Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@11:28:41 GMT

جنجال لباس سبز؛ رنسانس یا نابودی آتزوری

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۵۶۱

جنجال لباس سبز؛ رنسانس یا نابودی آتزوری

حتی پیروزی دو بر صفر برابر یونان و صعود به رقابت های یورو 2020 نتوانسته انتقادها را از تیم ملی ایتالیا کاهش بدهد و این بار سوژه پیراهن جدید این تیم است.

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایتالیا در حالی که هنوز سه هفته دیگر از بازی های دور مقدماتی یورو 2020 توانست جواز حضور در این رقابت ها را که قرار است برای اولین با فرمت جدید و در سیزده کشور مختلف اروپایی برگزار شود به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن ها شنبه شب و در هفتمین بازی مرحله گروهی توانستند یونان را در شهر رم با نتیجه دو بر صفر مغلوب کرده و با 21 امتیاز یکی از تیم های یورو 2020 باشند. اما آنچه بعد از نمایش یاران مانچینی در المپیکو رم بیش از هرچیزی در رسانه ها و فضای مجازی فوتبال ایتالیا خودنمایی می کرد تحلیل ها و نقدهایی بود که نسبت به رنگ و لباس جدید این تیم می شد.


ایتالیا برای دومین بار در تاریخ فوتبال این کشور با پیراهن سبز به جای آبی لاجوردی در زمین حاضر شد و این موضوع نتوانسته رضایت عمومی علاقمندان به فوتبال این کشور را جلب کند. برونو وسپا یکی از سرشناس ترین روزنامه نگاران ایتالیایی در توئیترش با اشاره به استفاده از لباس سبزرنگ در بازی برابر یونان نوشت:"ایتالیا با پیراهن سبز بازی کرد. زیبا بود(اشاره به لباس) اما رنگ آبی زیباتر است.چون مال ما است. تاریخ فروخته نمی شود."

 


فرانچسکو لولوبریجیدا سیاستمدار ایتالیایی نیز در این رابطه توئیت کرد:"آیا پیراهن تیم ملی ایتالیا را بدون پرچم ملی در مسابقات دوست دارید؟" اشاره او به استفاده از لباس جدید و عدم پوشیدن لباس های لاجوردی است.

 


اما وبسایت خبری IMOLAOGGI نیز در توئیترش با انتقاد از رنگ و طراحی لباس تیم ملی ایتالیا در اعتراض به تبلیغات این لباس نوشت:"پیراهن تیم ملی سبز شده و پرچم ایتالیا از بین می رود. فیلم تبلیغاتی این لباس ها یک تجارت چندفرهنگی است(اشاره به استفاده از رنگین پوستان در تبلیغ و رنگ سبز پیراهن). سه گانه ای که ما را به عنوان ایتالیا معرفی می کند برداشته می شود. آن ها دارند هویت ما را در ورزش پاک می کنند."

 


این ها تنها بخشی از اعتراضاتی است که به پیراهن جدید تیم ملی شده است که نامش" رنسانس است. این پیراهن با سفارش فدراسیون فوتبال ایتالیا به شرکت پوما تولید شده است. فوتبال ملی ایتالیا آنطور که روبرتو مانچینی سرمربی این تیم می گوید در حال تغییر نسل است و بارها از عنوان رنسانس در فوتبال ایتالیا نام برده است. از همین رو و با توجه به تغییر نسلی که قرار است در فوتبال ایتالیا رخ بدهد این لباس سبزرنگ و زیبا تبدیل به نماد"رنسانس" در فوتبال این کشور تبدیل شده است. استفاده از مدل های رنگین پوست برای تبلیغ این پیراهن هرچند به مذاق ناسیونالیست های تندرو در ایتالیا خوش نیامده اما حکایت از چهره تازه تیم ملی فوتبال ایتالیا دارد.

 


مانچینی از رسانه ها و عموم علاقمندان فوتبال ایتالیا خواسته است که در برابر این تغییر نسل صبور باشند تغییر لباس در بازی با یونان گویا بهانه ای برای برانگیختگی احساسات میهن پرستانه و رادیکال شده است. حتی گفته شد این لباس تیم ملی ایتالیا نیست و بیشتر شبیه لباس تیم ملی کامرون است.


این برای دومین بار است که تیم ملی ایران از لباس سبز رنگ استفاده می کند. آن ها یک بار دیگرو در سال 1954 برابر تیم ملی آرژانتین لباس های سبزرنگی به تن کردند و بازی را دوبر صفر از حریفشان بردند.

 

تیم ملی ایتالیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیطنت مارکوس تورام: قرار دادن پیراهن اینتر روی پرچم میلان! + عکس

اینتری‌ها امشب سر از پا نمی‌شناسند!

طرفداری | در حساس‌ترین بازی از هفته سی و سوم رقابت‌های سری آ فصل ۲۰۲۳/۲۴، اینتر با نتیجه ۲-۱ میلان را شکست داد و در فاصله پنج هفته مانده تا پایان فصل، قهرمانی خود را مسجل کرد.

میلان 1-2 اینتر؛ رژه قهرمانی به باشکوه‌ترین شکل ممکن

پس از سوت پایان بازی و قطعی‌شدن قهرمانی اینتر در سری آ، بازیکنان این تیم به همراه اعضای کادرفنی به زمین مسابقه آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند. در همین حین، مارکوس تورام اقدامی جالب و البته شیطنت آمیز انجام داد که از لنز دوربین ها دور نماند.

مهاجم فرانسوی اینتر، پیراهن خود را روی یکی از پرچم‌های کرنر که نشان میلان بر آن درج شده بود، قرار داد و با خارج کردن آن از جایگاه خود، به شادی پرداخت.

اقدام شیطنت‌آمیز مارکوس تورام

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • خبری خوب برای اسپالتی و آتزوری؛ جانلوکا اسکاماکا در اوج
  • داستان عجیب تعویض پیراهن موسیالا با مسی
  • موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی
  • اتفاق تلخ در میلان: آتش زدن پیراهن زلاتان (عکس)
  • تصمیم جالب آرسنال: خداحافظی با لوگوی همیشگی
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • شیطنت مارکوس تورام: قرار دادن پیراهن اینتر روی پرچم میلان! + عکس
  • اتفاقی جالب در فوتبال ایتالیا؛ پدر و پسر با پیراهن مسینا به میدان رفتند / عکس