Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با انتقاد از شیوه نادرست تاکسی‌ها در سوار کردن مسافر، گفت: بوق زدن‌های ممتد و این شیوه متفاوت استفاده از تاکسی در کشور باید علت یابی شود.

اخبار اجتماعی-وی با بیان اینکه تاکسی در همه کشور‌ها وسیله حمل و نقل لوکس بوده که نیازی به بوق زدن برای سوار کردن مسافر در آن‌ها نیست، تصریح کرد: در ایران تاکسی وسیله‌ای است که در خیابان گردش داشته و فراخوان مسافر را با بوق یا چراغ انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضامنی با تاکید بر اینکه برای ترک عادت غلط بوق زدن‌های ممتد برای سوار کردن مسافر باید فرهنگ سازی لازم انجام شود، افزود: آموزش‌های لازم به رانندگان در شهر‌های مختلف کشور انجام شده و رانندگان آموزش‌های لازم را می‌بینند از این رو برای بهبود وضعیت تاکسیرانی باید شهروندان نیز همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه رعایت چارچوب‌ها از سوی رانندگان لازم است، تصریح کرد: شهروندان باید رفتار نامناسب راننده، طلب پول بیشتر یا مواردی از این دست را انعکاس دهند تا بهبود وضعیت رخ دهد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور ادامه داد: اگر شهروندان تعامل لازم را داشته باشند رانندگانی که رفتار‌های ناهنجار انجام می‌دهند به طور حتم از تاکسیرانی حذف خواهند شد.

صفر تا صد موانع نوسازی تاکسی‌ها در کشور/۲۵ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم
 

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور  با تاکید بر اینکه نوسازی سامانه تاکسیرانی شهر‌های کشور به عنوان یک اولویت مطرح است، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم نوسازی ناوگان تاکسیرانی مورد توجه قرار گرفت و طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دست اقدام قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۹۴ طرح نوسازی تاکسی‌ها با مشارکت سازمان برنامه بودجه، وزارت کشور، بانک ها، وزارت صمت و خودروسازی‌ها آغاز شد، افزود: تاکنون در طرح نوسازی حدود ۶۴ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج و خودروی جایگزین ارایه شده است.

وجود ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور


ضامنی با تاکید بر اینکه متاسفانه عدم رعایت تعهدات از سوی خودروسازی‌ها به تاخیر در نوسازی ناوگان تاکسیرانی منجر شده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو داریم که به سن فرسودگی رسیده اند، اما فرآینده تحویل خودرو بسیار پایین است.


وی با بیان اینکه تفاهم نامه نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی در سال جاری منعقد شده، ولی تاکنون فقط ۳۰۰ دستگاه تحویل رانندگان شده است، گفت: یکی از مشکلات اصلی پیش روی نوسازی ناوگان تامین خودرو است که با افزایش صد در صدی قیمتی که از سال ۹۶ تا ۹۸ رخ داده اسباب کاهش توان رانندگان تاکسی در شرکت در فرآیند نوسازی فراهم شده است.

بانک‌ها همکاری لازم برای نوسازی ناوگان فرسوده ندارند


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با تاکید بر اینکه قبل از افزایش قیمت‌ها تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی منظور شده بود، افزود: با این افزایش قیمت‌ها این نوع تسهیلات دیگر مناسب نیست و باید تسهیلات ۵۰ میلیونی در نظر گرفته شود که بانک‌ها نیز در این رابطه همکاری لازم را ندارند.


ضامنی با بیان اینکه به واسطه کاهش عرضه خودرو از طریق شهرداری‌ها ورود داشته ایم، تصریح کرد: شهرداری‌های تهران، مشهد و بوشهر در این راستا به تامین یک سری تسهیلات اقدام کرده و بخشی از سود بانکی را به عنوان یارانه متقبل شدند در این راستا سود تسهیلات ۴ درصد شده است.


وی با تاکید بر اینکه از هفته گذشته فرآیند صدور پیش فاکتور شروع شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به تفاهم ۱۰ هزار دستگاه تاکسی دست پیدا کنیم.


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور با بیان اینکه بی توجهی به آمار بالای تاکسی‌های فرسوده با این رویه می‌تواند آمار این نوع خودرو‌ها در سال ۹۹ را به ۱۹۲ هزار تاکسی برساند، گفت: اگر این مهم باز هم مرکز توجه نباشد در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۵ درصد تاکسی‌ها در حدود ۲۴۲ هزار تاکسی فرسوده در کشور خواهیم داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمل و نقل تاکسی حمل و نقل فرهنگ سازی یارانه سوار کردن مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها

به گزارش «تابناک»، مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که هیأت دولت در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان، آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها را مصوب و ابلاغ کرد، گفت: در این آئین‌نامه که با پیگیری‌های اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، افزایش قابل توجهی در ارزش اسقاط خودروهای فرسوده در نظر گرفته است.

وی در توضیح بیشتر درباره آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در اتحادیه بوده و هست. با توجه به فرسودگی بسیاری از خودروهای فعال در این بخش، شاهد افزایش آلایندگی و مخاطرات بسیاری بودیم که ضرورت نوسازی ناوگان را بیش از پیش آشکار می‌کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور، هیئت دولت آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها را مصوب کرد. این آئین‌نامه که به تازگی ابلاغ شده، گام بلندی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان محسوب می‌شود.

ضامنی در خصوص جزئیات این آئین‌نامه نیز گفت: در این آئین‌نامه، ارزش اسقاط خودروهای فرسوده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، تعداد برگه‌های اسقاط ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز افزایش یافته که این موضوع به نفع رانندگان این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه انگیزه‌های لازم را برای اسقاط خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای این آئین‌نامه، شاهد تسریع در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

دیگر خبرها

  • صادرات تجهیزات پالایشی به پروژه‌های فراسرزمینی/ توزیع ۵۰ درصدی گاز مایع کشور به شیوه الکترونیکی
  • انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از تخریب پوشش گیاهی به بهانه درست کردن هتل و حوزه علمیه: زمین خوارها در مناطق خوب شهر با شیوه های مشخص، ثروت عمومی را تبدیل می کنند به ثروت شخصی/ مسؤولین باید "عُرضه" به خرج دهند و برخورد قاطع کنند
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/برنامه ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها