Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارداشت: این تفاهم‌نامه برای همکاری و انجام طرح پژوهشی مشترک با محوریت گروه مرمت آثار تاریخی و باستان سنجی دانشگاه هنر اصفهان و گروه باستان‌شناسی و هنر اسلامی دانشگاه بامبرگ منعقد شد.

سیدمحمد امین امامی افزود: بر اساس این توافق، همکاری‌های علمی و پژوهشی مانند تبادل استاد و دانشجو درباره مطالعات مرمت، تاریخ هنر، سبک شناسی و مواد و فناوری های ساخت تزیینات و آرایه های معماری ایرانی بین ۲ دانشگاه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان پیش از این نیز با دانشگاه بامبرگ آلمان، همکاری داشت، گفت: نزدیک بودن اصفهان، کاشان و یزد به غنای این مطالعات کمک خواهد کرد.

امامی همچنین به همکاری دانشگاه هنر اصفهان با دانشگاه گوتنبرگ شهر ماینز آلمان اشاره و اضافه کرد: مذاکره هایی برای برگزاری یک همایش بین المللی مشترک میان ۲ دانشگاه در شهر اصفهان با موضوع "باستان شناسی و تاریخ ایلام باستان" صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه همکاری های علمی میان ۲ دانشگاه در زمینه باستان شناسی و تمدن ایلام باستان گسترش می‌یابد، ادامه داد: همچنین پیشنهادی برای ایجاد مرکز تمدن ایلام شناسی در دانشگاه هنر اصفهان مطرح شد که امید است در آینده اجرایی شود.

مدیر دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه هنر اصفهان، بامبرگ را یکی از دانشگاه های قدیمی و معروف آلمان خواند که دارای مقاطح تحصیلات تکمیلی در رشته هایی مانند ایران شناسی، معماری، هنرهای سنتی، مرمت و علوم پایه است و اظهار داشت: گوتنبرگ ماینز نیز از دانشگاه های سطح یک و پیشرو آلمان است که رشته هایی مانند باستان شناسی، مصر شناسی و علوم پایه دارد.

امامی با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر اصفهان از قطب‌های هنری مرکز و جنوب کشور است، افزود: روابط بین المللی این دانشگاه در سال های اخیر گسترش یافت و تفاهم نامه هایی بر اساس نیازها و توانایی های خود با تعدادی از دانشگاه های معتبر خارجی منعقد کرد.

وی، آخرین مذاکره خارجی این دانشگاه را مربوط به موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ روسیه عنوان و خاطرنشان کرد: مقرر است همکاری های علمی و فرهنگی با این مرکز انجام شود.

امامی با اشاره به حدود ۳۴ تفاهم نامه همکاری دانشگاه هنر اصفهان با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش، اسپانیا، هند، چین و روسیه، گفت: از سال ۲۰۱۲ تا کنون هفت تفاهم نامه همکاری جدید و فعال با این دانشگاه ها داشتیم.

دانشگاه هنر اصفهان دارای حدود سه هزار دانشجو و ۱۰۵ عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه هنر اصفهان عمارت تاریخی اصفهان آلمان تفاهم نامه معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های علمی یادروز سعدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مرکز سعدی‌شناسی گفت: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری در بخش علمی استادان ارجمندی، چون میرجلال‌الدین کزازی دربارۀ «سعدی و رزمنامه»، اصغر دادبه دربارۀ «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، ضیا موحد دربارۀ «سعدی، زبان و شخصیت» محمدنوید بازرگان دربارۀ «چراغ آدمیت در دریچه باد»، زرین‌التاج واردی دربارۀ «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، محمدرضا خالصی دربارۀ «نگاه هستی‌شناختی سعدی به دوستی» و معین کاظمی‌فرد دربارۀ «ناظر معتبر در حکایت سعدی» سخن خواهند گفت.
کوروش کمالی سروستانی افزود: علاوه بر این دفتر دوازدهم سعدی‌شناسی که چهلمین دفتر سعدی‌شناسی از سال ۱۳۷۷ تاکنون است همزمان با یادروز سعدی منتشر می‌شود و چهارمین نمایشگاه «سماع قلم» که براساس آثار سعدی توسط هنرجویان استاد معین‌خواه خوشنویسی شده است با حضور استادان یدالله کابلی و محمد حیدری در تالار حافظ برگزار خواهد شد.
اول اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به نام شاعر نامی سعدی شیرازی مزین شده است.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های علمی یادروز سعدی
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل