Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید آوری فرد عصر یکشنبه در نخستین جلسه شورای استاندارد قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: درحال حاضر ۴۳ شرکت نصاب بالابر دارای پروانه از سازمان صنعت، معدن و تجارت در قم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان هفت شرکت بازرسی دارای پروانه از اداره کل استاندارد نیز درقم وجود دارد، افزود: این شرکتها کار نظارت بر عملکرد نصابان آسانسور را انجام می‌دهند، و در سال ۹۷ یکهزار و ۳۸۵ بالابر را تایید ایمنی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آوری فرد بیان داشت: ماهانه بیش از یکصد پروانه ایمنی بالابر درقم صادر می‌شود، که بالابرهای موجود در دستگاه های دولتی در اولویت قرار دارند.

وی افزود: ۱۴۰ دستگاه بالابر مراکز دولتی قم دارای تاییدیه اولیه و ادواری هستند، و ۱۶۰ بالابر نیز فقط تاییدیه اولیه دارند.

وی وجود ۳۳۰ بالابر بدون تاییدیه درقم را خطر بزرگی برای این استان دانست و گفت: ۶۲ دستگاه بالابر اعم از هیدرولیکی و پیچی به دلیل ایمن بودن مشمول استاندارد اجباری نمی باشند.

مدیرکل استاندارد قم همچنین با اشاره به وجود ۳۰۰ قطعه زمین بازی غیر استاندارد در این استان گفت: ۳۴۳ دستگاه بازی کودکان در این زمینها نصب است، که فقط ۱۶ مورد آن دارای تاییدیه استاندارد می‌باشد.

آوری فرد با تاکید بر ضرورت ورود سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم به این موضوع خاطرنشان کرد: در برخی استانها کمیته استانداردسازی زمینهای بازی با مسئولیت حوزه عمرانی استان تشکیل شده و این اقدام باید درقم نیز صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد قم گفت: سال گذشته ۱۸ مورد استاندارد را در استان تدوین کردیم، و در سالجاری نیز تدوین بیش از ۱۸ استاندارد دیگر در دستور کار قرار دارد.

این مسئول بازنگری، تجدید نظر، اصلاح و تغییر استاندارد را از جمله اقدام های اداره کل استاندارد ذکر کرد و گفت: در سالهای گذشته بیش از ۶۰ مورد استاندارد ملی درقم بازنگری و تجدیدنظر شد.

مدیرکل استاندارد قم همچنین ضمن‌ هشدار در خصوص وجود کپسول‌های گاز در برخی مغازه‌های قم گفت: دراین کپسولها ۶۰ کیلو گازمایع ذخیره می‌شود که قابلیت انفجار دارد.

وی گفت: روزانه چند هزار کپسول گاز از اراک وارد قم می‌شود، که هر کدام یک بمب سیار است.

وی ادامه داد: این کپسولها را در داخل مغازه ها شارژ نموده و در مخازن غیر استاندارد نگهداری می‌کنند که اگر هر یک منفجر شود ده ها مغازه مجاور را تخریب می‌کند.

آوری فرد افزود: شهرداری این مغازه‌ها را پلمپ کرد اما خودشان آن را رفع پلمپ کردند، از این رو برخورد با واحدهای متخلف نیازمند همکاری نیروی انتظامی و بخش های مختلف مانند معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم صنعت پروژه ساختمانی استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: این آتش سوزی ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه اعلام شده بود که با حضور شش گروه از آتش نشانان پس از حدود سه ساعت مهار شد.

محمدامین لیاقت افزود: این مغازه دوطبقه بوده که طبقه فوقانی آن انبار بود و به علت اینکه پشت این مغازه نیز پارکینگ عمومی بود، شدت گرمای آتش موجب خسارتی به شماری از ماشین های متوقف در پارکینگ شد.

وی گفت: این آتش سوزی خسارت جانی نداشت و خسارت مالی و علت حادثه در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید؛ فوت دو تن بر اثر تصادف در بندرعباس

پیشتر در فضای مجازی گفته شده بود در این حادثه چندین مغازه آنش گرفته که آتش نشانی این خبر را تکذیب کرد.

دیگر خبرها

  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • کاسبی کپسولی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور در سال ۱۴۰۲ با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • لحظه آتش سوزی در بازار بندرعباس | چندین مغازه در آتش سوختند | ویدئو
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود