Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: تاکنون ۲۴ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک‎های بلاعوض برای جبران خسارت سیل به کشاورزان استان پرداخت شده است.

 آقامیرزایی  افزود: ۱۵ میلیارد تومان از این رقم، کمک‌های بلاعوض و ۹ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: انتظار می‌رود روند پرداخت این کمک‌ها در هفته آینده تسریع شود و ظرف یک ماه به اتمام برسد.

سیل امسال یکهزار و ۵۶۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف و زیربخش‎های مربوط به حوزه کشاورزی استان خسارت وارد کرد و بیش از ۴۰ هزار بهره بردار مرتبط با این بخش، نسبت به خسارت آن خود اظهاری کرده اند.

مجموع کمک بلاعوض مصوب شده برای کشاورزان استان ۱۲۵ و وام ارزان قیمت تصویب شده نیز ۲۷۰ میلیارد تومان است.

بیش از پنج هزار هکتار یعنی حدود ۱۰ درصد از باغ‌های استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم و حدود یکهزار و ۸۰۰ هکتار انجیر سیاه و منحصر به فرد استان واقع در منطقه «زیودار» معمولان در اثر سیل به شدت آسیب دید.

بیش از ۵۰۰ ایستگاه پمپاژ، ابنیه فنی و خطوط انتقال بهره‌برداری نیز بر اثر جاری شدن سیل ویرانگر از بین رفت که بر عملکرد ۲هزارو ۵۰۰ هکتار از باغ‌ها که زیر پوشش این ایستگاه‌ها هستند تاثیر منفی گذاشت.

لرستان در بخش شیلات رتبه نخست استان‌های غیرساحلی را به خود اختصاص داده که سیل اخیر این بخش را نیز در امان نگذاشت و ۵۰ هزار قطعه ماهی را از بین برد، ۴۲۱ مزرعه پرورش ماهی را دچار خسارت کرد و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم یکهزار نفر از کارکنان این بخش را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس تصمیم فروردین ماه هیات دولت، پرداخت خسارت در خصوص محصولات کشاورزی خواهد بود و تاکنون مبلغی برای خسارت ماشین آلات تصویب یا تخصیص داده نشده است.

سیل ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت زد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

۲۴ میلیارد تومان خسارت جبران سیل به کشاورزان لرستان پرداخت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به لزوم ورود جدی قضایی به موضوع تغییر کاربری‌‌ها گفت: شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه دیدار با مردم سوادکوه در محل دادگستری سوادکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیق خدمت به مردم سوادکوه و انجام مطالبات مردمی را داشتیم.

وی با بیان اینکه سعی بر این است که‌ هر جایی نیاز به حضور باشد، بازدید میدانی داشته باشیم، گفت: مخصوصا اقدامات برخی افراد که منافات با حقوق عامه داشته باشد همچون تغییر کاربری‌ها، برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه که باید ورود کرد.

پوریانی تصریح کرد: این امورات متولی خاص خود را دارد، رودخانه حریم دارد و کسی نباید در حریم آن ساخت و ساز انجام دهد و متولی آب منطقه‌‌ای است که نباید اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه را دهد.

رئیس کل دادگستری مازندران با توجه به سیل سال 94 در سوادکوه که منجر به ایجاد خسارت چند میلیاردی و محکوم شدن شهرداری زیراب برای پرداخت بدهی شده بود، خاطرنشان کرد: بحث سیل چند سال گذشته یکی از مسائل مطرح امروز بود که همچنان این موضوع مطرح است و شهرداری محکوم شده بود و شاکیان به دنبال مطالبات خود هستند، بعضا افرادی در حریم رودخانه ساخت و ساز انجام می‌دهند که دستگاه متولی باید قبل ساخت و ساز ورود پیدا کند. 

پوریانی، ادامه داد: در بحث ساخت و ساز غیرمجاز نیز جهاد کشاورزی متولی بوده و قبل ساخت و ساز باید ورود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در امور مختلف مدیرانی که ترک فعل کند باید پاسخگو باشند، مدیران باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، اگر جایی نیاز به ورود دادستان و رئیس حوزه قضایی باشد باید ورود کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران، اظهار کرد: دادستان و رئیس حوزه قضایی نباید اجازه سوء‌استفاده به افراد دهند به ویژه در بحث ساخت و ساز در سوادکوه.

وی افزود: در مواردی که محیط زیست در معرض خطر قرار می‌گیرد، دادستان و رئیس حوزه قضایی به موضوع ورود پیدا کنند .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند + عکس و فیلم
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند