Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی گرزین،مدیرعامل شرکت مخابرات همدان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با نصب این ایستگاه ها  تا چند ماه آینده شهروندان همدانی می‌توانند از اینترنت بی‌سیم شهری بهره‌مند شوند.

محمدعلی گرزین افزود: زیرساخت‌های این طرح بنا و موضوعات ارتباطی و امنیتی آن حل شده است و با مشخص شدن نحوه اتصال، این اینترنت به زودی به شهروندان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تمام هدف شرکت مخابرات این است تا مردم به سمت خدمات غیر حضوری پیش بروند، اظهار داشت: حذف قبض‌های کاغذی از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده است و از این پس مشترکان به صورت پیام کوتاه و یا از طریق سامانه ۲۰۰۰ از میزان هزینه قابل پرداخت تلفن ثابت اطلاع پیدا می‌کنند.

گرزین ادامه داد: پیش از این نیز در چندماه گذشته قبض‌های مشترکان روستایی حذف شده بود.

او با اشاره به اینکه یکپارچه کردن شبکه همراه اول یکی از مهمترین طرح‌های مخابرات است، بیان کرد: این طرح از ابتدای امسال آغاز شد و با حذف جایگاه‌های مشترک، سایت‌های همراه اول در ۲۲۵ نقطه جایگزین شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان اضافه کرد: دسترسی روستا‌ها به اینترنت نسل چهارم تلفن همراه، از درخواست‌های جوانان ساکن در این مناطق است که امیدواریم با همکاری مسئولان و تامین اعتبار این درخواست را عملی کنیم.

او با اشاره به اینکه اینترنت پرسرعت بدون راه‌اندازی فیبر نوری تا ۵۰۰ متر از مراکز ارتباطی قابل ارائه است، تاکید کرد: با اجرای طرح «سورینو»، اینترنت مشترکان از "ای. دی. اس. ال" (ADSL) به "وی. دی. اس. ال" (VDSL بستر انتخابی) تغییر پیدا می‌کند.

گرزین با بیان اینکه با اجرای این سرویس سرعت اینترنت به ۵۰ مگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد، افزود: تاکنون ۴۰۰ مشترک بدون هیچ هزینه‌ای تعیین وضعیت شدند که برای اجرای آن باید تنها مودم آن‌ها تغییر کند.

او افزود: بسیاری از شبکه‌های کابل مسی مخابرات همدان عمربالایی دارند و پیش از فرسوده شدن، باید با شبکه فیبر نوری جایگزین شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۴۰ روستای همدان، کابل مخابراتی هوایی رفته است، بیان کرد: با توجه به اینکه این کابل‌ها در معرض سرقت قرار دارند، برنامه داریم امسال ۱۰۰ روستا به فیبر نوری مجهز شوند.

گرزین افزود: برای تلفن همگانی طرح جدید برنامه‌ریزی شده است و تلفن‌های همگانی به زودی در سطح شهر به شیوه‌ای جدید نصب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان عنوان کرد: به منظور جلوگیری از مصرف کاغذ، تبلیغات کاغذی این شرکت حذف شده است و تبلیغات ما از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

او گفت: امسال نزدیک به ۱۰۰ تن از نیرو‌های شرکت مخابرات همدان بازنشسته شده‌اند که بدون جذب نیرو و با تمام محدودیت‌ها بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهیم.

گرزین با بیان اینکه شرکت مخابرات همدان به طور متوسط هر ماه نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال از طریق خطوط تلفن ثابت درآمد دارد، گفت: میزان مطالبات ما نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال است که درصد بالایی از آن را ادارات و ارگان‌های دولتی پرداخت نکرده‌اند.

او با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده در چندماه اخیر برای سامانه ۱۱۸، افزود: طرح آنلاین شدن سامانه ۱۱۸ در دست اجرا است و با توجه به اینکه این طرح کشوری، در همدان به عنوان آزمونه اجرا می‌شود، ممکن است تکمیل شدن اطلاعات مشترکان چند ماه زمان ببرد.

هم اکنون در سطح استان همدان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک همراه اول، ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ۸۰ هزار مشترک اینترنت "ای. دی. اس. ال" از خدمات شرکت مخابرات بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ا

همدان به اینترنت بی‌سیم مجهز می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت مخابرات اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان