Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@16:48:08 GMT

تولید ماهیانه یک میلیون کارپول در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۵۵۵

تولید ماهیانه یک میلیون کارپول در کشور

وحید محلاتی مدیر عامل یک شرکت پخش دارو  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  راه‌اندازی فروشگاه آنلاین جهت توزیع کارپول اظهار کرد: توزیع دارو و به خصوص کارپول از طریق فروشگاه‌های آنلاین باعث می‌شود تا کارپول و دیگر تجهیزات دندانپزشکی به صورت مستقیم از درب کارخانه به دست مصرف کننده برسد و واسطه‌ای به نام دلال برای التهاب قیمت کارپول از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در حال حاضر کارخانجات داخلی توانایی تولید کارپول مورد نیاز بازار کشور را دارند و راه‌اندازی فروشگاه‌های انلاین در زمینه توزیع کارپول باعث می‌َشود تا این ماده حیاتی در دندانپزشکی با قیمت مصوب به دست همکاران دندانپزشک برسد.

محلاتی تاکید کرد: طی چند ماه اخیر قیمت کارپول افزایش زیادی داشته است که یکی از علت‌های آن وجود دلال در توزیع این ماده حیاتی دندانپزشکی است.   او ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های داخلی نیاز بازار ایران را در زمینه کارپول برطرف کرده‌اند و ماهیانه یک میلیون کارپول در کشور تولید می شود. بیشتر بخوانید: خطر قاچاق معکوس در بازار سیاه کارپول و توزیع در داروخانه‌ها محلاتی  بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه دندان پزشکی موضوع نحوه توزیع کارپول در سطح کشور است که راه اندازی فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی این مسئله را تاحدی برطرف کرده است.
انتهای پیام/ آخرین جزئیات ازتولید و  توزیع کارپول در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور/ خرید بدون تغییر قیمت از داروخانه‌ها

دکتر سجاد اسماعیلی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار از رشد حدود ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده، گفت: به طوری که در سال گذشته با وجود برخی مشکلات در تامین ارز شیرخشک در ماه‌های ابتدایی سال، اما با گشایش‌های ارزی و رفع مشکلات تولید، در مجموع ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار تامین و توزیع شد.

وی ادامه داد: این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ میلیون و ۶۰۰هزار عدد بوده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال درباره کمبود مقطعی شیرخشک‌های رگولار از مرداد تا مهرماه سال گذشته به دلیل اختلال در روند تامین ارز، توضیح داد: اما نهایتا با رفع مشکلات، توانستیم در آبان، آذر، دی و بهمن ماه کمبودها را جبران کنیم و در مجموع با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هم تامین شیرخشک و هم توزیع آن افزایش یافت؛ به گونه‌ای که آمار توزیع به ماهی ۱۲ میلیون قوطی نیز رسید؛ در حالی که روند در سال قبل از آن طوری بود که ماهیانه بین ۵ میلیون تا ۵میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک توزیع می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت تولید و توزیع به حد تعادل رسیده، مشکلی در تامین شیرخشک‌های رگولار در برندهای مختلف نداریم و انواع شیرخشک در کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین داروخانه‌های کشور به میزان کافی موجود است و گزارشی هم از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های رگولار نداشته‌ایم.

اسماعیلی همچنین به اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک در جهت حمایت از تولید کنندگان نیز اشاره کرد و به ایسنا گفت: به این ترتیب قیمت شیرخشک به قیمت واقعی آن نزدیک‌تر شد و این درحالیست که مصرف کننده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کند و تغییر قیمتی برای مصرف کننده نداشته‌ایم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم می‌توانند با ارایه کد ملی کودک به داروخانه و با ثبت کد ملی و استعلام شناسه رهگیری، شیرخشک را با قیمت قبلی و تا سقف ۱۰ قوطی در ماه به صورت یارانه‌ای دریافت کنند.

اسماعیلی در زمینه شیرخشک‌های رژیمی گفت: در زمینه شیرخشک‌های رژیمی هم با اصلاح سیاست‌های ارزی مجددا از تولید کننده این حوزه حمایت شد و مردم با مراجعه به داروخانه و ارایه نسخه پزشک و کد ملی فرزندشان می‌توانند شیرخشک را با قیمت قبلی دریافت کنند. در این حوزه نیز آمار تامین و توزیع کاملا پایدار است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: پنج تولید کننده شیرخشک در کشور فعال هستند که بر حسب نیاز کشور و پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، برنامه تامین و تولید شیرخشک را با تولیدکنندگان هماهنگ می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور/ خرید بدون تغییر قیمت از داروخانه‌ها
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور / قیمت‌ها افزایش یافت؟
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است
  • روند فعالیت عادی بازار و فروشگاه ها در ارومیه