Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@12:35:10 GMT

جام جهانی والیبال/ ایران ۱ – ژاپن ۲

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۲۱۳

صراط:

تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی ژاپن رفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن، تیم ملی ایران در نهمین بازی خود از این رقابت‌ها، ساعت ۱۳:۵۰ امروز (یکشنبه) ۲۱ مهر ماه به مصاف تیم میزبان رفت.

طبق تصمیم ایگور کولاکوویچ، ایران با ترکیب اولیه سعید معروف (کاپیتان)، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*ست اول: ۱۶ - ۲۵ ژاپن

ژاپنی‌ها که از حمایت هواداران خود بهره می‌بردند، با سرویس‌های قدرتی دریافت ایران را از کار انداخته و ۴ بر صفر پیش افتادند تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با جای خالی معروف ایران نخستین امتیاز را کسب کرد. دو تیم در حالی راهی وقت استراحت فنی اول شدند که ژاپن ۴ - ۸ از ایران پیش بود. با شروع بازی ژاپنی‌ها روی اشتباه مدافعان ایران اختلاف را به ۵ امتیاز افزایش دادند. با بهتر شدن عملکرد ایران در دفاع توسط غلامی، اختلاف به ۳ امتیاز کاهش یافت، اما ژاپنی‌ها بار دیگر با درخشش "ایشیکاوا" در حمله، ۹ - ۱۴ پیشی گرفتند. در حالی که دریافت‌ها ایران شرایط مطلوبی نداشت، نهایتا دو تیم در امتیاز ۱۱ - ۱۶ به سود ژاپن راهی وقت استراحت فنی دوم شدند.

با شروع بازی ایشیکاوا دو امتیاز از سرویس و حمله گرفت تا ژاپن ۱۱ - ۱۸ پیش بیافتد و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. ژاپنی‌ها که با حرکت دوبل وسط بارها دفاع ایران را جا گذاشته بودند، با آبشار "فوکوزاوا" امتیاز ۲۰ را به دست آوردند. سرویس‌های خوب ژاپن دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده بود تا اختلاف به ۸ امتیاز افزایش یافته و شاگردان "ناکاگائیچی" ۱۵ - ۲۳ پیش بیافتند. ژاپن ۱۶ - ۲۵ ست نخست را پیروز شد.

*ست دوم: ۲۸ - ۲۶ ایران

با بیرون رفتن آبشار بازیکن ژاپن، امتیاز نخست این ست را ایران کسب کرد. دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا ژاپن با سرویس "یوشیدا" و دفاع "سگیتا" ۴ - ۶ از ایران پیش افتاد. بار دیگر سرویس‌های قدرتی ژاپن دریافت ایران را دچار مشکل کرد تا دو تیم در امتیاز ۵ - ۸ به سود ژاپن، راهی وقت استراحت فنی اول شوند. سرویسی‌های خوب ژاپنی‌ها در روز بد دریافت‌های ایران ادامه داشت تا بازی ۷ - ۱۱ به سود میزبان شود. پس از یک رالی زیبا ایران امتیاز ۱۰ را با آبشار یلی کسب کرد تا اختلاف به دو امتیاز کاهش یافته و ژاپنی‌ها در امتیاز ۱۰ - ۱۲ تقاضای وقت استراحت کنند. با دو اشتباه متوالی از یلی و مجرد، ژاپن اختلاف را به ۵ پوئن افزایش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۰ - ۱۵ برای ایران وقت استراحت بگیرد. ژاپن ۱۲ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کرد.

با شروع مجدد بازی سرویس‌های پر قدرت ژاپن همچنان دریافت‌های ایران را با مشکل مواجه کرد تا بازی ۱۳ - ۱۸ به سود میزبان شود. ایران دو امتیاز متوالی را روی کار سرعتی غلامی و سرویس اسفندیار کسب کرد تا ژاپن در امتیاز ۱۶ - ۱۹ وقت استراحت بگیرد. در حالی که سرویس‌های اسفندیار کار را برای دریافت‌های ژاپن سخت کرده بود، با اشتباه فیاضی ژاپن امتیاز ۲۰ را به دست آورد. با آبشار یلی ایران نهایتا در امتیاز ۲۰ - ۲۱ به سود ژاپن اختلاف را به یک پوئن کاهش داد. با دفاع معروف، بازی سرانجام در امتیاز ۲۳ به تساوی کشیده شد. دو تیم بازی پایاپایی را از خود به نمایش گذاشتند تا نهایتا ایران ۲۸ - ۲۶ این ست را با برد پشت سر گذاشت.

