Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@11:50:28 GMT

طب سنتی برای درمان آفت دهان چه توصیه‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۹۳۵۷

طب سنتی برای درمان آفت دهان چه توصیه‌هایی دارد؟

متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره آفت دهان اظهار کرد: آفت دهان زخم‌هایی هستند که در مخاط دهان و لثه ایجاد می‌شوند. از نظر پزشکی علت قطعی برای این عارضه شناخته نشده است، بنابراین درمان‌های آفت دهان تنها جنبه تسکینی دارند.

او بیان کرد: کمبود برخی املاح و ویتامین‌ها، استرس، تغییرات هورمونی و ضربه‌ها و تروما‌هایی که به مخاط دهان و لثه وارد می‌شوند، در ایجاد آفت دهان موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
افرادی که به شکلی مکرر به آفت دهان دچار می‌شوند باید از نظر بیماری‌های خود ایمن بررسی شوند، زیرا در برخی موارد آفت دهان می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری خود ایمن باشد.

هاشمی افزود: در طب سنتی علل مختلفی در ایجاد آفت دهان نقش دارد. انواع سوء مزاج‌های کلی بدن یا سوء مزاج‌های دستگاه گوارش و معده در بروز آفت دهان موثر هستند. اگر فردی به شکل مکرر و زیاد به آفت دهان دچار می‌شود باید به متخصص طب سنتی مراجعه کند.
درمان‌های تسکینی برای کاهش سوزش آفت دهان

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تاکید کرد: یک راه ساده برای تسکین درد و سوزش آفت دهان این است که یک قاشق را داخل فریزر بگذاریم تا به طور کامل سرد شود، سپس این قاشق یخ زده را روی محل آفت قرار دهیم. این روش به تسکین درد و سوزش آفت به ویژه در کودکان بسیار کمک می‌کند.

او تصریح کرد: ترکیبی از قره‌قروت و عسل هم در درمان آفت دهان موثر است، برای این منظور باید این ترکیب را به شکل خمیر در بیاوریم، سپس آن را روی محل آفت قرار دهیم. ماساژ محل آفت با رب انار یا مزه‌مزه کردن رب انار هم در بهبود آفت دهان موثر است.

هاشمی گفت: برای تسکین درد و سوزش آفت می‌توان دانه‌های سماق کوبیده نشده را در آب جوشاند و سپس این ترکیب را صاف کرده و محلول صاف شده را به صورت دهانشویه استفاده کرد. جوشانده برگ‌های مورد هم در بهبود آفت دهان موثر است. برای این منظور باید برگ‌های مورد را حدود پنج دقیقه در آب بجوشانیم و سپس مایع حاصل از صاف شدن برگ‌های مورد را غرغره کنیم.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اظهار کرد: برای درمان آفت دهان می‌توان گل‌گاوزبان خشک شده را پودر کرد و این ترکیب پودر شده را روی موضع پاشید. برای درمان آفت دهان چندین فرآورده دارویی گیاهی به شکل قطره یا خمیر در داروخانه‌ها موجود هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.


  منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آفت دهان طب سنتی درمان آفت دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح به صورت در چهارمحال و بختیاری با  هدف ارتقای سلامت دهان و دندان آغاز شد.
افشین امیریان افزود: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.
وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده