Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@19:24:15 GMT

گوشت ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۳۹۴

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران درباره کاهش قیمت گوشت در بازار توضیحاتی داد. ناطقان: محمد امامی امین معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی در رابطه با قیمت گوشت در استان تهران اظهار کرد: امسال به دلیل بارش‌های خوب در کشور شاهد فراوانی علوفه بودیم که همین موضوع منجر به کاهش قیمت علوفه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به دلیل تغییر قیمت‌ها، شغل دامپروری جایگاه ویژه‌ای یافت، چراکه میزان تولید گوشت قرمز در استان تهران در ابتدای سال ۹۷ حدود ۲۸ هزار تن بود در حالی که این میزان در سال جاری به ۳۲ هزار تن افزایش یافت.
تهرانی‌ها سالانه ۱۳ کیلو گوشت مصرف می‌کنند

امامی امین با بیان اینکه بر اساس تأییدیه سازمان استاندارد سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور حدود ۱۳ کیلوگرم در سال است، گفت: بر همین اساس در استان تهران سالانه ۱۷۱ هزار تن به گوشت قرمز نیاز داریم.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران با اشاره به تولید ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان تهران ادامه داد: مابقی در استان‌های دیگر تولید از آنجا به شهر تهران وارد می‌شود.

وی افزود: براساس اعلام امور عشایر استان تهران قیمت تمام شده دام سبک زنده حدود ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران گفت: براساس بخشنامه سال ۹۵ هیئت دولت به شهرداری‌های کل کشور مقرر شد که ۲۵ درصد از غرفه‌های میادین میوه و تره بار در اختیار تولیدکنندگان، کشتارگاه‌ها و تعاونی‌هایی که به صورت مستقیم گوشت تولید می‌کنند، قرار گیرد.

امامی امین تصریح کرد: در سال ۹۵ که پایه اجرای بخشنامه بود ۲۵ درصد تحقق یافت و مقرر شد که هر سال ۱۵ درصد افزوده شود. هم اکنون باید ۷۰ درصد غرفه‌های میادین میوه و تره بار در اختیار تولیدکنند‌های واقعی قرار گیرد که به دلایل و شرایط روز این افتاق نیفتاد.

وی افزود: در سال‌های گذشته شهرداری تهران برای واگذاری غرفه به متقاضیان اعلام آمادگی کرده بود، اما به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌ها و نبود برنامه برای متقاضیان عرضه مستقیم کالا از مزرعه تا سفره را نتوانستیم تنظیم کنیم.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران گفت: شهریور ماه پایان سال مالی غرف بود که بر اساس مصوبه تنظیم بازار تهران سازمان میادین میوه و تره بار، اشخاصی که قصد شرکت در مزایده را دارند باید مشمول بخشنامه دولت باشند یعنی تولید کننده و عرضه کننده مستقیم گوشت باشند، بر همین اساس می‌توان دست واسطه‌ها را کوتاه کرد.
واسطه‌ها تنها در حوزه گوشت قرمز حضور ندارند

امامی امین ادامه داد: متاسفانه‌ها واسطه‌ها تنها در حوزه گوشت قرمز حضور ندارند، بلکه در تمام شئون اقتصاد وجود دارند، اما در بسیاری از کشور‌ها این موضوع نظام‌مند و کنترل شده است که در ایران نیز با تصمیم دولت و مجلس وزارت بازرگانی برای حل مشکلات نظام توزیع گوشت تشکیل شد.

وی با اشاره به کاهش نیافتن قیمت کالاها در برخی از فروشگاه‌ها افزود: برخی از عرضه کنندگان کالاها در مبحث کاهش قیمت مقاومت می‌کنند، لذا باید این مقاومت با ابزار‌های نظارتی و کنترلی شکسته شود.

امامی امین گفت: بر اساس گزارش تنظیم بازار استان تهران طی سال جاری افزایش قیمت‌ها یا صفر بوده یا روند کاهشی داشت. برخی کالا‌ها که هنوز افزایش قیمت دارند به دلیل قیمت‌های بین المللی است.

وی بیان کرد: قیمت تمام شده گوسفند زنده ۳۸ هزار تومان و دام سنگین نیز ۷۵ هزار تومان است.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران گفت: باتوجه به وضعیت بازار تولید گوشت، شاهد بازگشت تولید کنندگان به مشاغل خود و افزایش تولید گوشت قرمز در استان تهران هستیم که می‌توان گفت چشم انداز پیش رو با ثبات‌تر است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: گوشت ، بازار ، ارزان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گوشت بازار ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟

 افشین صدردادرس اظهار داشت: بنابر آمار در سال گذشته، سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته ۹۲ هزار تن گوشت گرم و منجمد و ۲۵ هزار تن دام سبک و سنگین وارد کشور شد.

به گفته او، در کشتارگاه‌ها طی ۱۰ ماهه سال گذشته ۴۴۰ هزار تن گوشت دام کشتارشده بود.

صدردادرس، قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب نرخ دام، هر کیلو لاشه با نرخ ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان باید عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: بنابر آمار ۱۰ ماهه سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

او گفت: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته واردات گوشت قرمز به بیش از ۲.۵ برابر رسیده که به رغم کاهش سرانه مصرف، افزایش واردات گوشت قرمز و عدم صادرات دام زنده، نوسانات قیمت گوشت در بازار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول