Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:39:03 GMT

تمهیدات راهداری گلستان برای انتقال زائرین اربعین

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۰۲۴

تمهیدات راهداری گلستان برای انتقال زائرین اربعین

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان تمهیدات این اداره کل را برای تسهیل در جابه‌جایی زائرین گلستانی اربعین حسینی را تشریح کرد.

ایوب میرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از امروز ۷۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی و از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه تمامی ناوگان اتوبوس‌رانی استان تنها به مقاصد مرز مهران و استان همدان مسافران را جابه‌جا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کار به‌منظور سهولت در جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی خصوصاً در زمان بازگشت انجام خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل راهداری گلستان بیان کرد: طی این مدت از شهروندان در صورت لزوم و ضرورت سفر به مقصد استان‌های دیگر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی‌ سواری و مینی‌بوس و یا قطار و هواپیما استفاده کنند.

میرشاهی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳ هزار گلستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند اما امسال تاکنون تعداد ثبت‌نام کنندگان به حدود ۴۰ هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در استان، گفت: این اتوبوس‌ها همگی پای‌کار هستند و تاکنون بیش از ۳۳۰ بار انتقال مسافرین از استان به مقصد مرز مهران صورت گرفته است.

معاون حمل‌ونقل راهداری گلستان تصریح کرد: امسال به‌منظور ارائه خدمات مناسب‌ به زائرین اربعین حسینی، زائرین گلستانی از مهران به همدان منتقل و از آنجا به گلستان جابه‌جا می‌شوند. در مدت ۲۴ تا ۲۹ مهرماه، مکلف شدیم ۳۵ دستگاه اتوبوس را برای جابه‌جایی زائران از مهران به همدان و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را نیز برای جابه‌جایی زائران از همدان به گلستان در نظر بگیریم.

میرشاهی با اشاره به اعزام سه اکیپ ۹ نفرِ راهداری گلستان به مهران و همدان، گفت: یک اکیپ در پایانه همدان، یک اکیپ در پایانه برکت مهران و یک اکیپ هم به‌عنوان راهنمای زائر در نقطه صفر مرزی مهران مستقر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر اکیپ‌هایی به‌صورت مستمر در پایانه گرگان و گنبد حضور دارند و به مشکلات زائرین جهت اعزام به مرز رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اربعين حسيني اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طی ۱۲ روز گذشته حدود یک میلیون خودرو به استان وارد شده است، گفت: شاهد خروج حدود ۸۰۰ هزار خودرو از گیلان بودیم.

غلامعلی نیک فهم امروز ۷ فروردین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۳ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش در ورود را نشان می دهد.

وی همچنین از خروج تعداد ۷۵۴ هزار و ۸۸۱ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۴۸۹ هزار و ۷۷۰ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۳۰۱ هزار و ۵۳ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم، بیشترین میزان خروجی استان را نیز محور چابکسر - رامسر با تردد ۲۸۴ هزار و ۳۶۱ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۰۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده؛ اوج تردد در محورهای استان نیز در روز یکشنبه، ۵ فروردین ماه با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان، مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه در روز و پس از آن محور آزادراه - قزوین رشت(امامزاده هاشم) با متوسط تردد روزانه ۵۰ هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه در روز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به آماده باش نیروهای داهدار در سطح محورهای مواصلاتی ۱۷ شهرستان، یادآور شد: در محورهای هر شهرستان دو اکیپ عملیاتی راهداری مستقر است.

وی از فعال سازی ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و متذکر شد: راهداران این اداره کل با انجام عملیات راهداری از جمله روکش و لگه گیری آسفالت و نصب روشنایی و خط کشی، سفر ایمن را برای هموطنان رقم می زنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران به سایر نقاط کشور
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • جابه جایی ۶۷ هزار مسافر از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در همدان
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با اتوبوس‌های برون‌شهری
  • ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها
  • کاهش ۹ درصدی سفرهای نوروزی همدان
  • برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات دو توفیق بزرگ سال قبل استان ایلام بود
  • ۱۰۰ واحد بوم‌گردی ایلام آماده پذیرایی از گردشگران است
  • در اکثر محورهای کوهستانی و گردنه‌های همدان شاهد بارش برف هستیم