Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:04:18 GMT

توسعه یزد مطابق سند آمایش سرزمین پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۹۶۲۱

توسعه یزد مطابق سند آمایش سرزمین پیگیری شود

محمدعلی طالبی روزیکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به  اهمیت این سند و نقش آن در اجرای طرح‌ها در راستای توسعه فراگیر و متوازن اشاره کرد و افزود: نهایی‌شدن سند جزو موارد ضروری ست که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: تیم مشاور سند مطالعات آمایش سرزمین از ابتدا همفکری خوبی با گروه‌های مختلف برای تدوین آن داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد بیان‌داشت: در تدوین سند تاکنون در سایه همدلی و همکاری پیشرفت خیلی خوبی انجام شده هرچند ممکن است نقصی هم داشته باشد باید رفع شود.

طالبی گفت: باید با همکاری کارشناسان اگر اشکالی در سند وجود دارد با پیشنهاد و تعامل نخبگان و همکاری با مدیران دستگاه‌های اجرایی حل شود.

استاندار یزد بیان کرد: بعد از نهایی‌شدن سند آمایش سرزمین باید برنامه دستگاه‌های اجرایی بر اساس آن تعریف و اقدام عملی صورت گیرد.

طالبی گفت: باید به‌گونه‌ای اقدام شود که برنامه‌ دستگاه‌های اجرایی در باب توسعه استان مغایرتی با سند نداشته باشد .

 متن سند آمایش استان برای آحاد شهروندان بر روی سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد و با توجه به تدوین آن در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی، رویکرد تهیه سند جامع با چشم‌اندازهای مناسب و متناسب با شرایط استان در آن لحاظ شده است.

استان یزد هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی یزد محمدعلی طالبی توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، سومین نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سازمان بهزیستی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجت‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار گردید، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت عنوان شد و در این جلسه مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم‌سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، پویش (از… به) جهت دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر_دختری و چند ویژه برنامه دیگر اشاره کرد که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواست برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • ۱۳ اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است