Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:59:43 GMT

اعطای تسهیلات اشتغال در صنایع‌دستی ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۳۴۹

اعطای تسهیلات اشتغال در صنایع‌دستی ضعیف است

استاندار قزوین گفت: اعطای تسهیلات اشتغال در بخش صنایع‌دستی خیلی ضعیف است و کمتر استفاده‌شده درحالی‌که می‌تواند برای اشتغال زنان سرپرست خانوار مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در اولین جلسه کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: نمی‌خواهیم مدیران را درگیر جلسات بدون نتیجه کنیم اما جلساتی که به اشتغال و تولید کمک می‌کند یک نوع اتاق فکر است که باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین با اشاره به جایگاه صنعتی و کشاورزی استان تصریح کرد: میزان صادرات استان به‌هیچ‌وجه زیبنده ظرفیت‌های موجود استان نیست؛ ما باید در سطح ملی هم نقش‌آفرین باشیم و چشم‌انداز یک میلیارد دلاری حداقل برنامه‌ای است که باید برای آن اقدام کرد.

جمالی‌پور بیان کرد: ازاین‌پس مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که موفق عمل کنند تشویق شده و برای مدیران ضعیف هم سیاست تنبیه را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: اعطای تسهیلات اشتغال در بخش صنایع‌دستی خیلی ضعیف است و کمتر استفاده شده درحالی‌که می‌تواند برای اشتغال زنان سرپرست خانوار مورد استفاده قرار گیرد؛ ضمناً لازم است صنایع‌دستی روستایی جدی گرفته شود و از تسهیلات روستایی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم.

جمالی‌پور ضمن دفاع از مدیران کارآمد گفت: مدیری که سه بار در جلسات مهم غیبت غیرموجه داشته باشد باید برود و مدیری که کارآمد باشد اگر عالم و آدم هم بگوید باید برود نمی‌گذارم؛ ضمن اینکه تشویق و تنبیه انضباطی جدی است.

استاندار قزوین ضمن اشاره به اینکه هنر ما باید حل مشکلات باشد نه مانع‌تراشی، بیان کرد: باید در ردیف پنج استان شاخص کشور در صادرات باشیم و بازار اشتغال و اقتصاد را با صادرات رونق بخشیم.

وی افزود: متأسفانه بااین‌همه ظرفیت صنعتی و کشاورزی سهم صادرات استان قزوین خیلی پایین است، در این خصوص علت باید بررسی شود این موضوع برای ما حیاتی است و باید یک کارگروه اختصاصی برای آن تعیین و مسائل را بررسی کند به‌ویژه پایین بودن صادرات محصولات کشاورزی که جای نگرانی دارد و از اتاق بازرگانی انتظار داریم در این موضوع ورود کند.

استاندار قزوین در پایان بیان کرد: اشتغال، تولید و صادرات برای ما مهم است و چون هم دولت و هم سرمایه‌گذار به استان ما به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کند باید کمک کنیم تا بااین‌همه توانمندی در حوزه اشتغال و اقتصاد بتوانیم نقش خود در کشور را به‌درستی ایفا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرداخت وام خوداشتغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری