Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:19:22 GMT

پویش شهروند مؤثر در شمیرانات آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۲۳۳

پویش شهروند مؤثر در شمیرانات آغاز شد

سیاوش شهریور روز یکشنبه در حاشیهٔ اولین کارگاه آموزشی بورس که برای کارآفرینان و مسئولان امور بانوان ادارات در فرمانداری شمیرانات تشکیل شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصادی پویش مذکور، آموزش بورس را برای بانوان شهرستان آغاز کردیم و معاون صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در این کارگاه مبنای سرمایه گذاری و اقدامات اقتصادی را تشریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر آموزش بورس، ایجاد باغچه های خانگی و ابتکار در کاشت بذر گیاهان داروئی نیز به آنها آموزش داده شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش ما این است تا در تمام روستاها و محلات، مساجد و مدارس به یاری این پویش آیند تا از ظرفیت زنان روستایی و شهری باسواد که می توانند اقدامات اجتماعی مؤثر مانند آموزش به کم سوادان، کمک به مستمندان و نذر زمان در خانهٔ سالمندان و ... داشته باشند، استفاده کنیم.

فرماندار شمیرانات گفت: بانوان خانه دار نیز می توانند با خیاطی، تولید عروسک، گل و ... بخشی از هزینه های سبد خانوار را تأمین کنند.

شهریور بیان داشت: در حوزه فرهنگی نیز بانوان تحصیلکرده می توانند به یاری آموزشگاه های شهرستان بیایند و از لحاظ کیفی و کمی سطح آموزش را افزایش دهند.

وی گفت: وظیفهٔ این پویش این است تا شهروندی  مشتاق و مؤثر در فرآیند توسعه شهرستان و کشور بسازد.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید انگیزه را در بانوان مؤثر ایجاد کنیم تا به مسئولان اداری، اقتصادی و آموزشی مشاوره دهند و به آنها کمک کنند.

فرماندار شمیرانات اظهار داشت: با توجه به شرایط مالی، فرهنگی و سطح تحصیل در شهرستان می توانم با حمایت بانک ها و صندوق های توسعه این طرح را ملی کنیم و این مهم نیازمند همت روشن فکران و اصحاب رسانه است.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران ( منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران گستره شده است.
تهرام/۹۸۹۷//۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات کارگاه آموزشی صندوق کارآفرینی بانوان بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی

افرادی که هر سه مرحله (آزمون کتبی، تحویل مدارک، مصاحبه) را با موفقیت پشت سر بگذارند به عنوان مهارت آموز مشمول ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به این دانشگاه معرفی می‌شوند. 

دبیران و آموزگارانی که در آزمون آموزش و پرورش پذیرفته شده اند و مهارت آموزان ماده ۲۸ محسوب می‌شوند از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره های مهارت آموزی گلایه کردند و با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار‌ها
ضمن سلام و ادب و احترام،  ما مهارت آموزان ماده ۲۸ پذیرفته شده در آزمون آموزش و پرورش در رشته دبیری و آموزگاری از شما تقاضا داریم ما را از پرداخت شهریه ناعادلانه‌ای که دانشگاه فرهنگیان‌ می‌خواهد بابت گذراندن دروسی که بیشتر خودخوان هم هست و پذیرایی که نخواهد شد،  از ما بگیرد، معاف بفرمایید. این همه تبعیض بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان ماده ۲۸ که شایستگی شان را در معلم شدن ثابت کرده اند برای چیست؟

سلام، از شما خبر گذاری محترم درخواست می‌شود این خواسته ما را خدمت وزارت محترم آموزش و پرورش برسانید
متن درخواست: 
ما مهارت آموزان ماده ۲۸ پذیرفته شده در آزمون آموزش و پرورش در رشته دبیری و آموزگاری از شما تقاضا داریم ما را از پرداخت شهریه ناعادلانه‌ای که دانشگاه فرهنگیان  می‌خواهد بابت گذراندن دروسی که بیشتر خودخوان هم هستند دریافت کنند،  معاف بفرمایید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر
  • آغاز لیگ ملی چوگان از نیمه دوم اردیبهشت + جدول زمانبندی دیدارها
  • آغاز لیگ ملی چوگان از نیمه دوم اردیبهشت
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • استقبال از پویش ملی زندگی با آیه ها