*ست سوم: ۱۳ - ۲۵ ایران

امتیاز نخست این ست را ژاپن توسط "اونودرا" کسب کرد. بازی به صورت پایا پایی ادامه داشت تا با اشتباه مجرد در زدن آبشار، نتیجه ۲ - ۴ به سود ژاپن شود. با سرویس‌های قدرتی بازیکنان ژاپن، دریافت‌های ایران خصوصا توسط فیاضی دچار مشکل شد تا دو تیم در امتیاز ۴ - ۸ به سود میزبانی راهی وقت استراحت فنی اول شوند. سرویس‌های قدرتی "نیشیدا" ادامه داشت تا بازی ۵ - ۹ به سود ژاپن شود. با درخشش "نیشیدا" در تیم ژاپن و اشتباه یلی در زدن آبشار، اختلاف به ۶ امتیاز افزایش یافت تا کولاکوویچ در امتیاز ۶ - تقاضای وقت استراحت کند. سرویس‌های قدرتی ژاپن توسط "سگیتا" ادامه یافت تا با بالا رفتن خطاها و اشتباهات بازیکنان ایران در حمله، اختلاف به ۸ امتیاز افزایش یافته و ژاپن ۸ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

با اشتباه کریمی در دادن پاس و امتیاز سرویس "ایشیکاوا"، ژاپن در امتیاز ۸ - ۱۸ اختلاف را به ۱۰ پوئن افزایش داد. بار دیگر "نیشیدا" با سرویس خود اختلاف را به ۱۰ پوئن افزایش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۱ - ۲۱ به سود ژاپن، برای ایران وقت استراحت بگیرد. در حالی که حملات ایران یکی پس از دیگری در زمین ژاپن دریافت می‌شد،‌ شاگردان "ناکاگائیچی" با ۱۲ امتیاز اختلاف و ۱۳ - ۲۵ ست سوم را پیروز شدند.

ادامه دارد...

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: والیبال جام جهانی والیبال ایران ژاپن صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تقابل فوتسال ایران با ژاپن در فینالی زودرس

با توجه به نتایجی که تیم ملی فوتسال ژاپن به دست آورده است احتمال تقابل تیم های ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی وجود دارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال ایران به دنبال پیروزی ۳ بر یک برابر افغانستان در دیدار نخست و برتری ۵ بر ۳ برابر بحرین در دیدار دوم ۶ امتیازی شد و صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا را قطعی کرد.

شرایط صعود ایران در گروه D

شاگردان وحید شمسایی که در گروه D حضور دارند در سومین دیدار باید به مصاف کویت بروند و در صورتی که در این دیدار به برتری برسند و یا بازی به تساوی کشیده شود به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم خواهند شد.

ملی پوشان کشورمان تنها در صورتی به عنوان تیم دوم صعود خواهند کرد که در دیدار برابر کویت بازی را واگذار کنند که در این صورت کویت با ۷ و ایران با ۶ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی دور بعد خواهند شد.

از سوی دیگر تیم ملی فوتسال افغانستان در صورتی می‌تواند راهی دور بعد شود که در دیدار آخر برابر بحرین به برتری برسد و امیدوار باشد که تیم ملی ایران از سد کویت عبور کند که در این حالت کار به تفاضل گل کشیده خواهد شد.

در حال حاضر در این گروه ایران با ۶ امتیاز صدرنشین است، کویت با ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد و افغانستان با یک امتیاز سوم است. بحرین هم بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

اما در مرحله یک چهارم نهایی تیم اول گروه D با تیم دوم گروه C و همچنین تیم دوم گروه D با تیم اول گروه C دیدار خواهند کرد.

وضعیت گروه C و احتمال تقابل با ژاپن

در گروه C این مسابقات تیم‌های ژاپن، قرقیزستان، ترکمنستان و کره جنوبی حضور دارند. در حال حاضر در این گروه قرقیزستان و ترکمنستان با ۴ امتیاز اول و دوم هستند. ژاپن با ۳ امتیاز سوم است و کره جنوبی هم بدون امتیاز شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد.

ژاپن در دیدار سوم باید به مصاف تاجیکستان برود و قرقیزستان با کره جنوبی بازی خواهد کرد. به نظر نمی‌رسد قرقیزستان در دیدار برابر کره جنوبی با مشکل خاصی مواجه شود و خواهد توانست ۳ امتیاز بازی را از آن خود کند.

اما جدال اصلی در این گروه را ژاپن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با تاجیکستان برگزار خواهد کرد. ژاپن در صورت پیروزی ۶ امتیازی خواهد شد و تکلیف صدرنشینی این تیم منوط به نتیجه دیدار قرقیزستان برابر کره جنوبی خواهد بود.

در صورتی که ژاپن برابر تاجیکستان متوقف شود ۴ امتیازی می‌شود و بالاتر از این تیم قرار خواهد گرفت و اگر قرقیزستان برابر کره جنوبی شکست بخورد ژاپن به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی خواهد شد. تاجیکستان دوم می‌شود و قرقیزستان حذف خواهد شد.

در صورتی هم که ژاپن برابر تاجیکستان مغلوب شود از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت و قرقیزستان و تاجیکستان برای صدرنشینی رقابت خواهند کرد.

به این ترتیب این احتمال وجود دارد که تیم‌های ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند و اگر این اتفاق بیفتد به این معنا خواهد بود که یکی از این ۲ تیم که هر دو در دور قبلی فینالیست شده بودند باید خیلی زود از دور رقابت کنار بروند و اینکه شانس صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را از دست خواهند داد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • خداحافظی رامسری ها با سوپرلیگ والیبال ایران
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • نگرانی جدی بارسا: چمن برنابئو افتضاح است!
  • احتمال تقابل فوتسال ایران با ژاپن در فینالی زودرس