Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیینی مسئول دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی اظهار کرد: تجربه شهر تهران تجربه ارزشمندی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، با توجه به بسته تشویقی در شهر تهران بیش از ۲۰ درصد پروانه‌ها اخذ شده و ۲۰ درصد عملکرد کل کشور را داشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه بیان کردند که دولت نباید به طور مستقیم وارد شود بلکه باید سرمایه گذاران را تشویق کرد تا بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی حرکت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئینی گفت: رئیس جمهور در سال ۹۶ نقشه راه را روشن کردند که نوسازی و بازآفرینی باید توسط مردم و با کمک دولت اجرایی شود.

وی بیان کرد: ظرفیت بالایی برای تولید مسکن در این بافت‌ها وجود دارد و در ۴۵ هزار هکتار بافت فرسوده کشور می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن احداث کنیم.

بیشتر بخوانید: وجود بیش از ۱۴هزار هکتار بافت فرسوده در استان تهران

مسئول دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی تصریح کرد: آمادگی داریم جلسه مشترکی با بانک مسکن داشته باشیم تا تسهیلات اجرایی شود همچنین مجموعه دبیرخانه ستاد ملی در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

 سید محمد عنبری افزود: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی افزود: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران