Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@01:29:21 GMT

پیش دیابت چطور با چه علائمی سراغ شما می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۹۳۱۵

پیش دیابت چطور با چه علائمی سراغ شما می‌آید؟

 بیش از ۸۶ میلیون از افراد بالای ۲۰ سال در ایالات متحده امریکا در مرحله پره دیابت یا همان پیش دیابت هستند؛ یعنی قند خون آن‌ها بالاتر از سطح نرمال است، ولی در حدی بالا نیست که بتوان آن را دیابت در نظر گرفت.


در اینجا ۶ علامت خاموش پیش دیابت که به اندازه دیابت شیرین نیست، ولی خود عامل خطر بزرگی به شمار می‌آید، معرفی شده است:


پوست تیره: محققان کلینیک مایو اعلام کردند که اگرچه پیش دیابت همیشه نشانه‌های آشکاری ندارد، یک عامل خطر آن، بروز تکه‌های تیره روی پوست گردن و مفاصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این وضعیت به عنوان آکانتوز نیگریکانس شناخته شده است؛ یعنی تیره و ضخیم شدن بخش‌هایی از پوست. البته این وضعیت می‌تواند نشانه دهنده یک تومور سرطانی در ارگان‌های داخلی بدن نیز باشد و به هر حال باید به طور کامل توسط پزشک تحت بررسی قرار گیرد.


عدم ورزش: عدم فعالیت بدنی می‌تواند به اختلالات روانی از جمله افسردگی پیوند داده شود، اما به دلیل شروع مقاومت به انسولین در افراد در مرحله پیش دیابت، میل به فعالیت بدنی کمتر می‌شود. این در حالی است که ورزش منظم خطر ابتلا به دیابت را تا ۷۰ درصد نسبت به افراد غیر فعال کاهش می‌دهد. سعی کنید ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه را برای ۵ روز در هفته انجام دهید. می‌توانید این ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی را به دوره‌های زمانی کوتاه‌تر تقسیم کنید: برای مثال ۳ دوره ۱۰ دقیقه ای. فعالیت بدنی‌ای را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.


کمبود خواب: در حالی که گاهی اوقات پیش دیابت علائمی از جمله خستگی را به همراه دارد، کسانی که کمتر از ۶ ساعت خواب در شبانه روز دریافت می‌کنند، در معرض خطر بالاتر ابتلا به پیش دیابت هستند. در یک مطالعه جدید محققان دانشگاه شیکاگو متوجه شدند که چگونه کم خوابی می‌تواند سبب ابتلا به شرایط پیش دیابت در مردان جوان سالم شود. محققان در این مطالعه متوجه شدند که کم خوابی مداوم موجب افزایش سطح اسید چرب در خون می‌شود.

افزایش سطح اسید چرب سوخت و ساز چربی را مختل و توانایی انسولین را برای تنظیم مناسب قند خون از بین می‌برد و در نتیجه منجر به ابتلا به دیابت می‌شود. قطع کافئین در بعد از ظهر، خاموش کردن وسایل الکترونیکی یک ساعت قبل از خواب، عدم استعمال سیگار و یا خوردن خوراکی‌های سرپایی در شب برای جلوگیری از بروز بی خوابی موثر است.


تاری دید: تاری دید اگرچه می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات سلامتی از جمله گلوکوم و حتی مولیتپل اسکلروزیس باشد، اما یکی از نشانه‌های هشداردهنده ابتلا به پیش دیابت نیز هست. بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون (که در کسانی که پیش دیابت دارند شایع است) می‌تواند قابلیت تمرکز چشم را بهم بزند و باعث تاری دید شود. تاری دید به محض اینکه سطح قند خون به حالت طبیعی بازگردد از بین می‌رود. هر گونه تغییرات بینایی از جمله تاری دید باید توسط پزشک به طور کامل بررسی شود.


افزایش تشنگی: یکی از شناخته شده‌ترین علائم پیش دیابت و دیابت است، تشنگی بیش از حد در جواب قند اضافی موجود در خون اتفاق می‌افتد. بدن میخواهد قند اضافی را به صورت ادرار خارج کند، به همین دلیل مجبورتان می‌کند بیش از حد معمول آب بنوشید. به همین دلیل دائم احساس تشنگی می‌کنید.


زخمی که دیر خوب می‌شود: اگر شما دچار کبودی و یا زخمی شده اید که دیر از بین می‌رود، باید بدانید که می‌تواند نشانه هشدار دهنده پیش دیابت باشد. قند خون بالا گردش خون را کند می‌کند، به همین دلیل طول می‌کشد تا پوست بتواند خود را ترمیم کند. این وضعیت حتی باعث رشد باکتری‌ها و قارچ می‌شود، که به معنای دوباره عفونت کردن است مخصوصا روی پوست.


نکته آخر: همواره پزشکان برای تشخیص به موقع پره دیابت اهمیت بسیار قائلند چرا که معالجه و بهبود شرایط نامساعد در (پره دیابت) ممکن است از بروز مشکلات جدی در سلامت افراد پیشگیری کند. برای مثال تشخیص به موقع و درمان پره دیابت می‌تواند از بروز دیابت نوع دوم و عوارض مرتبط با آن مانند بیماری قلب و عروق، مشکلات بینایی و بیماری‌های کلیوی پیشگیری کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که عوارض مرتبط با دیابت، اغلب قبل از تشخیص بالینی دیابت ایجاد می‌گردند و بر این اساس تشخیص دیابت در مراحل اولیه و نیز مراحل قبل از بروز دیابت دارای اهمیت خاص خواهد بود.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیابت علائم دیابت تشنگی تاری دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه زنجبیل به کاهش التهاب و درمان حالت تهوع کمک قابل‌توجهی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زنجبیل از زمان‌های قدیم به عنوان یک ادویه مفید شناخته شده است، ترکیب فعال زیستی اصلی آنکه جینجرول نام دارد خواص زیادی به همراه دارد، در ادامه به بررسی مزایای مصرف روزانه زنجبیل می‌پردازیم:

کاهش التهاب

التهاب پاسخ طبیعی بدن به آسیب یا عفونت است، اما التهاب مزمن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف شود، زنجبیل حاوی خواص ضدالتهابی قوی است که ممکن است به کاهش علائم مرتبط با شرایطی مانند آرتریت و آرتروز کمک کند.

درمان حالت تهوع

زنجبیل برای قرن‌ها به عنوان دارویی برای درمان حالت تهوع استفاده شده است، پزشکان نیز مصرف زنجبیل را برای کاهش حالت تهوع پس از درمان بیماران سرطانی توصیه می‌کنند، مصرف این گیاه عوارض جانبی مربوط به داروهای ضد تهوع را ندارد.

کاهش وزن

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به کاهش قابل‌توجه وزن بدن و کاهش سایز دور کمر کمک کند، متخصصان تغذیه نیز مصرف زنجبیل را برای افراد دارای اضافه وزن توصیه می‌کنند.

کاهش قند خون و خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم

زنجبیل به مقابله با بیماری دیابت نوع دوم می‌پردازد، نتایج پژوهش‌های صورت گرفته نشان داده است که مصرف روزانه پودر زنجبیل می‌تواند به کاهش قابل‌توجه سطح قند خون ناشتا کمک کند، بنابراین این ماده غذایی می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید واقع شود.

کد خبر 744706

دیگر خبرها

  • تصمیم قطعی گواردیولا؛ منچسترسیتی به سراغ جمال موسیالا می‌رود
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • ناگفته‌های زورگیران جنجالی صدر
  • ناگفته‌های خفت‌گیران صدر
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است