Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول پرتوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا، افزود: این پیگیری و رصد بدین ترتیب است که به محض دریافت گزارش بیماری و موارد مشکوک به بیماری بلافاصله تیم بهداشت محیط با تجهیزات کامل به محل اعزام و آب و غذای مشکوک را بررسی می کنند تا به دیگر افراد سرایت نکرده و باعث اشاعه بیماری نشود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کنترل عوامل محیطی به ویژه آب و غذای زائرین اربعین حسینی، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با هماهنگی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین کشور در قالب تیم سلامت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تعداد ۲۶ نفر از کارشناسان مهندسی بهداشت محیط را به کشور عراق اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول تیم بهداشت محیط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در نجف اشرف به تکالیف تیم های اعزامی به عراق اشاره کرد و گفت: هماهنگی با مسئولین مرکز پزشکی حج و زیارت برای پیشبرد اهداف و همراهی با نمایندگان این مرکز پزشکی در عراق، هماهنگی با مسئولین وزارت بهداشت عراق طبق تفاهم نامه با عراق، هماهنگی با مسئولین ستاد بازسازی عتبات و مسئولین عتبات مستقر در نجف، کربلا و کاظمین جهت همکاری، هماهنگی با مسئولین موکب ها جهت همکاری، آموزش خادمین موکب ها، آموزش زائرین، بازدید و نظارت بهداشتی از موکب ها و تاسیسات بهداشتی و محل های پخت غذا، کلرسنجی آب مصرفی و در صورت نیاز کلرزنی با قرص کلر در اختیار، سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی (دمای مواد غذایی، سنجش روغن)، پیگیری کنترل مدیریت پسماند و پساب از جمله اقدامات تیم های اعزامی است.    

پرتوی با تشریح مهمترین فعالیت های انجام شده تا ۲۰ مهرماه، یادآور شد: کل بازدید بهداشتی انجام شده  ۳۳۱ مورد، کلرسنجی انجام شده از آب شبکه های توزیع و مخازن ۴۸۵ مورد، مقدار آب مخازن کلرزنی شده با قرص کلر ۱۹۸ هزار و ۶۰۰ لیتر، کل سنجش انجام شده با تجهیزات پرتابل ۳۷۵  مورد، نظارت بر طبخ و توزیع غذای زائرین ایرانی ۲۳۲ مورد، آموزش به زائرین در بحث بهداشت محیط، بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی ۲ هزار و ۷۸۷ نفر بوده است.
وی توضیح داد: در زمان حاضر یکی از دغدغه های ما نبود آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و بسته بندی در مسیر زائران ایرانی اربعین است که زائران به دلیل گرمای شدید هوا در روز به مخازن آب موکب ها هجوم می آورند که به دلیل کثرت زائران و پر و خالی شدن آب این مخازن در چندین نوبت شبانه روز بررسی و پیگیری این مخازن قدری مشکل شده است، از این رو از تمامی زائران در خواست می کنیم در صورت امکان حتما از آب سالم بسته بندی شده استفاده کنند.

مسئول تیم بهداشت محیط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در نجف اشرف به تمامی زائران ایرانی اربعین توصیه کرد: به منظور کاهش بیماری های ناشی از آب و غذا حتما مواد غذایی پخته شده ای را مصرف کنند که کاملا داغ باشد و از خوردن غذاهای مانده و سردشده پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: زائران ایرانی اربعین از مصرف سالادها و سبزی های خام خوداری کنند مگر اینکه خودشان آن را تهیه و شسته باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان