Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: به صورت موقت از قطارهای حومه‌ای با هدف افزایش ظرفیت جابه‌جایی زائران در شبکه حمل‌ونقل ریلی برای ایام اوج سفرهای اربعین استفاده می‌شود. تاریخ انتشار: 16:58 - 21 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۳۹۳ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی اظهار داشت: راه‌آهن متعهد شد تا طبق دستور وزیر راه و شهرسازی بیش‌ترین خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین در شرایط بسیار استثنایی حماسه عظیم بین‌المللی اربعین حسینی (ع) را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه برای روزهای منتهی به مراسم اربعین و ایام بازگشت زائران که از شرایط خاصی برخوردار است تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است، گفت: قطارهایی با برخورداری از ظرفیت خالی برای زائرانی که از قبل بلیت تهیه نکرده‌اند در نظر گرفته شد تا به صورت آزاد در پایانه‌های خرمشهر، کرمانشاه، همدان و اندیمشک مستقر ‌شده و مورد استفاده زائران قرار گیرند.

معاون وزیر راه از هماهنگی صورت گرفته میان شرکت راه‌آهن و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به منظور جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در ایام اوج بازگشت خبر داد و گفت: مقرر شد پس از انجام بررسی‌ به صورت موقت از قطارهای حومه‌ای با هدف افزایش ظرفیت جابه‌جایی زائران در شبکه حمل‌ونقل ریلی در ایام اوج سفرهای اربعین استفاده شود.

وی گفت: بر همین اساس کارشناسان راه‌آهن در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت هستند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: باید توجه داشت خطوط ریلی برای انتقال زایران الزاما بدون محدودیت نیستند. به این معنی که اگر در زمینه ناوگان محدودیتی وجود نداشته باشد، قطارها برای توقف و تردد در خطوط ایستگاهی و فرعی با محدودیت روبه‌رو خواهند بود. بنابراین نمی‌شود متصور شد که می‌توان بدون محدودیت برای جابه‌جایی زائران، قطار اعزام کرد. اما در مبادی مذکور بر اساس تقاضای زائران، مسیرها مشخص می‌شوند.

رسولی گفت: با توجه به اینکه تدارک امکانات و فراهم کردن تجهیزات در مدت زمان کوتاه، کار بسیار سختی است، همچنین بنابر تمهیدات اندیشیده شده برای ایام بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) این احتمال وجود دارد که ارائه خدمات در برخی از مسیرها به مسافران امکان‌پذیر باشد. البته این شرایط موقتی بوده و به طور مجدد پس از اتمام جابه‌جایی زائران، ارائه خدمات در تمام مسیرها به صورت معمول برقرار می‌شود.

وی یادآور شد: در برخی از قطارهای مسیر بازگشت، برای آن دسته از زائران که موفق به تهیه بلیت نشده‌اند. ظرفیت خالی در نظر گرفته شد و در صورت تقاضا برای آن‌ها بلیت صادر می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: برای سفرهای ریلی ویژه ایام اربعین حسینی امسال ۵۵ رام قطار روزانه در نظر گرفته شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به مسیرهای جدید ایجادی برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی اظهار داشت: مسیرهای قم- خرمشهر، قم-کرمانشاه، تهران- همدان، اهواز- شلمچه و اصفهان- کرمانشاه برای مسافران داخلی و مسیر زاهدان- خرمشهر برای جابه‌جایی زائران کشور پاکستان ایجاد شد.

وی گفت: همچنین مقرر شد قطارهایی که به مقصد اهواز سیر می‌کنند به مقصد ایستگاه خرمشهر ادامه مسیر دهند. به علاوه قطار اتوبوسی خرمشهر-شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان برای ایام پیک سفرهای اربعین در نظر گرفته شد.

رسولی افزود: راه‌آهن در شهرهای نام برده برای پذیرایی از زائران اقدام به برپایی موکب کرده و در ایستگاه اندیمشک مجموعه حمام و سرویس‌های بهداشتی و فضای استراحت زائران فراهم شده است.   انتهاس پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اربعین ناوگان قطار ریلی پایانه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید کمال هادیان‌فر افزود: در اربعین امسال فروش بلیت پرواز چارتری نخواهیم داشت و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: چالش‌های موجود در سفرهای اربعین نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ترافیک و زمان توقف‌ها در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد.

هادیان‌فر موضوع تأمین و توسعه ناوگان مسافری در ایام اربعین را از مسائل مهم دانست و افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس‌ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود.

زمان ثبت نام زائران حسینی مشخص شد + جزئیات

وی با بیان اینکه باید ظرفیت را متناسب با تقاضا افزایش دهیم، گفت: این امر در سفرهای نوروزی با کمک سازمان راهداری محقق شد و در سفرهای اربعین ۱۴۰۳ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوهای اخیر با دولت عراق درباره تکمیل راه آهن شلمچه - بصره، یادآور شد: شرکت راه آهن حجم بیشتری از مسافر را از شهرهای پر جمعیت به‌سمت شلمچه هدایت کند تا مسافر بیشتری را از طریق ریل جابه‌جا کنیم و از ترددهای جاده‌ای بکاهیم.

هادیان‌فر ادامه‌داد: موضوع دیگری که در دیدار با هیئت عراقی مطرح شد، استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل دریایی برای سفرهای اربعین بود که می‌توان با توجه به آمادگی دو کشور، از ظرفیت مسیر آبادان به واصلیه از طریق دریا برای جابه‌جایی مسافران اربعین بهره برد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حوزه هوایی نیز دو موضوع دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف و افزایش پروازها در دیدار با وزیر حمل‌ونقل عراق مطرح شد و تلاش می‌کنیم این نرخ اضافه در فرودگاه نجف کاهش یابد.

آخرین وضعیت ساخت راه‌آهن بصره- شلمچه | ۱۶ کیلومتر ابتدایی این پروژه میادین مین پاکسازی نشده دارد

توزیع عادلانه بلیت با نرخ مصوب از دیگر مواردی بود که مورد تأکید معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی در حوزه تأمین سوخت نیز توضیح داد: نیاز است در طول ۲۶۰۰ کیلومتر مرز سفرهای اربعین، سوخت به‌اندازه کافی در اختیار خودروهای شخصی و ناوگان عمومی قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید بتوانیم تصادفات را به حداقل برسانیم که هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند.

هادیان‌فر با تأکید بر اینکه در اربعین امسال هم هیچ پرواز چارتری نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 844812 برچسب‌ها حمل و نقل هواپیما - فرودگاه ایران خبر مهم آبادان اربعين عراق‌ کربلا و نجف عراق

دیگر خبرها

  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای سفرهای اربعین توسعه می یابد
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای
  • تعیین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر ناوگان اتوبوس و سرویس مدارس در شهر شیراز
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران