Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار رسمی ارائه شده توسط بنیاد ملی نخبگان درباره خروج نفرات‌ برتر کنکور از کشور، سندی بر رد ادعا‌های بی‌اساس مطروحه در این زمینه است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامۀ بررسی ادعا‌های مطروحه در حوزۀ مهاجرت نخبگانی که هرازگاهی به عنوان یکی از موضوعات داغ رسانه‌ای مطرح و تبعاً مجال خوبی نیز برای شایعه‌پراکنی‌های بی‌اساس می‌شود، بیان شده: «بنیاد ملی نخبگان ایران اعلام کرد ۳۰۸ نفر از دارندگان مدال المپیاد و ۳۵۰ نفر از برترین‌های آزمون سراسری از سال ۸۲ تا ۸۶ به خارج مهاجرت کرده‌اند»!

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مطالعات بنیاد ملی نخبگان حاکی از آن است که به‌طور متوسط ۱۵ درصد از رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری (رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ هر آزمون) بین سال‌های ۸۵ تا ۹۴ مهاجرت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علاوه بر آن، بنیاد ملی نخبگان هرگز آمار رسمی‌ای در خصوص مهاجرت دارندگان مدال‌های المپیاد و برترین‌های آزمون سراسر منتشر نکرده است.

حسینی، معاون فرهنگی وقت بنیاد ملی نخبگان در مصاحبه‌ای در حاشیه همایش برگزیدگان کنکور سال ۹۲ (منتشرشده در تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۲ توسط خبرگزاری مهر) به بخشی از این اطلاعات اشاره کرده است: از تعداد ۱۰۲۰ نفر از دارندگان مدال‌های المپیاد‌های علمی از سال ۸۲ تا ۸۶ تعداد ۷۱۲ نفر (۷۰ درصد) در داخل کشور و ۳۰۸ نفر (۳۰ درصد) از کشور خارج شدند.

به گفته وی طی سال‌های ۸۲ تا ۸۶ تعداد ۱۴۰۳ نفر از برترین‌های آزمون سراسری در داخل کشور هستند و ۳۵۰ نفر از کشور خارج شدند.

به‌این‌ترتیب بر اساس اطلاعات فوق حدود ۸۰ درصد برترین‌های آزمون سراسری در داخل کشور هستند و ۲۰ درصد آن‌ها از کشور خارج‌شده‌اند. علاوه بر آن، با توجه به پژوهش (جدید) منتشر نشده‌ای که در سال ۹۸ توسط بنیاد ملی نخبگان انجام‌شده است، از جامعه حدود ۳۵، ۳۱۳ نفری رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور‌های سراسری طی سال‌های ۸۵ تا ۹۴ در سال‌های مورد بررسی در حدود ۵، ۴۶۰ نفر مهاجرت کرده‌اند که با این احتساب حدود ۱۵ درصد از این جامعه آماری مهاجرت کرده‌اند. این آمار از آمار اعلامی معاون فرهنگی وقت بنیاد نیز ۵ درصد پایین‌تر است.

در یکی دیگر از این ادعاها، مطرح شده است: «همچنین هفته‌نامه سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی نوشت است: ۹۰ نفر از ۱۲۵ دانش‌آموزی که در سه سال گذشته در المپیاد‌های جهانی رتبه کسب کرده‌اند، هم‌اکنون در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند».

برای پاسخ به این ادعا نیز می‌توان گفت: هیچگونه شواهد و یا مستنداتی برای این مرجع و آمار‌های ادعایی در این بند یافت نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان المپیاد دانشجویی نفرات برتر کنکور معاونت علمی و فناوری مهاجرت نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.  
نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح و آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر پنج شنبه ۶ اردیبهشت برگزار شد. صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت هم آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار می‌شود. کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مرداد منتشر خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • بازدید وزیر علوم از محل انتظار والدین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است