Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته ملی مستقل انتخابات الجزایر از ارائه درخواست نامزدی ۱۳۹ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور خبر داد ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به دنبال تظاهرات گسترده مردم الجزایر ، عبدالعزیر بوتفلیقه رئیس جمهور 92 ساله این کشور فرودین ماه گذشته از قدرت کنارگیری کرد و رئیس پارلمان به عنوان رئیس جمهور موقت جانشین او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالخالق بن صالح  12 دسامبر 2019 را به عنوان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد و این در حالی است که دانشگاهیان و روشنفکران الجزایری در کنار بخش قابل توجهی از مردم این کشور خواستار برکناری تمام عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه از قدرت هستند. آنان معتقدند وجود این عناصر در ساختار قدرت، نظام بوتفلیقه را باز تولید می‌کند. اما طیف مقابل معتقدند که ساختار دولت باید حفظ و انتخابات درچارچوب قانون اساسی کنونی برگزار شود. ارتش الجزایر نیز از این جریان حمایت می‌کند.

مسئول رسانه ای کمیته ملی مستقل انتخابات الجزایر در یک نشست مطبوعاتی گفت: تاکنون 139 نفر درخواست خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهور آینده کشور ارائه داده اند که در میان آنان 5 زن به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری الجزایر، علی ذراع افزود:  تمام متقاضیان دارای شرایط اولیه قانونی هستند. یعنی تمام آنان تابعیت الجزایر را دارند و مدرک تحصیلی شان لیسانس است و دست کم 40 سال سن دارند.

نامزدی 82 نفر درانتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر

مدت قانونی برای ارائه درخواست نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پنجشنبه گذشته به پایان رسید اما کمیته ملی مستقل انتخابات این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مهلت ارائه درخواست برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تا 17 اکتبر ( 25 مهرماه ) تمدید شد.

بر اساس قانون انتخابات الجزایر باید هر نامزد 50 هزار امضای شهروندان این کشور  را در استان های مختلف جمع آوری کند تا بتواند در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شرکت کند.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، کاظم دستگردی ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از كانديداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند. با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوايل تيرماه مجمع انتخاباتی فدراسيون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامي ۱۳ نامزد انتخابات فدراسيون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابايی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. كمال جوانمرد
۶. عليرضا خسروی
۷. شهريار رحمانی اصل
۸. وحيده صوابيه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حميد گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت گرفت و در نهایت شادی پریدر که هم اکنون سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد، در انتخابات ثبت نام نکرد.

دیگر خبرها

  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج