Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:48:15 GMT

اثری از لکه‎های نفتی در اطراف جزیره خارک نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۹۹۸

اثری از لکه‎های نفتی در اطراف جزیره خارک نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، در توضیحات شرکت نفت فلات قاره ایران آمده است: در روز ۲۲ شهریورماه، خط لوله ۲۴ اینچ میدان ابوذر به جزیره خارک در فاصله ۲.۵ مایلی سواحل این جزیره دچار نشتی شد که بلافاصله جستجو برای یافتن محل نشتی توسط نیروهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت نفت فلات قاره ایران آغاز و پس از شناسایی محل دقیق، اقدام‌های فوری برای رفع آن در دستور کار قرار گرفت و پس از کنترل نشتی، با حضور کشتی‌های حاوی مایع  OSE، مراحل امحای لکه‌های نفتی با پاشش مایع مورد نظر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از چند روز، مقداری از لکه‌های نفتی به سواحل جزیره خارک رسید که این لکه‌ها توسط خودروهای آتش‌نشانی موجود در جزیره جمع‌آوری شد و هم‌اکنون هیچ اثری از این لکه‌ها وجود ندارد.

شرکت نفت فلات قاره ایران از دیرباز؛ متعهد به رعایت الزام‌های ایمنی و زیست محیطی بوده و این موضوع را همواره به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 4745578

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت نفت فلات قاره تولید نفت جزیره خارگ نفت اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار سهام پروازهای اربعین دلار قیمت نفت مالیات قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازنده دستگاه گفت: این دستگاه برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به سفارش شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران طراحی و ساخته شده است. این دستگاه برای عایق کاری شینه‌های ژنراتور‌های سایز بزرگ تا ۳۰۰ مگاوات که بزرگترین ژنراتور‌های موجود در کشور هستند به کار می‌روند.

پرویز اسدی گفت: این دستگاه داری ۲۰ فک و ۶۰ جک هیدرولیکی است که همگی توسط نرم افزار کنترلی مخصوص دستگاه برای اعمال فشار یکنواخت اطراف شینه کنترل می‌شود؛ و ضمن اعمال فشار، دمای از پیش تعیین شده و تحت نموداری را جهت پخت رزین اطراف شینه اعمال می‌کند تا عایق بندی با کیفیت بالا و به صورت یکنواخت اطراف شینه اعمال گردد.

وی اظهار کرد:  دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه های ژنراتورهای نیروگاه در عرض شش ماه با هزینه شش میلیاردی طراحی و ساخته شده است و ۲۵ نفر در این طرح و ساخت همکاری داشتند. این دستگاه فقط نمونه خارجی دارد.

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • انگشتر سحرآمیز روس‌ها به ایران رسید
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت