صهیونسیتی بسان اصحاب فیل توسط ابابیل آهنین ایران به شکلی بی سابقه و در مسافتی ۱۱۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار داده شد.
میبینم که این عملیات قابل تحسین و ستایش، ترس بر دل صهیونیست‌ها انداخته و راه فراری ندارند.
محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این مراسم با اشاره به خویشتنداری و پاسخ متناسب ایران در برابر حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای جلوگیری از تعدی نسبت به حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و دفاع از مردم و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه و پاسخگویی قاطعانه منطبق بر قوانین بین المللی تصریح می‌کند.
ارتشبد ضیا جمال کادی اوغلو، فرمانده نیروی هوایی ارتش ترکیه ضمن تشکر از یاری رسانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در بحران‌های طبیعی ترکیه گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر با روابط دیرینه و نیرو‌های مسلح دو کشور نیز در برابر تهدید‌ها همواره در کنار هم بوده و همکاری و روابط خوبی دارند.
سرهنگ خلبان تورج زین الدین رایزن نظامی ایران در ترکیه با اشاره به رویکرد و نقطه نظرات مستشاران نظامی مامور در کشور میزبان درباره عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونسیتی گفت: عملیاتی که به نام وعده صادق انجام شد امروزه باعث افتخار ایران و کشور‌های مستقل دنیا است.
وی افزود: از گفته‌های نمایندگان نظامی می‌توان دریافت که عملیات وعده صادق چقدر موجب حیرت و خوشحالی کشور‌های مستقل شده است.......
مصاحبه ها:
یک - دوغو پرینچک: رهبر حزب وطن ترکیه
دو - تمل کارا ملا اوغو: رهبر حزب سعادت ترکیه
سه - محمت سعید یاز: نماینده مجلس از حزب حاکم ترکیه
چهار: تورج زین الدین: رایزن نظامی ایران در ترکیه

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • سوریه از حمله به مقر تروریست‌ها در دیرالزور و تدمر خبر داد
  • انهدام مقرهای تروریستها در حومه دیرالزور و تدمر/ سرنگونی پهپادها