Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به فعالیت هنرمندان در بناهای قدیمی و فرسوده، گفت: به رغم اینکه هفت ماه از سال جاری گذشته اما تاکنون اعتبارات حوزه فرهنگ تخصیص نیافته است.

علی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت فعلی بناهای فرهنگی شهرستان عنوان کرد: متاسفانه باید گفت که ساختمان‌های متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد همه فرسوده و قدیمی هستند، اکنون سه ساختمان مجتمع فرهنگی هنری سرو، نگارخانه ارشاد و مرکز تربیت مدرس قرآن فرسوده هستند و عمری بالای 20 سال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرسودگی ساختمان به خصوص در ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری سرو که همه روزه شاهد حضور تعداد زیادی از هنر دوستان و هنرمندان هستیم تاثیر بسیاری بر کیفیت کارها گذاشته است.

توکلی افزود: به رغم اینکه تجهیزات موجود در سالن‎های نمایش باید به‌روز باشند اما آخرین تجهیزات صوتی و نوری که در سالن نمایش سرو است مربوط به 11 سال قبل بوده و به‌روز نیستند.

وی بیان کرد: اکنون هنرمندان کاشمری در ساختمان‎های فرسوده و قدیمی فعالیت دارند که می‎طلبد در این خصوص توجه جدی شود و در حد امکانان مقاوم سازی بناها صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: هرچند با اعتبارات موجود اصلاحاتی را در سرمایش و گرمایش سالن انجام داده‎ایم اما همیشه شرمنده هنرمندان و هنردوستان هستیم. در واقع این کمبودها و نواقص در سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی، صوتی و نوری موجب شده با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داشته باشیم.

توکلی اظهار کرد: از نظر جایگاه فعالیت‎های فرهنگی و هنری در سطح استان، کاشمر جزء شهرستان‌هایی به شمار می‌رود که در اکثر فعالیت‎های فرهنگی هنری پیشرو است و با همت هنرمندان شهرستان وضعیت ما تقریبا مطلوب است.

وی بیان کرد: تلاش می‎کنیم در حوزه مدیریت فرهنگی از امکانات و پتانسیل موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم البته معتقد هستیم بخش فرهنگ یک حوزه بین بخشی بوده و متعلق به یک دستگاه خاص نیست و ما به عنوان متولی وظیفه هماهنگی بین دستگاهی را برعهده داریم و سعی می‌کنیم از همه امکانات موجود در شهرستان در راستای فعالیت‎های فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرهنگ بناهای فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۸ طرح وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دارابی ظهر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مجموع در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تعریف شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری از محل مسوولیت‌های اجتماعی نفت، سهم اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ هزار میلیارد ریال است که با برنامه ریزی به پروژه‌های مشخص شده تخصیص داده خواهد شد.

دارابی افزود: اولویت تخصیص اعتبارات در حوزه طرح‌های آبرسانی، آموزش، بهداشت، راه روستایی و ورزش و جوانان است و طی دو سال گذشته، ۲۳۸ مورد از این طرح‌ها به بهره برداری رسیده است.

دارابی با بیان اینکه ۳۳۶ طرح در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور با اعتبار شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این استان آغاز شد، گفت: این طرح‌ها شامل ۱۳۸ طرح عمران روستایی، ۷۸ طرح ورزشی، ۵۲ طرح آموزشی، ۲۵ طرح آبرسانی، ۱۵ طرح در حوزه راه، ۱۳ پروژه بهداشتی و ۱۵ پروژه در دیگر بخش‌ها است.

کد خبر 6083473

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • ۲۳۸ طرح وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید