Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی‌نسب عصر یکشنبه در جریان بازدید از روند فعالیت یکی از کارخانه تولید کاشی وسرامیک این شهرستان، افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در ابرکوه با همت کارآفرینان کارخانه‌های کاشی و سرامیک و فولاد، علاوه بر کاهش بیکاری، رونق تولید زمینه‌سازی می کند.

وی اظهار کرد: برخی از کارخانه‌های این شهرستان نیاز به تسهیلات ارزی و ریالی دارند که مشکلات آنان با حضور استاندار و دیگر مسئولان استان بررسی شده و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات آنان در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی‌نسب از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای کمک و پشتیبانی از بخش‌ تولیدی و ایجاد اشتغال تمام تلاش خود را به کارگیرند و تصریح کرد: در شهرستان ابرکوه ۱۱۵ واحد اقتصادی فعال وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها با تمام ظرفیت کار می‌کنند.

وی رویکرد اصلی سال رونق تولید را رفع موانع واحدهای نیمه فعال عنوان کرد و با بیان نرخ ۱۴.۱ درصد آمار بیکاری شهرستان اظهار داشت:  ۲ هزار و ۴۵۸ نفر در مراکز کاریابی ابرکوه ثبت نام کرده‌اند که تعدادی از آنها ضمن آنکه شاغلند به دنبال  شرایط شغلی مناسبتر هستند که ۶۰ درصد آنان را فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی تشکیل می دهند.

فرماندار ابرکوه میزان تولیدی کارخانه‌های کاشی وسرامیک این شهرستان را سالانه ۳۶ میلیون مترمربع عنوان کرد و اضافه کرد: علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی استان یزد و مناطق همجوار ، ۱۵ میلیون مترمربع کاشی وسرامیک این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و بعضاً به اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

کاظمی‌نسب‌ یادآور شد: سالانه در شهرستان ابرکوه ۴۵۰ هزارتن فولاد و ۳۰ هزارتن فرآورده‌ای لبنی، ۷۰۰ هزار تن انواع موزائیک و سنگ‌های ساختمانی، هفت هزار تن پلیمرهای صنعتی، چهار هزار تن گاز اکسیژن، ۶۱ هزار تن سنگ آهن ،۶۰ هزارتن خاک صنعتی و خوراک دام، ۳۶ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک و ۵۰ دستگاه ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی تولید می‌شود.

وی راه‌ و دیگر زیرساخت‌های عمرانی را در توسعه موثر دانست و ادامه داد: با تکمیل و ساخت چندین پروژه راهسازی، تخصیص بودجه برای تکمیل راه آهن یزد – اقلید ، زمینه رونق هرچه بیشتر اقتصاد شهرستان ابرکوه ایجاد خواهد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه هم گفت: با پرداخت افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، فراگیر و مشاغل خانگی به ۲۲۱ متقاضی حقیقی و حقوقی، زمینه اشتغال ۶۳۵ نفر از جوانان جویای کار این شهرستان فراهم شده است .

ناصر زارع افزود: اکثر افرادی که در این شهرستان جذب بازار کار شده‌اند را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد و این افراد در زمینه فعالیت‌های بخش کشاورزی، تولید فرآورده‌های دامی، صنایع غذایی و تبدیلی، فرش دستبافت، گردشگری، فناوری اطلاعات، ورزشی، آموزش و رفاهی، مشاغل خانگی و خدماتی ‌مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه افزون بر یکصد طرح برای دریافت ۱۶۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، فراگیر و مشاغل خانگی در نوبت هستند، یادآور شد: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال حدود ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال ابرکوه سال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال