Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:52:22 GMT

مقایسه و خرید بیمه بدنه ماشین صفر

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۹۴۶

مقایسه و خرید بیمه بدنه ماشین صفر

با توجه به تولید روزافزون خودروهای صفر در کمپانی‌های خودروساز داخلی و همچنین واردات خودروهای صفر خارجی، هر روز تعداد خودروهای صفر بازار افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه ازکی، خریداری خودروهای صفر توسط شهروندان و تردد آنها در سطح کلان‌شهرها، منجر به تراکم زیاد اتومبیل و در نتیجه آمار بالای تصادفات خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین صاحبان این خودروها برای رفع نگرانی از تصادفات از ابتدا باید به دنبال خرید بیمه بدنه ماشین صفر خود باشند.

تعریف خودروی صفر

تعاریف مختلفی برای خودروی صفر وجود دارد؛ به صورت عمومی به خودرویی که مستقیما از کمپانی سازنده خریداری شود، خودروی صفر گفته می‌شود.

البته به خودروهایی که کارکرد آنها کمتر از ۵۰۰ کیلومتر باشد و از یک شخص حقیقی به عنوان صاحب خودرو و یا از نمایشگاه‌های خودرو نیز خریداری شود اتومبیل صفر گفته می‌شود.

اما این تعاریف صرفا معنای عمومی و بازاری خودروی صفر است؛ ملاک خودروی صفر بودن در بیمه و در بین شرکت‌ها بیمه کمی متفاوت است.

بسته به شرکت بیمه‌ای که برای خرید بیمه بدنه ماشین صفر انتخاب می‌کنید، باید به ملاک‌های زیر توجه داشته باشید:

· مقدار کیلومتر کارکرد خودرو

· میزان زمانی که از پلاک کردن خودرو گذشته

· میزان زمانی که از شماره‌گذاری خودرو گذشته

· میزان زمانی که از تولید خودرو گذشته

· سایر مواردی که ممکن است شرکت‌های بیمه به‌عنوان ملاک خودروی صفر تعیین کنند.

مثلا خودرویی که بیشتر از ۳ ماه از مدت‌زمان پلاک کردن آن گذشته باشد و یا بیشتراز یک سال از زمان تولید آن گذشته باشد، دیگر خودروی صفر محسوب نمی‌شود حتی اگر میزان کارکرد آن کمتر از ۵۰۰ کیلومتر باشد.

پس اگر ماشین صفر دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای خرید بیمه بدنه آن اقدام کنید.

بیمه بدنه ماشین صفر

بیمه بدنه در شرایط خسارت‌های به‌وجود آمده برای اتومبیل را جبران می‌کند:

· راننده خودروی بیمه‌شده مقصر حادثه باشد.

· راننده خودروی بیمه شده مقصر حادثه نباشد اما میزان خسارتی که بیمه‌ی شخص ثالثِ مقصر حادثه پرداخت می‌کند، کمتر از خسارت وارد شده باشد.

· راننده مقصر حادثه متواری شده باشد.

· خودروی آسیب‌دیده جزو خودروهای لوکس و گران‌قیمت باشد.

پوشش‌های بیمه بدنه ماشین صفر

بیمه بدنه ماشین صفر نیز مانند بیمه بدنه سایر خودروها شامل پوشش خطرات اصلی یعنی حادثه، آتش سوزی و انفجار و سرقت کلی است. در ضمن می‌توان با پرداخت هزینه اضافه و خرید پوشش‌های تکمیلی خطرات سرقت درجا قطعات، بلایای طبیعی، هزینه ایاب و ذهاب، شکست شیشه، مواد شیمیایی، خط و خش، نوسانات قیمت، ترانزیت ، حذف فرانشیز، حذف استهلاک و … را نیز تحت پوشش قرار داد.

لازم است بدانیم تمام شرکت‌های بیمه همه‌ی پوشش‌های اضافی را ارائه نمی‌کنند و هنگام خرید بیمه بدنه ماشین صفر باید به این موضوع توجه کرد. مثلا پوشش خط و خش صرفا توسط بیمه ایران ارائه می‌شود. همچنین پوشش حذف فرانشیز فقط توسط بیمه‌های پاسارگاد و سامان ارائه می‌شود و در صورتی که بیمه این پوشش را نداشته باشد بخشی از هر خسارت به عنوان فرانشیز به عهده خود بیمه‌گذار است.

مدارک لازم برای خرید بیمه بدنه ماشین صفر

برای خرید بیمه بدنه ماشین صفر چند حالت مختلف وجود دارد که هر یک از آنها به مدارک و شرایط متفاوتی نیاز دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

۱) بیمه بدنه برای اولین بار

خودرویی که برای اولین بار بیمه بدنه می‌شود چه خودروی صفر باشد یا خودروی کارکرده برای صدور بیمه بدنه‌ی آن تنها مدرک لازم آن کارت ماشین است.

۲) بیمه بدنه خودروی فاقد پلاک

اگر خودروی مورد نظر مراحل شماره‌گذاری و پلاک را طی نکرده باشد، واضح است که کارت ماشین ندارد؛ برای خرید بیمه بدنه خودرو صفر که کارت ماشین ندارد می‌توان، با استفاده از کارت سبز خودرو بیمه‌نامه را تهیه نمود.

به صورت کلی برای صدور بیمه بدنه همه خودروها، چه صفر و چه کارکرده، بازدید حضوری کارشناس از ماشین ضروری است.

پوشش را نداشته باشد بخشی از هر خسارت به عنوان فرانشیز به عهده خود بیمه‌گذار است.

خرید اینترنتی بیمه بدنه ماشین صفر

همان‌گونه که گفته شد، از یک سو خریداران خودروهای صفر به دنبال کاهش خطرات و پوشش بیمه بدنه هستند و از سوی دیگر شرکت‌های سازنده‌ی خودرو نیز به دنبال راهی برای فروش محصولات خود هستند؛ از این رو ارائه بیمه بدنه ماشین صفر با قیمت‌های بسیار ناچیز و یا حتی به صورت رایگان می‌تواند یکی از راه‌های ترغیب مشتریان به خرید خودروهای صفر باشد.

در این حالت معمولا شرکت‌های خودروساز با یک شرکت بیمه مشخص همکاری میکنند و این امر ممکن است موجب شود تا بهترین بیمه بدنه با پوشش و خدمات مناسب ارائه نشود.

از دیگر روش‌های ارائه خدمات به مشتریان، صدور کارت طلایی توسط خودروسازانی مانند ایران‌خودرو است؛ با استفاده از این راه‌کار نیز خدمات بیمه‌ای ارائه نمی‌شود و صرفا تعمیرات خودرو تحت پوشش قرار می‌گیرد و برای دارنده خودرو سابقه‌ی بیمه بدنه محسوب نخواهد شد. در این شرایط دارنده خودرو صفر تا یک سال به خرید بیمه بدنه نیازی نخواهد داشت.

گاهی نیز ممکن است خودروی صفر خریداری شده بیمه بدنه نداشته باشد و فرد باید شخصا اقدام به خرید بیمه بدنه ماشین صفر کند. در این حالت با کمک گرفتن از یک مشاور مطمئن و از طریق مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه از نظر خدمات ارائه شده مانند پرداخت خسارت و سرعت و سهولت در خسارت‌دهی، سرعت در صدور، مبلغ خسارت پرداختی و … می‌توان انتخابی درست و دوراندیشانه داشت و بیمه بدنه ماشین صفر را با بهترین شرایط تهیه نمود.

 azki.com مرکز مشاوره و انتخاب بیمه آنلاین با ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه صدور و پرداخت خسارت و همچنین امکان مقایسه‌ی شرکت‌های مختلف بیمه، راهی آسان برای خرید انواع بیمه‌ها از جمله بیمه بدنه ماشین صفر ، بیمه شخص ثالث ، بیمه درمان تکمیلی ، بیمه عمر و … را برای مخاطبان خود فراهم آورده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمه ازکی بیمه آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم نماز و روزه در سفر شخصی با ماشین دولتی


به گزارش تابناک، متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:

پرسش
در مواردی که استفادۀ شخصی از ماشین‌های دولتی ممنوع است، فردی که از ماشین دولتی جهت سفرهای شخصی خود استفاده می‌کند، نماز و روزه‌اش را چگونه انجام دهد؟

پاسخ
باید نمازش را هم شکسته و هم تمام بخواند، و روزه را باید بعداً قضا کند

دیگر خبرها

  • آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • حکم نماز و روزه در سفر شخصی با ماشین دولتی
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • برنامه سوم راهبردی قم در حال تدوین است / اجازه ورود حواشی به بدنه شهرداری را نمی‌دهیم
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • نگاه همیلتون به W۱۵ مرسدس؛ خودروی نفرین شده!
  • سلاح انتحاری قدرتمند در دستان ایران
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران
  • شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید