Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:36:50 GMT

روسیه جایگزینی دلار با یورو را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۰۵۳

روسیه جایگزینی دلار با یورو را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ماکسیم اورشکین» وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرده است که کشورش در حال بررسی جایگزینی دلار با دیگر ارزهای رایج از جمله یورو و روبل است.

«ماکسیم اورشکین» همچنین افزوده است که مسکو در تلاش برای به حداقل رساندن تسویه حساب های ارزی با دلار و جایگزینی آن با یورو و روبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورشکین در عین حال گفته است که فروش نفت و گاز در مرحله‌ای با روبل انجام خواهد شد.

اظهارات وزیر اقتصاد روسیه درباره استفاده از روبل به جای دلار در شرایطی است که پیش از این نیز پوتین بر استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در تجارت‌های خارجی روسیه تاکید کرده بود.

با وجودی که همچنان دلاربا ۴۵ درصد سهم غالب را در مبادلات جهانی در اختیار دارد، اما از سال‌ها قبل بسیاری از کشورها برای رهایی از هژمونی دلار به سوی مبادله با ارزهای ملی خود حرکت کرده‌اند.

برهمین اساس تاکنون بیش از ۵۰ تفاهمنامه دو یا چند جانبه پولی میان کشورهای مختلف برای جایگزینی به امضا رسیده که بالاترین تعداد مربوط به روسیه و چین است.

کد خبر 4745681

منبع: مهر

کلیدواژه: دلار روسیه ایالات متحده آمریکا وزیر اقتصاد روسیه سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه جنگ 2015 یمن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 744665

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • قیمت دلار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • قیمت دلار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