Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر ایران، آقای "چو کوک" وزیر دادگستری کره جنوبی و خانواده‌اش با اتهامات زیادی مانند فساد مالی و فشار برای ورود دختر وزیر به دانشکده پزشکی روبه‌رو هستند. چو کوک متهم شده که دخترش را به خاطر نفوذ خود و همسرش به دانشگاه فرستاده است. همسر وزیر استاد دانشگاه پزشکی است.

طرفداران "چو کوک" وزیر دادگستری در کره- طرفداران او را هدف اصلی ناظران قضایی و دادستان‌ها برای حفظ قدرت خود می‌دانند/ عکس: نیویورک تایمز

 نیویورک تایمز در این باره نوشت: اکثر معترضان محافظه‌کار مخالف دولت "مون- جای این" خواستار دستگیری وزیر دادگستری و استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی هستند اما بسیاری از مردم کره مسئله را جور دیگری می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد آنها وزارت دادگستری از طرف رئیس جمهور ماموریت رسیدگی  و اصلاحات اساسی در وزارت دادگستری را داشته و ناظران قضایی و دادستان‌های همان سازمان وزیر را تهدیدی برای خود می‌دانند. به همین دلیل تعداد زیادی از مردم کره "چو کوک" را به نوعی هدف اصلی دادستان‌های فعلی می‌خوانند و تظاهراتی را  برای دفاع از وزیر دادگستری برگزار کرده‌اند.

وزیر دادگستری منکر اتهامات خود نشده و در روزهای گذشته از اتفاقات پیش آمده توسط خود و خانواده‌اش از مردم کره جنوبی معذرت خواهی کرده است اما وی همچنان خود را متعهد به اصلاح ساختاری این نهاد می‌داند.

به گزارش نیویورک تایمز، "رسوایی وزیر دادگستری"، "شرایط اقتصادی کره و سخت‌گیری‌های ژاپن"، چالش این کشور با همسایه "کره شمالی" محبوبیت رئیس جمهور کره جنوبی را به 43 درصد از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری قبل کاهش داده است.

"چو کوک" وزیر دادگستری کره جنوبی در ماه جاری در کره- او به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت متهم است/ عکس: EPA

نیویورک تایمز با اشاره به دو گروه از تظاهرات در کره جنوبی نوشت: تظاهرات دو گروه از طرفداران و مخالفان وزیر دادگستری نشان می‌دهد که جامعه کره چگونه دو قطبی شده است. اینک گروه‌های زیادی از معترضان روی وزارت دادگستری فوکوس کرده و نگاه جدیدی به یک سازمان دوست‌نداشتنی و قدرتمند این کشور دارند.

نیویورک تایمز در ادامه تحلیل‌های خود آورد: دادستان‌های کره جنوبی اختیارات بیشتری نسبت به همتایان خود در اکثر کشورهای جهان دارند.  دادستان‌ها و ماموران رده بالای قضایی این کشور به تنهایی می‌توانند اتهام افراد یا متهم نبودن آنها را مشخص کنند. آنها همچنین قدرت بیشتری نسبت به پلیس داشته و قدرت تحقیقات در مورد پرونده‌های بزرگ سیاسی را در انحصار خود نگه‌داشته‌اند. پلیس در این موارد رها شده تا امور ساده و عادی‌تری را اداره کند.

تظاهرات روز چهارشنبه هفته گذشته (میلادی در سئول) علیه وزیر دادگستری/ عکس: EPA

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم کره جنوبی به سیستم این وزارت‌خانه بی‌اعتماد هستند و آنها را به سیاسی‌کاری در سازمان دادگستری متهم می‌کنند.

در سال‌های گذشته رئیس جمهور کره بارها وعده خارج از کردن این سازمان از فرآیند سیاسی را داده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

 وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، پس از سخنرانی در این شورا با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل دیدار و طرفین درباره آخرین تحولات منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و مسائل بین المللی گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • کنایه جالب همراه وزیر امورخارجه در نیویورک به یک خبرنگار
  • وزیر خارجه اردن به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
  • اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه: ترسوها!
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد