Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های خود در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد، اکنون گفته می‌شود که احتمال درگیری نظامیان آمریکا با نیروهای ترکیه‌ای وجود دارد.

اخبار بین الملل- یک مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود درباره اوضاع میدانی شرق رودخانه فرات و قطع جاده‌های مواصلاتی بین «تل‌أبیض» و «رأس‌العین» توسط نیروهای ترکیه‌ای به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته است: «وضعیت در این مناطق به سرعت رو به وخامت می‌ورد و نیروهای آمریکایی دیگر هیچ ارتباط زمینی با مبارزان کُرد ندارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «هاآرتص» این منبع که اجازه رسانه‌ای کردن جزئیات بیشتری از تحرکات نظامی آمریکا در شمال سوریه را نداشت، از احتمال وقوع درگیری بین آمریکایی‌ها و نیروهای ترکیه‌ای خبر داد: «نیروهای آمریکایی در میدان نبرد، در خطر محاصره شدن هستند و احتمالا با نیروهای تحت حمایت ترکیه [ارتش آزاد] درگیر شوند».

این مقام نظامی در ایمیلی به خبرگزاری «رویترز» نیز تصاویر مخابره شده از تلفات کُردها را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرده و گفت: «این گزارش‌ها نشان‌دهنده بی‌ثبات شدن شمال سوریه از زمان آغاز خصومت‌ها در روز چهارشنبه است. واشنگتن هر گونه رفتار غیرانسانی یا کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کند».

عملیات ترکیه در شمال سوریه در حالی امروز وارد پنجمین روز خود شد که گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» در بیانیه‌ای از سقوط شهر «تل‌أبیض» به دست نیروهای عملیات‌کننده خبر داد.

آنکارا این عملیات را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه سوریه آنکارا نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جاسوسی «موساد» در پایگاه‌های آمریکا در داخل عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «سعید البدری» کارشناس امنیتی عراق تاکید کرد که نظامیان آمریکایی مستقر در داخل این کشور از عناصر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) حمایت به عمل می‌آورند.

وی افزود: طرف آمریکایی به دنبال تحقق منافع خود در داخل عراق از طریق ارتکاب جنایات مختلف و ترور شخصیت‌ها است. نیروهای آمریکایی از عناصر موساد مستقر در داخل عراق حمایت به عمل می‌آورند.

البدری تصریح کرد: این عناصر جاسوس در پایگاه‌های نظامیان آمریکایی به عنوان مراکز عملیاتی خود و محلی برای اجرای نقشه‌هایشان در داخل عراق استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا سلاح راهبردی برای تضمین باقی نگه داشتن نیروهایش در داخل عراق و خدمت رسانی به مزدوران رژیم صهیونیستی در اختیار دارد.

البدری تصریح کرد: اهرم فشار اقتصادی به عنوان یک سلاح علیه عراق توسط آمریکایی‌ها از طریق به دست گرفتن کنترل درآمدهای نفتی محسوب می‌شود.

کد خبر 6062218

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟
  • فعالیت‌های جاسوسی «موساد» در پایگاه‌های آمریکا در داخل عراق