Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری چهلمین سالروز شهادت اولین شهید محراب، شهید ‏آیت الله قاضی طباطبایی در روز ۱۲ آبان ۹۸ در تبریز خبر داد.‏ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رسول برگی در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و همچنین چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی اظهار داشت: مراسم 13 آبان امسال باید با سال‌های گذشته فرق داشته باشد تا در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیرگذار باشد چون دشمنان در مقابل ایران اسلامی صف کشیده‌اند و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : مراسم راهپیمایی و تجمع 13 آبان امسال نیز در پیاده راه آرک تبریز از ساعت 9:30 الی 11 صبح برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم نیز از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم خواهد بود.

ائمه جمعه همدان در 4 دهه از عمر انقلاب؛ از شهید محراب تا جوان‌ترین امام جمعهیزد | مراسم سالروز حماسه نهم دی در جوار سومین شهید محراب برگزار می‌شودمراسم بزرگداشت سالروز شهادت پنجمین شهید محراب در کرمانشاه برگزار شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از همه دستگاهها و نهادهای استان خواست تا با ایجاد امکانات و تجهیزات لازم در برگزاری مراسم 13 آبان امسال تلاش کنندچرا که توطئه‌ها و تحرکات دشمنان سال به سال متفاوت‌تر است و باید تجمعات و راهپیمایی‌های ما نیز عظیم‌تر و بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی همچنین یاد و خاطره شهید محراب آیت الله قاضی را گرامی داشت و گفت: شهید آیت الله قاضی، خمینی آذربایجان است و آثار و برکات این عالم شهید تا به امروز در کشور ما نمایان بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: مراسم سالروز شهادت آیت الله شهید قاضی طباطبایی در 12 آبان از ساعت 10 الی 12 ظهر در مسجد مقبره تبریز برگزار می‌شود و سخنران این مراسم آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا هم در این نشست گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی شکوفا کردن ذخایر و ظرفیت‌های تشیّع است که مسئله پیاده روی اربعین نمونه بارز آن است و در تاریخ، زیارت اربعین به این حد باعظمت نبودچون باهزینه بسیار کم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه در 13 آبان سالهای مختلف اتفاقات مهمی در کشور رخداده است، افزود:مهم‌ترین آنها تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار توسط دانشجویان پیرو خط امام بود و بنیانگذار جمهوری اسلامی از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند و باید این روز هر ساله عزیز نگه داشته شود.

وی ادامه داد: تابه حال از ظرفیت بسیاری از مجموعه‌ها در این مناسبت‌های ملی استفاده نشده است لذا باید ظرفیت‌های هنری سازمان‌ها به کار بیاید و حتی از توانمندی‌های بسیج و سپاه نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم استفاده شود.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرگیعان در اغلب مناطق خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین گرگیعان همه ساله به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بسیاری از نقاط خوزستان به صورت مردمی برگزار می‌شود که در سال‌های اخیر در شهرهای مختلف خوزستان در مکانی خاص به صورت نمادین نیز برگزار می‌شود و مورد حمایت بسیاری از دوستداران اهل بیت قرار می‌گیرد.

«گرگیعان» نام جشنی کودکانه است که همزمان با شب میلاد امام حسن (ع) در اهواز و بسیاری از شهرهای خوزستان برپا می‌شود. در روز گرگیعان رسم است کودکان و نوجوانان بعد از اذان مغرب به کوچه‌ها بروند و هر کدام دو سنگ در دست گرفته و بر هم می‌کوبند و شعرهای مربوط به این آئین را تکرار می‌کنند.

همزمان با شعر گفتن، درِ خانه‌ها را می‌زنند و اهالی خانه شیرینی و شکلات‌های محلی در کیسه‌های کودکان می‌گذارند. اجرای مراسم گرگیعان همچون نام آن با سرودخوانی‌های مختلفی در بین مردم همراه است؛ برای نمونه کودکان با شعار «قرقیعان و قرقیعان بین اقصیر و رمضان» «قرقیعان و قرقیعان بین شعبان و رمضان» و همچنین شعارهای «انطونه حق‌الله یرضی علیکم‌الله» «حق خداوند را بدهید خداوند از شما راضی باشد» و «عطونا الله یعدیکم بیت مکه یودیکم» «به ما عیدی بدهید که خدا عیدی سفر مکه به شما بدهد» به کوچه‌ها روانه می‌شوند.

همچنین شعرهای «ماجینه یا ما جینه حل الکیس و انطینا» یعنی «آمدیم و آمدیم – در کیسه را باز کن و به ما عیدی و شیرینی بده» سروده می‌شود. اگر اهالی خانه در پشت بام باشند کودکان خطاب به آنها می‌گویند: «یا اهل سطوح تنطونه لو نروح» یعنی «ای افرادی که بالای پشت بام ایستاده‌اید، به ما عیدی میی دهید یا برویم؟

کودکان در این روز با کیسه‌هایی که به گردن آویزان می‌کنند به در خانه‌ها می‌روند و با سنگ‌هایی که در دست دارند و ضرب‌آهنگ سنگ‌ها نیز شعرخوانی می‌کنند. همسایه‌ها با شنیدنِ شعر و سنگ‌زدن‌های کودکان به در خانه‌ها می‌روند و با شیرینی، بادام و دیگر تنقلات از کودکان پذیرایی می‌کنند.

کد خبر 6062524

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • مراسم تشییع و تدفین شهید مرزبان گلستانی در زادگاهش برگزار شد
  • امنیت کشور مرهون رشادت جوانان ما در مرزهاست
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • زمان مراسم تشییع شهید «نجاتی نیا» در گرگان اعلام شد
  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • حمله اسرائیل به جنوب لبنان/ چند تن در یک مرکز شهید شدند + فیلم
  • مراسم گرگیعان در اغلب مناطق خوزستان برگزار شد