Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-18@23:31:18 GMT

شورای نگهبان تشکیل وزارت بازرگانی را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۰۱۹۵



شورای نگهبان تشکیل وزارت بازرگانی را رد کرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه امشب (یکشنبه، ۲۱)، گفت: در این جلسه مصوبه مجلس پیرامون طرح تشکیل وزارت خدمات تجاری و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بخش دیگری از این جلسه، اعضای شورای نگهبان نسبت به طرح تشکیل وزارت بازرگانی یک ایراد را وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ایراد این شورا نسبت به طرح تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: اعضای شورای نگهبان تبصره یک ماده یک طرح تشکیل وزارت بازرگانی، مصوب مجلس را مغایر اصول 85 و 133 قانون اساسی دانستند.

کدخدایی در پایان خاطر نشان کرد: ایراد شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی در قالب نامه‌ای به مجلس اعلام شده است.

اصل 85 قانون اساسی به ایجاد بار مالی و مشخص نبودن منابع آن برای دولت دلالت دارد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذاری بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1403 که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله 99 مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی،‌ رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آ‌موزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی،‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است،‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • نتیجه جلسه وزیر صمت با شورای رقابت چه بود؟
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری