Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت الاسلام مهدی بصیرتی مدیر دفتر نمایند گی آستان قدس رضوی در کاشان، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب پرداخت هزینه تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، کمک نقدی و ارسال نان به سیل زدگان، ذبح گوسفند و توزیع گوشت عقیقه، تامین هزینه ایاب و ذهاب کاروان‌های مهر درخشان رضوی، حمایت نقدی، اهدای لوازم منزل، کارت‌های هدیه و خرید، اطعام غدیر، توزیع بن‌های لوازم التحریر، تامین هزینه‌های فرهنگی و جوایز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: تهیه و توزیع ۸۱۰ بسته غذایی با مشارکت بسیج، موسسه خانه‌های نورانی و خیرین به ارزش یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در عید نوروز (۷۵۰ بسته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال) و ماه رمضان (۶۰ بسته ۱۲۰ میلیون ریال)، کمک نقدی و ارسال نان به سیل زدگان به میزان ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت بسیج، ذبح گوسفند و توزیع ۳۶۰ کیلوگرم گوشت عقیقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، تامین هزینه ایاب و ذهاب کاروان‌های زائر اولی به همت خیرین و خادمیاران به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال و توزیع بن‌های لوازم التحریر به همت خیرین و خادمیاران و ارزش ۲۵ میلیون ریال (۵۰ عد بن ۵۰۰ هزار ریالی) تعدادی از این کمک‌ها است.

به گفته او، حمایت نقدی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریا ل، اهدای لوازم منزل به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، کارت‌های هدیه و خرید به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، توزیع ۶۰۰ پرس غذا در قالب اطعام غدیر به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، تامین هزینه‌های فرهنگی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و جوایز به ارزش ۷۰ میلیون ریال از دیگر اقلام کمک‌های حمایتی انجام شده است.

اعزام ۳۰۰ زائر اولی در ۶ ماه نخست امسال/ اعزام ۱۴۴ زوج جوان

مدیر دفتر نمایند گی آستان قدس رضوی در کاشان، در ادامه اعزام ۳۰۰ زائر اولی در ۶ ماه نخست امسال از طریق این دفتر را یادآورشد و گفت: اعزام ۱۴۴ زوج جوان نیز به مشهد مقدس در حال پیگیری است.

حجت الاسلام بصیرتی، پیگیری اعطای ۸۰ فقره وام کمک جهیزیه ۵۰ میلیون ریالی به خانواده‌های نیازمند را تاکید کرد و گفت: ۱۰ خادمیار کاشانی نیز با موکب علی بن امام محمد باقر (ع) از کاشان برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی در کربلا اعزام شدند.

او، اجرای یکصد برنامه کانون تشکل‌های جوانان و زیر سایه خورشید در ۵۰ نقطه شهرستان در دهه کرامت را تاکید کرد و گفت: کانون خانواده و تشکل‌های بانوان این دفتر با همکاری بنیاد حامیان خانواده نیز پنج برنامه مرتبط با عفاف و حجاب را برای دختران و بانوان در این دهه اجرا کرد.

به گفته او، آیین غبارروبی و عطر افشانی آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان، شهیده"سیده محترم بانو قاضی فینی"از شهدای کشف حجاب رضاخانی ۲۱ تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب، جشن دختران فیروزه نشان زیر سایه خورشید در دهه کرامت، پویش فرشتگان سرزمین من» و شادیانه دختران خورشید و استقرار غرفه «فیروزه نشان ها» در مدت ۱۰ شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با شگفتانه اکران اختصاصی فیلم «شبی که ماه کامل شد» از جمله پنج برنامه کانون خانواده و تشکل‌های بانوان دفتر بود.

مدیر دفتر نمایند گی آستان قدس رضوی در کاشان، اهدای خون ۲۰ نفر از خادمیاران رضوی این شهرستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، کنترل قند و فشار خون را نیز از برنامه‌های کانون سلامت دفتر کاشان در ۶ ماه نخست امسال برشمرد.

رقابت ۱۵۰۰ شرکت کننده در مسابقه کتابخوانى بر مدار آفتاب

حجت الاسلام بصیرتی، رقابت ۱۵۰۰ شرکت کننده در مسابقه کتابخوانى بر مدار آفتاب به همت کانون کتاب و کتابخوانی و عرضه محصولات فرهنگى دفتر ویژه، برگزاری شعر رضوی بهمن کانون شعر و ادب دفتر، برگزاری عصرانه سراسری داستان نویسی رضوی در قالب کارگاه داستان نویسی کودک با حضور نویسنده و تصویر گر مسلمان فرانسوی و تبجیل از اقدامات فرهنگی وی در دهه کرامت را از دیگر اقدامات کیفی و آموزشی دفتر در دهه کرامت اعلام کرد.

او با تاکید بر اینکه ۱۷ کانون از کانون‌های تخصصی دفتر کاشان در دهه کرامت مجری برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی از طریق خادمیاران رضوی برای شهروندان کاشانی در مناطق مختلف این شهرستان بودند گفت:این فعالیت‌ها با همکاری موسسات و نهاد‌های فعال شهرستان از جمله موسسه خادمین امام رضا (ع)، شهرداری، بسیج، کانون‌های تشکل‌های جوانان و زیرسایه خورشید، تشکل‌های بانوان، خانواده، خانواده شهدا، کتاب وکتاب خوانی، عرضه کتاب ومحصولات فرهنگی، شعر وادب، وقف ونذر، امداد مستضعفین، قرآن، سلامت و کانون هنر، خبر ورسانه، فضای مجازی ورسانه‌های نوین، توسعه فرهنگ زیارت و مبلغان این دفتر انجام مشد.

