Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@22:26:32 GMT

ترامپ ترکیه را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۹۱۱

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر از احتمال اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه خبر داد.

اخبار بین الملل- وی نوشت: «به همراه "لیندسی گراهام" (سناتور جمهوری‌خواه) و تعداد زیادی از اعضای کنگره از جمله دموکرات‌ها در حال تعامل درباره اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه هستیم. وزارت خزانه‌داری آماده اقدام بوده و توافق بزرگی در این باره وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه خواسته که این اتفاق نیفتد. گوش به زنگ باشید.» 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گفت  رئیس‌جمهور این کشور مجوز تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها را «قابل‌توجه» خواند، اما گفت که دستور ترامپ صرفاً به منزله مجوز تحریم است و آمریکا هنوز آنها را فعال نکرده است. 

ترکیه چهارشنبه گذشته عملیات نظامی جدیدی را در شمال شرق سوریه آغاز کرد. آنکارا مدعی است هدف از این اقدام مقابله با «تهدید» شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا سوریه ترکیه رئیس جمهور آمریکا سوریه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

به گزارش اکوایران، مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

این قانون تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد تا بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی را که آگاهانه نفت خام ایران را فرآوری یا ارسال می‌کنند، در بر بگیرد. این قانون تحریم‌های ثانویه را نیز بسط خواهد داد تا تمامی معاملات بین مؤسسات مالی چین و بانک‌های ایرانی تحریم‌شده برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون که قرار است در یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان گنجانده شود، روز شنبه با ۳۶۰ رای موافق در برابر ۵۸ رای مخالف به تصویب رسید

به نوشته بلومبرگ، حدود ۸۰ درصد از حدود ۱.۵ میلیون بشکه صادرات روزانه نفت ایران به پالایشگاه‌های کوچک مستقل چینی موسوم به «قوری» حمل می‌شود.

در حالی که این تحریم‌ها می‌تواند بر حجم صادرات نفت ایران تأثیر بگذارد و تا ۸.۴۰ دلار به قیمت هر بشکه نفت خام بیافزاید، این قانون همچنین شامل حق اعمال معافیت توسط رئیس جمهور است.

جو بایدن ممکن است تصمیم بگیرد که از این اختیار استفاده کند و تاثیر این تحریم‌ها بر قیمت‌ها را خنثی کند. دولت ترامپ دوم ممکن است این کار را نکند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در ماه اکتبر این تصور رایج را رد کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نزدیکی دیپلماتیک با تهران، به تدریج اعمال تحریم‌ها را بر فروش نفت ایران کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا