Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش راهپیمایی اربعین در تولید قدرت برای جهان اسلام و بر هم زدن سناریوهای دشمن در منطقه گفت: اربعین نماد صبر و مقاومت است و مکتب امام حسین(ع) زمانی به کمال و اوج خود دست یافتد که اربعین قیام ایشان فرارسید و اهل بیت آن حضرت از شام مراجعت کردند و با رسوا ساختن بنی امیه عازم کربلا و بعد مدینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اربعین نشان داد مقاومت جواب می‌دهد

وی ادامه داد: بازگشت این کاروان به مدینه در ادامه به برپایی یک نهضت و قیام ضد اموی در این شهر منجر شد که به خون‌خواهی امام حسین(ع) انجام گرفت و سپس در جریان حره یزید به مدینه لشکرکشی کرد و جنایات فراوانی مرتکب شد و با حمله به خانه خدا حکومت یزید کاملاً فروپاشید. این حملات و جنایات حکومت یزید در واقع به خاطر مشاهده آثار قیام سید‌الشهدا(ع) بود که مردم را بیش از پیش با واقعیت یزید و حکومت او آگاه کرده بود و یک مقاومت جمعی را در مقابل امویان شکل داده بود. ‌

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: اربعین نشان داد که مقاومت در مقابل مستکبران جواب می‌دهد و نباید از هیمنه قدرت‌های پوشالی ترسید. به عبارتی هرچند پیروان جبهه حق در آن زمان اندک و عده جبهه دشمن زیاد بود، اما محتوای پیام جبهه حق در صورت انتقال درست به مردم می‌تواند جبهه باطل را مضمحل کند.

اربعین؛ تمییز دادن بین جبهه مخلصان و غیرمخلصان

وی با بیان اینکه این بیانگر همان ظرفیت تمدن‌آفرین اربعین است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید فرمودند، گفت: اربعین محل گردهم‌آیی همه نیروهای مخلص است که غیرمخلصان را از این صحنه خارج می‌کند و با وحدت‌آفرینی میان مجموعه نیروها و جریان‌های حق‌طلب از اقصی نقاط عالم تمدن اسلامی را در پناه پیام اربعین پایه‌ریزی می‌کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز کرد: کما اینکه اکنون در منطقه شاهد شکل‌گیری شبکه و جبهه مقاومتی هستیم که جبهه استکبار جهانی و ارتجاع منطقه‌ای قادر به مقابله با آن نیست و آن‌ها همه طرح‌ها و برنامه‌های خود را بر باد رفته می‌بینند. امروز ملت‌های ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن دایره و شبکه به هم‌پیوسته‌ای را براساس «حب الحسین یجمعنا» شکل داده‌اند و همه حول این محور کنار هم قرار گرفته و در مقابل دشمن به مثابه ید واحده عمل می‌کنند.

هراس مثلث خیبث عبری ـ عربی ـ غبری از پیام مقاومت اربعین

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امروز هراس آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی مرتجعان منطقه تنها از ایران نیست بلکه نگرانی این مثلث خبیث از آن است که کل منطقه و حتی برخی نیروهای خارج منطقه علیه آنها اقدام کنند. لذا پیام امام حسین(ع) و اربعین آن است که مقاومت راهکار اصلی غلبه بر جبهه استکبار و ارتجاع است و خداوند طبق وعده الهی نصرت خود را بر اهل حق اعطا می‌کند.

وی یادآور شد: تجربه تاریخی نیز نشان داده هر جا اهل حق و به ویژه مسلمانان مخلصانه وارد صحنه شدند به پیروزی رسیدند و اگر ما اخلاص خود را حفظ کنیم خداوند به برکت خون پاک امام حسین(ع) و یارانش تمدن نوین اسلامی را محقق خواهد کرد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: به عبارتی اربعین امام حسین(ع) این پیام را در خود دارد که پیروان ایشان می‌توانند این وعده الهی را عملیاتی کنند و با تکیه بر صبر و مقاومت این پرچم را به دست امام زمان(عج) سپرده و مستضعفان را بر مستکبران برتری بخشند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان تأکید کرد: دشمن هم البته به خوبی پیام این حضور عظیم بیست میلیونی را دریافت کرده و به همین دلیل هر ساله در آستانه راهپیمایی اربعین توطئه و فتنه جدید مذهبی و قومیتی را رقم می‌زند، اما تا اربعین و حضور سیل عظیم مردم در این مراسم آغاز می‌شود وحدت و انسجام شکل گرفته میان اقشار مردم از مذاهب و ادیان و ملیت‌های گوناگون همه این طرح‌های تفرقه‌افکن را به شکست می‌کشاند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین وحدت اسلامی تمدن نوین اسلامی حب الحسین یجمعنا منبع قدرت ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، امیرسرتیپ سیروس امان‌اللهی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح در پاسخ به تعرض رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: این اقدام، پاسخ غرورآفرین نظام جمهوری اسلامی را در برابر استکبار جهانی نشان داد و امید است که به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

وی در ادامه با تبریک روز ارتش و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای نیروهای مسلح به ویژه ارتش و یاد امام خمینی(ره) تصریح کرد: بی‌تردید تشکیل ارتش جمهوری اسلامی، خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان کشید و خدمات آنها به عنوان ذوالفقار ولایت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چشم‌گیر بوده و پس از دوران دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی برای رفع بحران‌ها در کشور تلاش کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا با اشاره به برنامه‌های روز ارتش گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، رژه یگان‌های پیاده و موتوری و دیدار با خانواده معظم شهدا در این هفته پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و نوسازی مساکن کارکنان نیروهای مسلح به ویژه ارتش در دستور کار قرار دارد افزود: در این راستا نیز خوشبختانه اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده و ۲۳ هزار واحد سازمانی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۱۳ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و ساخت و نوسازی سایر واحدها نیز به زودی انجام می‌شود.

امیر امان‌اللهی در ادامه با اشاره به اینکه سفارتخانه و کنسولگری هر کشوری جزو خاک آن کشور محسوب شده و در صورت تجاوز به آن به هر نحو، عکس‌العمل کشورهای دنیا را به همراه دارد بیان کرد: رژیم صهیونیستی سال‌ها به مسلمانان ظلم کرده و دنیا نیز می‌داند که سال‌ها است مردم مظلوم فلسطین از طریق این رژیم مورد ظلم و تعدی واقع شده و حق آنها ضایع شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید پیش‌بینی پاسخ محکم از سوی جمهوری اسلامی را می‌کرد، پس نیروهای مسلح مأموریت خود را انجام دادند و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوران بزن در رو تمام شده و بنابراین با این اقدام کشورمان، سیلی سنگینی به گوش اسرائیل نواخته شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا تصریح کرد: بی‌شک ایادی استکبار باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که اگر کسی قصد تجاوز به حدود کشورمان را داشته و خواهان ضربه به منافع مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، با پاسخ محکم و مقتدرانه آن مواجه خواهد شد.

وی در ادامه نیز بیان کرد: خوشبختانه در پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، بسیاری از مردم کشورهای دنیا با هر تفکری و حتی آنهایی که در داخل کشور وابستگی به نظام نداشتند، خرسند و شاد شدند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • ۵ پیام مهم عملیات وعده صادق از زبان یک فرمانده ارتش
  • جبلی: عملیات «وعده صادق» پُر از دستاورد بود؛ ضربه‌پذیر بودن اسرائیل ثابت شد
  • عملیات «وعده صادق» مملوء از دستاورد بود
  • پیروزی جبهه مقاومت و نابودی اسراییل پیام شفاف «وعده صادق» است
  • هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است
  • ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند
  • اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد
  • ترکیب اقتدار و درایت