به گفته او، کانون قرآن مسابقه قرآن و کرسی تلاوت، کانون سلامت برنامه طب سنتی و کانون هنر نیز ویژه پخش برنامه زندگی رضوی در رادیو کاشان، برنامه خوانش کتاب هر شب در رادیو کاشان، جشن امضای کتاب و خوانش کتاب در جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو درراستای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با محمل رضوی را در دهه بپربرکت کرامت داشت.


پخش «سلام بر امام» هر روز در یک ساعت خاص از رادیو کاشان

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درکاشان، در پایان اظهارداشت: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، جمع خوانی قرآن در مساجد با عنوان «سراج»، ارائه مباحث تبلیغی سیره و معارف رضوی، اجرای برنامه «سلام بر امام» هر روز در یک ساعت خاص از رادیو کاشان و در مساجد، پخش برنامه ترویج سبک زندگی رضوی از رادیو کاشان، برنامه سخنرانی در مساجد از طریق ائمه جماعت آن یا اعزام سخنران و همکاری با برنامه‌های اوقاف همزمان با دهه کرامت در هشت امامزاده شاخص شهرستان از دیگر برنامه‌های متنوع دفتر کاشان در ایام دهه کرامت سال ۹۸ و ۶ ماه نخست امسال بود.

شایان ذکر است: ۸۵۰ خادمیار تاکنون در دفتر نمایندگی کاشان ثبت نام کردند که تعداد ۴۰۰ نفر از آن‌ها پس از گذراندن دوره آموزشی و آزمون نهایی و مشرف به گذراندن شیفت خادمیاری در مشهد شدند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها

امیر عبدوس در کارگاه آموزشی توجیهی مدیران محیط زیست کشور و استان‌ها در شیراز درباره اهم اقدامات دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته سالی بسیار پرتلاش و پردستاورد در حیطه تکالیف دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی بود و جهت‌گیری اقدامات این دفتر منطبق با رویکرد دولت انقلابی و مردمی و متناسب با سند تحول دولت مردمی و بیانیه گام دوم انقلاب و سایر اوامر و فرامین رهبر معظم انقلاب بر مردمی‌سازی امور و ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست متمرکز بود.

او افزود: در این مسیر طرح‌ها و برنامه‌هایی برای اولین بار تعریف شدند که هریک در چارچوب آموزش و افزایش مشارکت گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار جامعه در ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست موثر بودند.

عبدوس ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها ماموریت محور کردن استان‌ها در حیطه آموزش مخاطبان خاص در قالب طرح پرچمداری بود. بدین شکل که هر استان، پرچمدار آموزش مبانی و موضوعات محیط زیستی به یکی از گروه‌های مخاطبان اجتماعی و موظف شد دستورالعمل و محتوا‌های مورد نیاز برای آموزش این قشر از مخاطبان را تهیه و به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها ارائه کنند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در این زمینه ۳۱ کتاب دستورالعمل آموزشی برای ۳۱ گروه از مخاطبان خاص اجتماعی تدوین و برای استفاده استان‌ها چاپ خواهد شد.

عبدوس اضافه کرد: ایجاد بستر‌هایی برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی محیط زیستی در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی در سطح کشور از طریق ایجاد خانه‌های محیط زیست در این دستگاه‌ها اعم از دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، کتابخانه‌ها و ... به عنوان حلقه‌های میانی مشارکت مردم دیگر طرحی بود که در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

او ادامه داد: تهیه و ابلاغ اساسنامه‌ای مشترک برای ایجاد مجمع خیرین در هر استان به منظور فراهم شدن بستر مشارکت داوطلبانه و خیرانه مردمی در طرح‌های محیط زیستی و عام‌المنفعه، مستندسازی دانش بومی و سنتی محیط زیستی و جمع‌آوری آنها برای چاپ کتاب دانش سنتی هر استان، تسهیل‌گری برای ایجاد تعامل سازنده میان سازمان و ادارات کل تابعه با تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و برگزاری جلسات مستمر با آنها، ثبت روز آموزش همگانی محیط زیست در تقویم رسمی کشور مصادف با ۱۵ اسفندماه و روز درختکاری و اجرای برنامه‌های متنوع طی یک هفته برای بزرگداشت این مناسبت در ستاد مرکزی سازمان و ادارات کل استان‌ها نیز اقدمات مهم دیگری بود که به همت دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شدند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست به همت و تلاش معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان و دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی در سال ۱۴۰۲ بازنگری و با هدف نهادینه‌سازی بنیان‌های توحیدی، انقلابی و محیط زیستی آن مورد تحول اساسی قرار گرفته و در بهمن ماه ۱۴۰۲ به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسید.

او افزود: تسهیلگری مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست و ارتقاء سرمایه اجتماعی از طریق ایجاد حلقه‌های میانی یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست است که براساس آموزه‌های بیانیه گام دوم انقلاب و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در دولت مردمی انقلابی، بند‌های ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌زیست و مفاد سند اخیرالذکر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی قاچاقچی شکر
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی