Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، شیخ نعیم قاسم روز یکشنبه با صدور  بیانیه ای اعلام کرد که  وزیر خارجه لبنان در نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه،موضع شجاعانه ای اتخاذ کرد.

بر این اساس،  زمان بازگشت سوریه با عزت و احترام به اتحادیه فرارسیده است زیرا رهبری و ارتش و ملت سوریه در برابر خطرناک ترین توطئه ای که با هدف نابودی این کشور مقاوم و سیطره هرچه بیشتر اسرائیل بر منطقه طراحی شده بود، ایستادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخ نعیم قاسم  خطاببه باسیل گفت: جناب وزیر! صحبت های شما به موقع بود، شاید کسانی را که به وعده ها و حمایت های دروغین دل خوش کرده اند هوشیار و بیدار کند؛ حاکمان عرب باید بدانند گفتگو و همکاری با یکدیگر برای حل و فصل مسائل برای همه سودمند است و دیگر طرح هایی که آمریکا و اسرائیل توسط  اشغالگران و متجاوزان و تروریست ها پیاده می کنند، کافی است.

بیانیه معاون دبیر کل  حزب الله لبنان در حالی است که وزیر خارجه این کشور  روز گذشته در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره گفت: آیا زمان بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب فرا نرسیده است؟ برای نجات ملت سوریه در این اجلاس گرد هم آمده ایم و باید با این کشور همصدا شویم.

این در حالی است که "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان با سخنان دیروز جبران باسیل مخالفت کرد.

دفتر نخست وزیر لبنان امروز با صدور بیانیه ای بدون اشاره مستقیم به سخنان باسیل، تاکید کرد که موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تناسبی با  "منشور دولت لبنان" ندارد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر لبنان بر سیاست دولت لبنان مبنی بر خودداری از ورود به تنش ها و دخالت نکردن در امور کشورهای عربی تاکید شده است.

نشست اضطراری وزیران  خارجه اتحادیه عرب دیروز پس از حمله نیروهای وابسته ترکیه به شمال شرق سوریه و افزایش تنش بین نیروهای مستقر در مناطق کردنشین و نیروهای تحت حمایت آنکارا، برگزار شد. حمله ترکیه در حالی صورت می گیرد که سوریه پس از شکست داعش به سمت آرامش نسبی پیش می رفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ما محل تجمع نظامیان صهیونیست در مقر جل العلام در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

مقاومت اسلامی لبنان ساعاتی پیش نیز اعلام کرده بود که با موشک‌های البرکان و کاتیوشا ۲ شهرک گورن و شلومی واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

در پی این حمله موشکی رسانه‌های صهیونیستی از آتش‌سوزی گسترده در منطقه الجلیل غربی خبر دادند.

به گزارش ایمنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

کد خبر 740072

دیگر خبرها

  • تصاویر حملات موشکی حزب الله لبنان به مواضع صهیونیست ها
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • پایبندی حماس به مواضع اصلی در مورد آتش‌بس