Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت عمان با بیان اینکه ایران دارای بهترین نظام بیمارستانی منطقه است، گفت: همکاری‌های بهداشتی و درمانی زیادی با ایران داریم و ایران همواره در منطقه الگو بوده است‌.

به گزارش مشرق، احمد بن محمد بن عبید السعیدی وزیر بهداشت عمان در بدو ورود به تهران گفت: ایران دارای بهترین نظام بیمارستانی است، همکاری‌های بهداشتی و درمانی زیادی با ایران داریم و ایران همواره در منطقه الگو بوده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه‌ به موفقیت همزمان ایران و عمان در اخذ گوهینامه سرخک، در حال حاضر می‌توانیم در دو حوزه مالاریا و سل هم همکاری‌های مشابهی را شروع کنیم.

عبید السعیدی با بیان اینکه در مسیر حذف مالاریا قرار داریم، گفت:  همانطور که اطلاع دارم ایران نیز در این مسیر قرار دارد و برای حل مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و سلامت در منطقه راهکاری جز همکاری و مشارکت بین کشورهای منطقه وجود ندارد.

*استقبال وزیر بهداشت از وزیر بهداشت عمان

سعید نمکی در مراسم استقبال از عبیدالسعیدی وزیر بهداشت عمان گفت: تشکر می‌کنیم که دعوت ایران را برای حضور در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در تهران پذیرفتید.

نمکی، اخذ گواهینامه حذف سرخک را به وزیر بهداشت عمان تبریک گفت و افزود: ما در ایران نیز همزمان با عمان این گواهینامه را گرفتیم. گرچه به‌دلیل وسعت سرزمین و اقلیم، زحمات ما برای حذف سرخک بیشتر از عمان بوده است.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در این اجلاس بتوانیم تجربیات خود را با هم در میان بگذاریم و به هم برای حل مشکلات بهداشت و سلامت کمک کنیم.

*رئیس دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت وارد ایران شد

گفتنی است، احمد المنظری رئیس دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با استقبال مدیرکل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت و دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دقایقی قبل وارد تهران شد.

کارشناسان دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در این سفر المنظری را همراهی می‌کنند.

*دیدار نمکی با وزیر بهداشت لیبی

همچنین ساعتی قبل وزیر بهداشت کشورمان با وزیر بهداشت لیبی دیدار کرد.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با حضور ۲۱ کشور منطقه از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ به مدت ۳ روز به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن سعید نمکی وزیر بهداشت بهداشت سلامت اخبار سلامت اخبار سلامتی عمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه تصریح کرد: جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین با تشکر از اهتمام ویژه و تلاش‌های خانم بلخی در راستای توسعه همکاری کشورهای بزرگ منطقه بویژه ایران با سازمان بهداشت جهانی، به توانمندی‌های بسیار خوب ایران در عرصه پزشکی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و بر آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری و تعامل با سازمان بهداشت جهانی در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای تاکید نمود.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توقف خشونت‌ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک‌های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

حنان بلخی در این دیدار برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماری‌های واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت‌ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقا سلامت در سطح منطقه شد.

کد خبر 6079360

دیگر خبرها

  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت
  • سفر مدیرکل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به ایران