Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@14:19:09 GMT

ساماندهی مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در مبارکه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۶۵۳

ساماندهی مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در مبارکه

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه گفت: طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، با استفاده از پنج اکیپ برای شناسایی سگ‌های ولگرد در مناطق سه‌گانه، رسیدگی به تماس‌های مردمی ۱۳۷ و همچنین بحث آمارگیری در مناطق و با استفاده از یک اکیپ سیار زنده‌گیری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، امین اله تاکی از زنده گیری تعداد ۸۷ قلاده سگ و ارسال به مرکز نگهداری در سه ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: با شناخت برخی از بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان و به خطر افتادن سلامت انسان‌ها، در هیچ نقطه‌ای از خیابان‌ها و معابر شهر ، حضور آزاد سگ بدون صاحب، پذیرفته‌شده نیست و به همین دلیل نیازمند اقدام اساسی برای کنترل اصولی  این حیوانات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض واگیردار انسانی و حیوانی و مشکلات احتمالی دیگر، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری‌ است، ادامه داد: شهرداری مبارکه در اجرای مواد قانونی و به‌ عنوان دبیر طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد شهرستان با برنامه‌ریزی و تشکیل هشت جلسه  به‌صورت همیشگی، تدابیر و تصمیمات لازم برای اجرای برنامه جامع و چگونگی زنده‌گیری و نگهداری  سگ‌های ولگرد را در دستور کار قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه از تغییر رویکرد اتلاف سگ‌های ولگرد و همچنین خاتمه پیمان مربوط به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد خبر داد و افزود: از مزایای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد به‌جای معدوم کردن می‌توان به جلوگیری از رعب و وحشت حاصل از تیراندازی برای کشتن سگ‌ها، جلوگیری از خونریزی و آلودگی محیط ناشی از آن، تفکیک نژاد سگ‌های اصیل سالم از ناسالم و  پیشبرد اهداف انجمن حمایت از حیوانات اشاره کرد.

وی گفت: در سال ۹۶ مقرر شد طرح در دو فاز زنده‌گیری و نگهداری سگ‌های ولگرد اجرا شود و در همین راستا شهرداری مبارکه تشکیل اکیپ‌های شناسایی و زنده‌گیری را در دستور کار قرار داد.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه تصریح کرد: از مرداد تا آبان سال گذشته، تعداد ۴۵ قلاده سگ تحویل کمپ مربوط به پیمانکار شد، اما به دلیل نبود صرفه اقتصادی و مشارکت تعدادی از شهرداری‌ها این طرح به نتیجه نرسید و در نهایت پیمانکار از ادامه کار انصراف داد، لذا بر اساس مصوبه آخرین جلسه‌ای که در اسفندماه سال ۹۷ در فرمانداری شهرستان برگزار شد، مسئولیت ساخت کمپ و نگهداری حیوانات ولگرد بر عهده شهرداری مبارکه شده است و  شهرداری بر اساس مجوز صادره از اداره محیط‌زیست و مصوبه فرمانداری برای ساخت و راه‌اندازی کمپ مخصوص جهت نگهداری سگ‌های ولگرد اقدام کرد.

تاکی تاکید کرد: شهرداری نیز با توجه به هزینه‌های سنگینی که اجرای این طرح در برداشته است تلاش می‌کند رعایت مسائل بهداشتی از جمله آهک‌زنی کمپ، شستشوی مداوم ماشین مخصوص زنده‌گیری، واکسیناسیون دوره‌ای و تأمین تجهیزات بهداشتی فردی را رعایت کند.

کد خبر 393134

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری کلانشهر شهروند حقوق شهروندی شهرداری شهر سگ های ولگرد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • این حیوان عجیب برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد! (+عکس)
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند