Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دادگستری کره جنوبی به پارتی بازی برای ورود دخترش به دانشکده پزشکی متهم شد. در هفته‌های اخیر جمعیت زیادی از مردم سئول در خیابان‌ها برای محکومیت یا دفاع از وزیر دادگستری این کشور تجمع کردند.

به گزارش عصر ایران، آقای "چو کوک" وزیر دادگستری کره جنوبی و خانواده‌اش با اتهامات زیادی مانند فساد مالی و فشار برای ورود دختر وزیر به دانشکده پزشکی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چو کوک متهم شده که دخترش را به خاطر نفوذ خود و همسرش به دانشگاه فرستاده است. همسر وزیر استاد دانشگاه پزشکی است.

طرفداران "چو کوک" وزیر دادگستری در کره- طرفداران او را هدف اصلی ناظران قضایی و دادستان‌ها برای حفظ قدرت خود می‌دانند/ عکس: نیویورک تایمز

 نیویورک تایمز در این باره نوشت: اکثر معترضان محافظه‌کار مخالف دولت "مون- جای این" خواستار دستگیری وزیر دادگستری و استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی هستند اما بسیاری از مردم کره مسئله را جور دیگری می‌بینند.

به اعتقاد آنها وزارت دادگستری از طرف رئیس جمهور ماموریت رسیدگی  و اصلاحات اساسی در وزارت دادگستری را داشته و ناظران قضایی و دادستان‌های همان سازمان وزیر را تهدیدی برای خود می‌دانند. به همین دلیل تعداد زیادی از مردم کره "چو کوک" را به نوعی هدف اصلی دادستان‌های فعلی می‌خوانند و تظاهراتی را  برای دفاع از وزیر دادگستری برگزار کرده‌اند.

وزیر دادگستری منکر اتهامات خود نشده و در روزهای گذشته از اتفاقات پیش آمده توسط خود و خانواده‌اش از مردم کره جنوبی معذرت خواهی کرده است اما وی همچنان خود را متعهد به اصلاح ساختاری این نهاد می‌داند.

به گزارش نیویورک تایمز، "رسوایی وزیر دادگستری"، "شرایط اقتصادی کره و سخت‌گیری‌های ژاپن"، چالش این کشور با همسایه "کره شمالی" محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی را به 43 درصد از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری قبل کاهش داده است.

"چو کوک" وزیر دادگستری کره جنوبی در ماه جاری در کره- او به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت متهم است/ عکس: EPA

نیویورک تایمز با اشاره به دو گروه از تظاهرات در کره جنوبی نوشت: تظاهرات دو گروه از طرفداران و مخالفان وزیر دادگستری نشان می‌دهد که جامعه کره چگونه دو قطبی شده است. اینک گروه‌های زیادی از معترضان روی وزارت دادگستری فوکوس کرده و نگاه جدیدی به یک سازمان دوست‌نداشتنی و قدرتمند این کشور دارند.

نیویورک تایمز در ادامه تحلیل‌های خود آورد: دادستان‌های کره جنوبی اختیارات بیشتری نسبت به همتایان خود در اکثر کشورهای جهان دارند.  دادستان‌ها و ماموران رده بالای قضایی این کشور به تنهایی می‌توانند اتهام افراد یا متهم نبودن آنها را مشخص کنند. آنها همچنین قدرت بیشتری نسبت به پلیس داشته و قدرت تحقیقات در مورد پرونده‌های بزرگ سیاسی را در انحصار خود نگه‌داشته‌اند. پلیس در این موارد رها شده تا امور ساده و عادی‌تری را اداره کند.

تظاهرات روز چهارشنبه هفته گذشته (میلادی در سئول) علیه وزیر دادگستری/ عکس: EPA

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم کره جنوبی به سیستم این وزارت‌خانه بی‌اعتماد هستند و آنها را به سیاسی‌کاری در سازمان دادگستری متهم می‌کنند.

در سال‌های گذشته رئیس جمهور کره بارها وعده خارج از کردن این سازمان از فرآیند سیاسی را داده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر دادگستری کره اتهام فساد طرفداران مخالفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مراسم با قدردانی از خدمات محمدجعفر عبداللهی رییس کل سابق دادگستری استان سمنان ،   حجت الاسلام اکبری به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان سمنان معرفی شد. 
رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در این مراسم  محور قرار دادن قانون اساسی ، امنیت جامعه و برآورده شدن انتظارات مردم را از ملاک‌های قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: عملکرد قوه قضاییه باید طوری باشد که مشارکت مردم در چرخه تولید افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تاکید کرد :  مبارزه با فساد از مهم‌ترین برنامه های امسال دستگاه قضا  است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان هم در این جلسه با تبریک اقدام غرور انگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز و پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم جعلی و خبیث اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی گفت: نیرو‌های سپاه کشورمان توانستند جلوه‌ای از اقتدار و شکوه خود را در دفع هر گونه تهدید و دست درازی به خاک پاک ایران اسلامی در دیدگاه جهانیان به تصویر بکشانند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی خدمت به مردم را وظیفه مسئولان دانست و در دسترس بودن قضات را یکی از اولویت‌های جامعه عنوان کردو گفت: کرامت انسانی افراد در قوه قضاییه باید حفظ شود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: خدمت رسانی و گره گشایی کار مردم فرصتی است که برای دستگاه قضا ایجاد شده و باید ازآن استفاده کنند.

استاندار سمنان  هم در این مراسم گفت: با حمایت‌های دستگاه قضا و طبق آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استان سمنان جز امن‌ترین استان‌های کشور شناخته شده است.
سید محمدرضا هاشمی همچنین به اقدام غرور انگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز و پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم جعلی و خبیث اسرائیل اشاره کرد و گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق مطالبه مردم در پاسخگویی محکم و انتقام سخت از رژیم صهیونیستی قدردانی میکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان هم اشاره کردو گفت: با حمایت دستگاه قضایی بیش از ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان به چرخه تولید برگشت و قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به سمنان  جشن احیای این واحد‌ها برگزار شود.

دیگر خبرها

  • اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه: ترسوها!
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!
  • خوشحالی اسپید پس از گل رئال مادرید که اعتراض هواداران منچسترسیتی را به همراه داشت
  • انگشت‌ اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد/ صداوسیما عذرخواهی کند
  • انگشت‌های اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان
  • عکس | منوچهر هادی دلتنگ دخترش شد