Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@10:55:43 GMT

سکه ۲۰ هزار تومان ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۰۲۳۲

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با ۲۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امروز سکه طرح قدیم نیز با کاهش ۲۰ هزار تومانی با قیمتی معادل سه میلیون و ۹۶۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه و ربع سکه با کاهش ۲۰۰۰ تومانی به ترتیب دو میلیون و ۴۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر همان ۸۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۱۶۰۰ تومانی ۴۰۴ هزار و ۹۱۱ تومان فروخته شد.

همچنین در بازار‌های جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۴۸۹ دلار (افزایش نیم دلاری) رسیده است.

ثبات در بازار ارز

از سوی دیگر قیمت ارز نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و ثبات کامل بر بازار ارز حاکم است.

بازار ارز این روز‌ها به ثبات رسیده و بر همین اساس بانک‌ها امروز (۲۱ مهرماه) با اندکی افزایش هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۳۲۷ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۴۹۰ تومان می‌خرند.

قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۹۶۲ تومان است.

قیمت ارز مسافرتی نیز در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها همانند دیروز ۱۲ هزار و ۶۸۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد.

نرخ ارز در صرافی‌های بانک

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز قیمت خرید دلار را همانند دیروز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کردند.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان می‌فروختند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قیمت سکه قیمت طلا کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) الکتروکاتالیست مبتنی بر گرافن با عملکرد بالا و کم مصرف ساخته است که می‌تواند تولید سریع هیدروژن سبز را با استفاده از الکترولیز آب انجام دهد.

به گزارش ایسنا، از الکتروکاتالیست‌ها برای تولید “هیدروژن سبز” استفاده می شود، اما در حال حاضر به فلزات نادر مانند ایریدیم و روتنیم نیاز دارند که می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را افزایش دهند. شرکت فرست‌گرافن از فناوری PureGraph®  برای تولید الکتروکاتالیست‌های با عملکرد بالاتر و مقرون به صرفه استفاده می‌کند.

این شرکت یک پروژه ۱۲ ماهه را برای توسعه الکتروکاتالیست‌های ارزان و با عملکرد بالا برای تولید هیدروژن به اتمام رسانده است.

این پروژه با حمایت مالی تقریبا ۱۲۰ هزار دلار آمریکا  انجام شده است و در آن از گرافن برای تولید الکتروکاتالیست استفاده شده است. در این پروژه، فرست‌گرافن فرمولاسیون بهینه پوشش‌هایی را که باید بر روی الکترودها اعمال شود، مورد آزمایش قرار داده است.

فرست‌گرافن الکتروکاتالیست تولید شده خود را با دو کاتالیزور تجاری مختلف مقایسه کرد. نتایج نشان داد که کاتالیزور فرست‌گرافن در مقایسه با کاتالیزور تجاری حاوی ایریدیوم در شرایط مشابه، به انرژی کمتری برای تولید هیدروژن نیاز دارد. این راه حل در مقایسه با یک کاتالیزور تجاری حاوی روتنیوم بسیار خوب عمل کرده است و  درحالی که حاوی همان مقدار روتنیوم بوده، سه برابر بیشتر هیدروژن تولید کرده است.

با این فناوری جدید، شرکت فرست‌گرافن می تواند فلزات نسبتا ارزان‌تر با کمک گرافن مورد استفاده قرار دهد و از آنها برای تولید الکتروکاتالیست با عملکرد بالا استفاده کند.

فرست‌گرافن پس از تأسیس یک مرکز آزمایش اختصاصی در منچستر، توانایی انجام تجزیه و تحلیل الکتروشیمیایی را دارد. این تسهیلات جدید منجر به آزمایش سریع‌تر و مقرون به صرفه تر الکتروکاتالیست‌ها و مواد گرافنی خواهد شد و راه تولید محصولات جدید مانند اکسید گرافن و ایجاد فرصت های جدید کاربردی را برای PureGraph® ایجاد می‌کند.

فرست‌گرافن همچنین با خوشه هیدروژن الکتروشیمیایی بزرگ منچستر (GMEHC) در انگلستان، پروژه جدیدی را آغاز کرده است. GMEHC کنسرسیومی از تأسیسات تحقیقاتی پیشرو و متخصصان است که روی نوآوری در حوزه هیدروژن و پیل سوختی کار می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارایه وام‌ به تولیدکنندگان لباس برای کاهش قیمت تمام شده محصول
  • مسی ارزان شد: قیمت لئو را باور نمی‌کنید!‏
  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی / طلا ارزان می‌شود؟
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