Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@06:58:30 GMT

شکست فاجعه‌بار والیبال ایران مقابل ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۷۸۳

خرداد؛ تیم ملی والیبال ایران در نهمین مسابقه خود در جام جهانی، با نمایشی ضعیف مقابل ژاپن شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه امروز (یکشنبه ۲۱ مهرماه) در نهمین بازی خود در جام جهانی والیبال به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۶، ‌ ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ژاپن رقم خورد و ایران فقط در ست دوم با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، مسعود غلامی، ‌ علی‌اصغر مجرد، پوریا فیاضی، ‌ میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

ایران که از ابتدا به دلیل غیبت سید محمد موسوی، با ترکیب ناقص در این مسابقات شرکت کرده بود، با مصدومیت فرهاد قائمی و امیر غفور، در عمل فقط ۱۱ بازیکن برای این مسابقه داشت که دو نفر از آنها هم لیبرو بودند و همین موضوع کار را بسیار مشکل کرده بود.

ست اول (ایران ۱۶ - ژاپن ۲۵)

بازی با چهار امتیاز پیاپی برای ژاپن آغاز شد تا کولاکوویچ مجبور شود خیلی زود نخستین وقت استراحت خود را درخواست کند. پس از وقت استراحت، معروف هم چند ثانیه بازیکنان را دور خود جمع کرد و با آنها حرف زد. نخستین امتیاز ایران هم با جاخالی انداختن خود معروف به دست آمد. اگرچه ایران توانست شرایط را تا حدودی عوض کند ولی از بین بردن فاصله چهار امتیازی کار آسانی نبود. ژاپن با عملکرد خوب در دریافت، حملات متنوعی برنامه‌ریزی می‌کرد. در مقابل ایران در حمله بسیار ضعیف بود. نخستین امتیازی که ایران با اسپک به دست آورد در امتیاز ۹ بر ۵ به سود ژاپن بود. ژاپنی‌ها در زدن سرویس هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و دریافت ایران به طور کامل مختل شده بود. در امتیاز ۲۲ بر ۱۴، امیرحسین اسفندیار که یک دریافت‌کننده است، به جای یلی وارد بازی شد تا در پست پشت خط زن قرار بگیرد اما تا پایان ست، حتی یک توپ هم به او نرسید تا شانس خود را برای کسب امتیاز امتحان کند. ست اول با بازی درخشان ژاپن و عملکرد بسیار بد ایران پایان یافت.

ست دوم (ایران ۲۸ - ژاپن ۲۶)

در آغاز ست دوم، یلی در جای خود قرار گرفت و مشخص نشد علت ورود اسفندیار به زمین چه بوده است. ایران در این ست هم به شدت دچار مشکل دریافت بود. در امتیاز ۱۱ بر ۷ به سود ژاپن، اسفندیار به جای عبادی‌پور وارد زمین شد تا شاید این مشکل حل شود. اما این تعویض هم فایده‌ای نداشت. ایران در دریافت بسیار ضعیف و ژاپن در حمله و سرویس تیم برتر میدان بود. تنها نقطه قوت ایران، دفاع روی تور بود. در امتیاز ۲۱ بر ۱۹، جواد کریمی به جای معروف وارد زمین شد تا دفاع ایران قوی‌تر شود که البته او هم پس از ۲ امتیاز از زمین بیرون رفت و معروف در جای خود قرار گرفت. در امتیازات پایانی ست، چند بار ایران فرصت داشت که نتیجه را به تساوی بکشاند ولی اشتباهات پرتعداد بازیکنان در زدن اسپک، این فرصت را از بین می‌برد. سرانجام در امتیاز ۲۳ ایران به ژاپن رسید، آن هم با دفاع روی تور معروف. در نهایت هم همان تنها نقطه قوت، به کار تیم ایران آمد و در ستی که شاگردان کولاکوویچ اشتباهات زیادی داشتند، پیروزی به آنها رسید. در این ست ایران هفت امتیاز با دفاع کسب کرد.

ست سوم (ایران ۱۳ - ژاپن ۲۵)

اسفندیار با عملکرد خوبی که در ست دوم داشت، از ابتدای این ست در ترکیب اصلی ایران قرار گرفت. ست سوم هم با برتری ژاپن آغاز شد. وقت استراحت فنی اول، در امتیاز ۸ بر ۴ به سود این تیم اعلام شد. ژاپنی‌ها علاوه بر سرویس و حمله، در توپ‌گیری هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و کار برای امتیازگیری ایران خیلی سخت بود. تعداد زیاد اشتباهات شاگردان کولاکوویچ در زدن اسپک هم به ژاپن کمک می‌کرد که راحت به سوی پیروزی حرکت کند. در امتیاز ۱۵ بر ۸، کریمی به جای معروف وارد زمین شد تا شاید قامت بلند او، در دفاع روی تور به ایران کمک کند. در ادامه ست، ‌ عبادی‌پور هم به جای فیاضی به میدان آمد. اما این تعویض‌ها هم هیچ فایده‌ای نداشت و ایران بازنده این ست شد، آن هم با فاصله‌ای مایوس‌کننده.

ست چهارم (ایران ۲۱ - ژاپن ۲۵)

در اوایل ست چهارم، اتفاقات آغازی سه ست قبل تکرار شد و ژاپن پیش افتاد. اما دفاع روی تور یک بار دیگر چاره کار ایران شد تا شاگردان ایگور کولاکوویچ در امتیاز ۱۲ کار را به تساوی بکشانند. اگرچه بازهم اشتباه در زدن اسپک فرصت پیش افتادن را از بین برد و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ژاپن اعلام شد. ضریب اشتباهات بالا، ‌ به خصوص در حمله، در این مسابقه از والیبال ایران یک بازنده مطلق ساخت.

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ والیبال

سه‌شنبه ۹ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - روسیه ۳

چهارشنبه ۱۰ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۱ - مصر ۳

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۳ - کانادا ۱

شنبه ۱۳ مهر ساعت ۱۱:۳۰، ایران ۳ - استرالیا ۱

یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - برزیل ۳

چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰، ایران ۱ - آمریکا ۳

پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۳ - تونس ۰

جمعه ۱۹ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۳ - آرژانتین ۲

یکشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۳:۵۰، ایران ۱ - ژاپن ۳

دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۹:۳۰، ایران - ایتالیا

سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۷، ایران - لهستان

چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیما ژاپن برگزار می‌شود.

میزبانی جام جهانی والیبال به غیر از دو دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی به عهده ژاپن قرار دارد. روسیه با ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

ایران تا کنون سه بار در جام جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پیروزی مردان ایران در بسکتبال ۳ نفره جام آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های جام آسیا مقابل تیم هنگ کنگ قرار گرفت.  ملی‌پوشان ایران در این دیدار با نتیجه ۲۰ به ۱۰ هنگ کنگ را از پیش رو برداشت. در این بازی احسان دلیرزهان ۱۰ امتیاز، متین آقاجانپور ۵ امتیاز، مجید رحیمیان۳ امتیاز و محمدمهدی رحیمی ۲ امتیاز کسب کردند.   بازی سوم تیم ملی مردان کشورمان ۱۱ فروردین از ساعت ۱۰:۳۵ مقابل تیم ملی چین خواهد بود. ملی‌پوشان ایران همان روز در چهارمین بازی خود از ساعت ۱۱:۵۵ مقابل تیم ملی سنگاپور قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • هنگ کنگ مغلوب تیم بسکتبال سه نفره مردان شد
  • ۲ برد دختران بسکتبالیست ایران در کاپ آسیا
  • دومین پیروزی مردان ایران در بسکتبال ۳ نفره جام آسیا
  • بسکتبال ۳ نفره جام آسیا؛ درخشش بانوان در گام دوم
  • شکست تیم ملی فوتسال در اولین گام تورنمنت ویتنام
  • شکست تیم وحید شمسایی مقابل مراکش
  • پیروزی تیم بسکتبال سه نفره بانوان مقابل ماکائو در کاپ آسیا
  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • چند ساعت تا بازی‌های مرگ و زندگی در فوتبال ایران
  • واکنش کاپیتان پیکان به شکست در نیمه‌نهایی والیبال