Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ظهر امروز، یکشنبه ۲۱ مهر،  در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: آقای نخست وزیر درباره امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی داشتند که ما نیز آن را تایید می‌کنیم. نخست‌وزیر تاکید داشتند که کلید حل و فصل مشکلات منطقه پایان یافتن جنگ یمن، آتش‌بس فوری و کمک به مردم این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع آغاز بسیار خوبی می‌تواند برای صلح در منطقه باشد.

روحانی ادامه داد: دو کشور بر این موضوع تاکید داریم که مسائل منطقه راه‌حل سیاسی داشته و باید از طریق گفتگو میان کشورها مسائل موجود به حل و فصل نهایی برسد.

وی تصریح کرد: در این دیدار ما خطراتی که رژیم صهیونیستی که برای امنیت منطقه دارد را برای مقامات پاکستانی توضیح دادیم.

رئیس قوه مجریه افزود: ما به عمران خان تاکید داشتیم که هرگونه حسن نیت از طرف مقابل، حسن نیت ما را نیز دربرداشته و هر عمل طیبی نیز جواب شایسته متقابلی خواهد داشت.

روحانی با اشاره به تحریم‌های آمریکا بیان کرد: با آقای عمران خان همچنین راجع به مسئله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم و این تحریم‌ها را مصداق تروریسم اقتصادی دانستیم.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که چگونه برجام می‌تواند به روال سابق بازگشته و این توافق مهم عملیاتی شود، موضوع دیگر بحث ما بود و دو طرف قبول داشتیم که بازگشت آمریکا به برجام و لغو تمامی تحریم‌ها نقطه کلیدی وراه‌حل اساسی حل بحران کنونی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: من از آقای نخست وزیر به خاطر سفر به ایران تشکر می‌کنم. مباحثی که امروز درباره آن گفتگو کردیم، مباحث بسیار مهمی برای منطقه و روابط جهانی است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: به عمران‌خان گفتیم که ایشان حسن نیت خوبی برای ایجاد ثبات در منطقه داشته و به همین رو از ایشان به خاطر تلاششان در حوزه صلح و ثبات منطقه تشکر می‌کنیم. ایران با رویی گشاده همچنان گذشته با این تلاش‌ها همکاری خواهد کرد.

کد خبر 458716 برچسب‌ها حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست


نخست وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی درباره شرایط خاورمیانه به گفتگو پرداختند.

پاسخ کوبنده ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق علاوه بر نمایش قدرت بازدارندگی تهران، به کشور‌های غربی به خصوص آمریکا نشان داد زمانی که پای منافع ملی در میان باشد ایران با کسی مسامحه نمی‌کند. اکنون واشنگتن و متحدانش به دنبال آرام ساختن تنش‌های به وجود آمده در منطقه هستند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، همتای صهیونیست خود درباره شرایط منطقه و ضرورت کاهش تنش‌ها به رایزنی پرداخت.

بر این اساس، سوناک در این تماس تلفنی به نتانیاهو گفت: اکنون زمان آرامش است. حقیقت این است که تشدید تنش‌ها در منطقه به در راستای منافع هیچ کشوری نیست. 

دفتر نخست وزیر انگلیس در گزارش خود پیرامون این تماس تلفنی آورده است: سوناک در این تماس تلفنی تاکید کرد تنش در خاورمیانه به نفع منافع هیچ کس نیست و تشدید تنش‌ها تنها به تعمیق ناامنی در منطقه دامن می‌زند. 

این بیانیه می‌افزاید: نخست وزیر انگلیس همچنین خاطر نشان کرد لندن خواستار مشاهده گام بزرگ تغییرات در حجم ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است. 

در عین حال، تل آویو وعده داده است به حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی پاسخ دهد؛ موضوعی که به گفته مقامات غربی قرار است به صورت محدود و غیرتنش آور صورت گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران
  • امیرعبداللهیان : ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده همراه خواهد بود
  • امیرعبداللهیان: ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده همراه خواهد بود
  • ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ همراه خواهد بود
  • اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی در گفتگوی تلفنی/ اسرائیل اگر ماجراجویی کند با پاسخ متقابل مواجه می‌شود
  • امیرعبداللهیان: ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ همراه خواهد بود