Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@20:21:36 GMT

جاسوسی از طریق تلویزیون‌های هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۱۴۵

جاسوسی از طریق تلویزیون‌های هوشمند

ایتنا - نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند تبدیل به یک ابزار مناسب برای ردیابی و جاسوسی از اطلاعات کاربران شده‌اند.
نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند تبدیل به یک ابزار مناسب برای ردیابی و جاسوسی از اطلاعات کاربران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، تلویزیون‌های هوشمند در سال های گذشته یکی از پرطرفدارترین محصولات در دنیال دیجیتال به شمار می‌روند که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تلویزیون منزل و محل کار خود به شبکه اینترنت وایرلس متصل شده و از طریق پلت‌فرم‌های مربوطه، به گشت و گذار اینترنتی و همچنین تماشای فیلم و سریال و محتوای ویدویی به صورت آنلاین بپردازند.

 نتایج تازه‌ترین بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری نشان می‌دهد که تعداد زیادی از پلت‌فرم‌های استریم و پخش آنلاین محتوای ویدیویی اطلاعات کاربران تلویزیون‌های هوشمند را ردیابی و جاسوسی کرده و بدون اجازه آنها داده‌های مختلفی را جمع آوری کرده‌اند.

در این گزارش همچنین نام دو پلت‌فرم استریم آنلاین یعنی Roku و Amazon Fire نیز ذکر شده است که به نظر می‌رسد اطلاعات و داده‌های کاربران پلت‌فرم‌های استریم آنلاین در تلویزیون‌های هوشمند را جمع آوری کرده و آنها را به منظور استفاده در نمایش آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط با علایق کاربران در اختیار نهاد و شرکت‌های نامعلومی قرار داده‌اند.

چندی پیش بود که بسیاری از کارشناسان از احتمال فراگیر شدن جاسوسی هکرها و مجرمان سایبری از طریق گجت های هوشمند همچون دستیارهای صوتی، اسپیکر و تلویزیون های هوشمند سخن گفته و هشدار داده بودند که کاربران باید مراقب افشای اطلاعات و داده‌های خود در فضای مجازی باشند. 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تلویزیون هوشمند جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!

تعداد بازدید : 148 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1130 کانال یازده تلویزیون اسرائیل از دستگیری یک اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران خبر داد. آن گونه که این شبکه گزارش کرد یک راننده کامیون نظامی در طول سفرهای خود در حین انجام وظیفه، ده‌ها گردان پدافند گنبد آهنین را مستند کرده و اطلاعات این سامانه‌ها از جمله عکس ها و مکان آنها را در فیس بوک برای یک مقام ایرانی که به عنوان یک زن اغواگر ظاهر شده، ارسال کرده است. حالا صهیونیست‌‎ها متوجه به این جاسوسی مخرب شده‌اند و او را دستگیر کرده‌اند. این دستگیری چند روز پس از انهدام دست‌کم یک سامانه گنبد آهنین توسط حزب الله لبنان انجام شد. گزارش شبکه یازده اسرائیل در این زمینه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و لاتزیو و از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس