Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@07:33:13 GMT

دیپلماسی سعودی برای توسعه گردشگری در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۸۳۸

دیپلماسی سعودی برای توسعه گردشگری در عربستان

پس از صدور ویزای توریستی توسط عربستان، حالا نوبت به سفر‌های رایگان اینفلوئنسر‌های خارجی به این کشور رسیده است تا چهره خود را در جهان اصلاح کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، یک سال پس از قتل «جمال خاشقچی»، عربستان سعودی از شخصیت‌های تاثیرگزار شبکه‌های مجازی برای تصحیح چهره آسیب‌دیده‌اش در اذهان عمومی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویری از زن جوانی با چهره اروپایی که در در مقابل یکی از مکان‌های دیدنی عربستان ایستاده است، یکی از چند تصویر جدیدی است که میلیون‌ها مخاطب اینستاگرام را به تجدید نظر درباره دیدگاهشان نسبت به عربستان وادار می‌کند.

این روز‌ها تصاویر بسیاری از اینفلوئنسر‌های خارجی در شبکه‌های مجازی حین اقامت در هتل‌های مجلل، بازدید از مناطق باستانی و یا رانندگی کردن در کویر‌های عربستان به چشم می‌خورد.

در این پست‌های مدبرانه که به منظور انعکاس چهره مثبت عربستان به جهانیان منتشر می‌شوند، هیچ اثری از نقض حقوق بشر توسط این کشور دیده نمی‌شود.

دکتر «ریحان اسماعیل» استاد مطالعات عرب و اسلامی دانشگاه ملی استرالیا می‌گوید: «عربستان سعودی میلیارد‌ها دلار برای اصلاح تصویری که سال‌هاست در جهان از خود به جای گذاشته، هزینه کرده است.»

به گفته این استاد دانشگاه، «اینفلوئنسر‌هایی که طبق یک برنامه و تحت حمایت مالی دولت به عربستان سفر می‌کنند، تصویر کاملی از این کشور را منتشر نمی‌کنند.»

وی افزود: «اگر شخصی به عربستان سفر کند و تمام تغییراتی که در این کشور رخ می‌دهد را از نزدیک ببیند یا مشاهده کند که جوانان سعودی چطور خوشگذارانی می‌کنند مسلما با خود می‌گوید روند ایجاد تغییرات و بیشتر کردن آزادی‌ها در عربستان عالی است، اما از طرفی دیگر ما با یک حکومت سرکوب‌گر طرف هستیم.»

«گب اسکنیو» و «تارا وایت‌من» اینفلوئنسر‌های استرالیایی هستند که هر کدام به ترتیب در صفحه اینستاگرام خود ۳۶۳،۰۰۰ و ۱.۳ میلیون دنبال‌کننده دارند و در جذب گردشگران جوان استرالیایی به عربستان موفق بوده‌اند.

نشریه گاردین استرالیا قصد داشت با بیش از ۵۰ اینفلوئنسری که به نظر می‌رسد یا از سفر‌هایی با بودجه دولت عربستان استفاده کرده‌اند یا برای تبلیغ کردن از این کشور پول گرفته‌اند، مصاحبه کند، اما تعدادی از آن‌ها، کمی قبل از زمان معین شده برای مصاحبه با این نشریه، از این ملاقات صرف نظر کردند، چرا که پیام‌هایی از دولت عربستان مبنی بر خودداری از هرگونه گفتگو با رسانه‌های مختلف دریافت کرده بودند.

عربستان سعودی اوایل ماه جاری از صدور ویزای توریستی برای اتباع ۴۹ کشور و کاهش محدودیت‌های پوششی برای گردشگران زن خبر داده بود. کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان نیز اخیرا اعلام کرد: گردشگران خارجی زن و مردی که با یکدیگر نسبتی ندارند، از این پس می‌توانند در هتل‌های عربستان اتاق مشترک رزرو کنند. بر اساس این قوانین جدید، زنان خارجی و حتی شهروندان زن عربستانی می‌توانند به تنهایی اتاق‌های هتل‌های عربستان را رزرو کنند.

حالا به نظر می‌رسد استفاده از اینفلوئنسر‌های خارجی برای انعکاس چهره مثبت عربستان، دیگر پروژه مقامات این کشور برای جذب گردشگر بیشتر و سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر در این کشور باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اینفلوئنسر گردشگری عربستان دیپلماسی دیپلماسی فضای مجازی دیپلماسی عمومی اینستاگرام عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه «جروزالم پست» روز دوشنبه به نقل از یک روزنامه آمریکایی از کمک اطلاعاتی امارات و عربستان به آمریکا و اسرائیل در روزهای گذشته خبر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی و امارات اطلاعاتی را با آمریکا و اسرائیل به اشتراک گذاشتند تا به مقابله با حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه‌های اسرائیل در اوایل صبح یکشنبه کمک کنند.

عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت

بنابر گزارش‌ها، دو روز قبل مقام‌های ایرانی به کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی، از حمله برنامه ریزی شده خود به اسرائیل اطلاع داده بودند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی تاکنون واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند.

به دنبال حمله تروریستی اخیر اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت چند تن از شهروندان ایرانی، ایران اعلام کرده بود که به این اقدام تل آویو پاسخ خواهد داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین ساعت بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد که دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 844713 منبع: فارس برچسب‌ها توافق اسرائیل - امارات ایران و عربستان ایران و امارات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان