Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فهیمه مهمان نواز مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: اداره استاندارد خراسان شمالی وظایفی همچون تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های ملی، بازنگری استاندارد‌های ملی، تدوین استاندارد‌های بین المللی، آموزش مدیران کنترل کیفیت، صدور پروانه علامت استاندارد، تمدید پروانه‌های صادر شده، بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و ارزیابی آن ها، بازرسی سطح بازار، کنترل صحت عملکرد وسایل اندازه گیری در داد و ستد‌ها و کنترل آزمایشگاه‌های همکار استان را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمان نواز با اشاره به بازنگری استاندارد‌های ملی تا سطح ۱۲۰ توسط خراسان شمالی افزود: با توجه به وضعیت واحد‌های تولیدی بنا را بر آموزش مدیران کنترل کیفیت گذاشته ایم.

او از بازرسی ۳ هزار کالا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال این عدد را به ۶ هزار می‌رسانیم، زیرا باید مواد را کنترل کنیم، اما یک سری کالا از خارج استان وارد می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی کنترل شهربازی‌ها را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و اظهار کرد: اکنون ۲ شهر بازی در اسفراین و بجنورد فعال هستند و باقی شهربازی‌ها به استاندارد‌ها نرسیده اند.

او به پلمپ ۱۰ واحد تولیدی و یک باسکول اشاره کرد و افزود: جایگاه‌های سی ان جی نیز درحال کنترل هستند که ۲۸ جایگاه تاییدیه آیتم‌های بحرانی را دریافت کرده اند و ۳ مورد نیز تازه کار را شروع کرده اند.

مهمان نواز گفت: ۷۸۲ جایگاه نازل سوخت در استان داریم که ۶۰۰ عدد را آزمون کرده ایم و این طرح مرتب در حال انجام است.

او کالا‌های تقلبی را مشکل اصلی اداره استاندارد دانست و افزود: مردم باید اصالت کالا را معین کنند که برای آن کد ده رقمی ره گیری درج شده را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال شود تا تمام اطلاعات در دسترس قرار بگیرد.

مهمان نوازبه موضوع تولیدات خانگی اشاره کرد و تاکید کرد: هرچند اکثر کالا‌ها مشمول دریافت استاندارد نیستند، اما کنترلی نیز نمی‌شوند. مشاغل خانگی متولی‌های خود را دارد و فرآورده‌های غذایی نیز باید از وزارت بهداشت وجوز بگیرند.

او تولیدات کارخانه را سالم‌تر از تولیدات خانگی معرفی کرد و افزود: تولیدات کارخانه‌ها آزمون می‌شوند و این که می‌گویند فراورده‌های لبنی کارخانه سالم نیست حرف عامیانه‌ای است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی صدور کیفیت ۱۷۷ آسانسور در بخش‌های خصوصی و دولتی، صدور ۱۴ پروانه تولیدی و صدور یک مورد پروانه برای مشاغل خانگی را دیگر اقدامات این سازمان دانست.

انتهای پیام/ ه

کشف ۲۶۱ کالا با کیفیت پایین در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.
مهدی پژوهش با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد گفت: سال گذشته اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.
وی همچنین به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره داشت و گفت: سال گذشته این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.
پژوهش خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان