Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) از افزایش فضای اسکان زائرین اربعین در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) به ۱۰ هزار مترمربع خبر داد. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

هادی محمود نژاد درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه ظرفیت اقامت در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیداکرده است، اظهار داشت: 9 هزار مترمربع فضا در نظر گرفته‌شده بود که بیش از 700 مترمربع نیز ظرف چند روز اخیر به آن اضافه شد و در حال حاضر مرکب حضرت فاطمه معصومه(س) در 10 هزار مترمربع به زائران اربعین خدمات می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: روزانه در هر وعده بیش از پنج هزار نفر اسکان و پذیرایى می‌شوند که با توجه به حضور بانوان و خانواده‌ها، نیمی از این ظرفیت به خواهران اختصاص  پیداکرده است.

معاون اجرایی حرم مطهر(س) بابیان اینکه به دلیل وضعیت جوی و گرمای هوا، امکانات سرمایش و تهویه لازم نیز در نظر گرفته‌شده است، افزود: مخزن انبار و توزیع داروهای جمعیت هلال‌احمر نیز در مرکب حضرت فاطمه معصومه(س) پیش‌بینی‌شده است که برای حفظ، نگهداری و توزیع داروها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات رفاهی موردنیاز زائران، اضافه کرد: 24 دستگاه ماشین لباسشویی همراه با آب کافی و حفر چاه عمیق تدارک دیده‌شده‌ است که خوشبختانه تا امروز بدون مشکل  رضایت زائرین و راهپیمایان فراهم آمده است.

اخبار اربعین 98| تدارک 75 باب منزل شخصی و 6باب حسینیه برای اسکان زائرین در حمیدیهاخبار اربعین 98| 3 هزار زائر پاکستانی اربعین در میرجاوه و زاهدان اسکان داده شدنداخبار اربعین 98 |ظرفیت اسکان 30 هزار زائر اربعین در ایلام ایجاد شد

محمود نژاد از اعزام بیش از 200 نفر از خادمان روحانی حرم مطهر به‌منظور ارائه خدمات موردنیاز زائرین خبر داد و تأکید کرد: انتخاب این افراد به دلیل کسوت روحانیت و توجه کافی به معارف و خدمات فرهنگی در خلال دیگر خدمات بود تا علاوه بر شناخت و توجه کافی این خادمان به این حرکت عظیم، الگوهای شخصیتی مناسب به زائرین معرفی شوند.

وی از تدارک و پیش‌بینی لازم نسبت به تأمین آب شرب موردنیاز زائرین گفت و توضیح داد: نه‌تنها با توجه به بروز برخی مشکلات برای زائرین در طول مسیر راهپیمایی، به مشکل نخوردیم که موکب‌های دیگر نیز از امکانات موجود در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) بهره‌مند شدند و خدا را از این بابت شاکریم.

معاون اجرایی حرم مطهر(س) خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام‌شده، خدمات شهرداری قم در محوطه پیرامون موکب راداریم که نظافت و جمع‌آوری پسماندها را به‌طور منظم انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها موزه متعلق به یک بانوی کریمه در جهان

 موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تنها موزه متعلق به یک بانوی قدیسه و تمدن ساز است که در ایام نوروز میزبان زائران است.

مدیر موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: موزه فاطمی اولین موزه عمومی و وقفی جهان محسوب می‌شود که ۹۰ درصد آثار موزه از موقوفات و متعلقات حرم مطهر بانوی کرامت است.

حجت الاسلام علی فتح الله زاده افزود: وجود بیش ۴۰ نوع اثر موزه‌ای نفیس و ۲ هزار و ۵۰۰ قرآن خطی از قرن اول تا دوران معاصر و ۳۰ هزار اثر تاریخی و نفیس از ویژگی‌های این موزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • بزرگترین سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • اسکان ۱۰۲ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان ثبت شد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س)
  • قم میزبان زائران اهلبیت + فیلم
  • قم کجا بریم؟
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • تنها موزه متعلق به یک بانوی کریمه در جهان