Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:52:05 GMT

بازدید ۱۰ هزار نفر در روز حافظ از مجموعه حافظیه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۹۵۳

بازدید ۱۰ هزار نفر در روز حافظ از مجموعه حافظیه

به گزارش خبرگزاری مهر، همت محمدی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس آمار فروش بلیت،  همزمان با ۲۰ مهرماه یاد روز حافظ شیرازی ۱۰ هزار علاقمند این شاعر بلند آوازه بازدید کردند که از این تعداد۷۸۵ نفرعلاقمند خارجی بوده است.

او ادامه داد:  همچنین در بعد از ظهر ۲۰ مهر، مراسم شب شعر با حضور جمعی از حافظ پژوهان ، ادبا و شعرا ، اساتید دانشگاه در آرامگاه حافظ توسط انجمن دوستداران حافظ و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد که با استقبال گسترده بازدید کنندگان همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اضافه کرد: در مراسم شب گذشته کودکان و نوجوان نیز به طور متناوب غزل های خواجه  اهل راز را برای حضار خواندند.

از دیوان حافظ به خط میرزا محمود ادیب مصطفوی که به تازگی از سوی انتشارات ادیب مصطفوی چاپ شده و یک تابلوی نفیس از آرامگاه حافظ اهدایی از سوی یک هنرمند خراسانی نیزرونمایی شد.

همزمان با برگزاری این مراسم،  کارگاه زنده تولیدات ۲۰ هنرمند و پیشکسوت صنایع دستی در رشته های خاتم، گره چینی، منبت، جوک کاری، کاشی هفت رنگ  برگزار  و  تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان واساتیددانشگاه هنر شیراز نیز با برگزاری ورک شاپ هنری (تایپو گرافی) اقدام به خلق آثار هنری کردند.

کد خبر 4745601

منبع: مهر

کلیدواژه: همت محمدی حافظ شیرازی یادروز حافظ میراث فرهنگی فارس اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین شهرکرد استانداری سمنان رادیو اربعین نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامگاه حافظ بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آرامگاه حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۸۲ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: آمارهای ارائه‌شده بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۵۵ هزار و ۶۵۶ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۸۹ هزار و ۷۲ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

وی گفت: در روز گذشته نیز بیش از ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۲۸ هزار و ۱۴۶ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۸ هزار و ۴۹۶ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد هم چنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آرامگاه حافظ رکورد زد!
  • ثبت رکورد بیشترین بازدید نوروزی از آرامگاه حافظ
  • آرامگاه حافظ بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی را به خود اختصاص داد
  • آرامگاه حافظ، در صدر بازدید مسافران نوروزی استان فارس
  • ضرغامی: ضدانقلاب از جمعیت تخت جمشید عصبانی شد
  • حافظیه و تخت‌جمشید در صدر پربازدیدترین اماکن گردشگری قرار دارند
  • آرامگاه حافظ در صدر استقبال گردشگران نوروزی
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت!
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جا ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد