Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان به تدین و مهمان‌نوازی مردم گیلان و گردشگرپذیربودن این استان اشاره و تاکید کرد: زمینه اقامه نماز برای مسافران در مساجد و مکان‌های اقامتی و پذیرایی آنگونه که شایسته این فریضه الهی است، باید فراهم باشد.

به گزارش ایسنا،‌ ارسلان زارع در جلسه شورای اقامه نماز استان، با بیان اینکه اجتماع عظیم مردمی اربعین در پیش است، اظهار کرد: امسال شاهد حضوری پرشورتر و بیشتر از سال‌های قبل در این همایش بزرگ هستیم که بر شکوه و اقتدار مسلمانان و شیعیان افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد انس، الفت، دوستی، اتحاد، شور و نشاط بین مسلمانان و نه صرفا شیعیان را از مهمترین دستاوردهای راهپیمایی اربعین عنوان کرد و افزود: این جلوه‌های زیبا را در نماز نیز که ارتباط بین انسان و خدای متعال است، می‌توان شاهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به اهمیت بالای نماز به عنوان پرچم دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین اسلام و جهان تشیع بر ارجحیت نماز تاکید فراوان شده است و نمونه‌های تاریخی بسیاری در این خصوص وجود دارد.

زارع بر ضرورت ترویج نماز به صورت هنرمندانه، با ظرافت و شناخت روحیات نسل جوان تاکید و تصریح کرد: در کنار ابعاد سرشار معنوی نماز، از نگاه جامعه‌شناختی نیز ترویج این فریضه الهی تاثیرات شگرفی در پیشگیری، کاهش و از بین رفتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارد و زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و آرام است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ابزارهای نوین در مسیر ترویج اقامه نماز در جامعه، گفت: از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای ترویج نماز باید استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز در آذرماه سال جاری، تصریح کرد: با توجه به برگزاری اجلاس استانی نماز گیلان در دهه نخست آذرماه از صدا و سیما و رسانه‌ها انتظار می‌رود در تولید محتوا و تبلیغات مطلوب این اجلاس‌ها نقش‌آفرینی مناسب کنند.

زارع به نقش موثر نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شود تا در این مسیر از اندیشه‌های جدید علمی و آموزشی استفاده مطلوب شود.

وی با بیان اینکه نمازخانه‌های مدارس باید دارای محیطی آراسته باشد، اظهار کرد: رعایت نظافت و آراستگی مصلی‌ها و مساجد استان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار گیلان به تدین و مهمان‌نوازی مردم گیلان و گردشگرپذیربودن این استان اشاره و تاکید کرد: زمینه اقامه نماز برای مسافران در مساجد و مکان‌های اقامتی و پذیرایی آنگونه که شایسته این فریضه الهی است، باید فراهم باشد.

زارع همچنین بر ضرورت نظارت مستمر ستاد اقامه نماز بر مکان‌های برگزاری نماز در مناطق مختلف تاکید و عنوان کرد: همکاری و اهتمام تمامی دستگاه‌های در این خصوص نیز ضروری است.

وی رعایت دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر کشور درخصوص برگزاری نماز توسط دستگاه‌های اجرایی را مورد توجه قرار داد و افزود: فرمانداران نسبت به برگزاری مستمر جلسات شورای اقامه نماز و اجلاس شهرستانی نماز تا قبل از برگزاری جلسه استانی اهتمام ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری‌ها با تبلیغات محیطی می‌توانند در ترویج فرهنگ نماز نقش‌آفرینی کنند، گفت: در شهرک‌های با جمعیت بالا و فاقد مسجد پس از بررسی دقیق ستاد اقامه نماز استان، اداره‌کل راه و شهرسازی با اختصاص زمین در مسیر احداث مسجد در این مناطق حمایت‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار ستاد اقامه نماز گردشگري مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: بابد امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، احمد وحیدی_ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید بر مقاومت ملت ایران، گفت: غیور مردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وحیدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کردند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند افزود: برخی کم‌کاری داخلی مزید بر علت شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی از شعارهای دولت سیزدهم بود بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در کشور این مهم شدنی است و در حال تقویت است.

وحیدی با اشاره به اینکه تلاش بدون وقفه از جمله دستاوردهایی است که می‌تواند ما را پیروز کند افزود: انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه و اخلاق‌مداری از صفات افرادی که در رأس مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیاری باید در لرستان صورت بگیرد افزود: دولت پیگیر تکمیل سدهای نیمه تمام و مطالبات مردمی در این استان است.

وزیر کشور با اشاره: به پیشرفت ۵۱ درصدی پیشرفت پروژه راه‌آهن خرم‌آباد اندیمشک گفت: تکمیل این پروژه از دغدغه و مطالبات مردم بوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: باید امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و تلاش کنیم که پروژه‌های عمرانی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق لرستان گفت: زیویار فردی پیگیر، مسلط به پروژه‌ها، پرکار، است که از ظرفیت ایشان در محل دیگری استفاده خواهیم کرد.

وحیدی افزود: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند مدیران را زیر سوال ببرند چون نمی‌توانند رشد کشور را ببینند؛ اما مردم بر خلاف این فعالیت‌ها می‌دانند مدیران، پاکدست و ایثارگرانه کارها را دنبال می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های شفقت استاندار جدید لرستان، وی را فردی برجسته، توانمند و با تجربه دانست و افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی مشکلات این استان کاهش یابد و شاهد برطرف کردن کمبودها باشیم.

کد خبر 747331

دیگر خبرها

  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه