Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@13:52:21 GMT

شهر «تل‌ابیض» تحت کنترل نیروهای ترکیه درآمد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۰۵۹۴

شهر «تل‌ابیض» تحت کنترل نیروهای ترکیه درآمد

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»‌ از سیطره نیروهای ارتش ترکیه بر شهر «تل ابیض» واقع در شمال استان رقه خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش ترکیه پس از اخراج نیروهای «YPG»(یگان‌های مدافع خلق) از «تل‌ابیض»، کنترل این شهر را که در شمال استان الرقه واقع است، در دست خود گرفتند.

بیشتر بخوانید: محاصره شبه‌نظامیان کُرد در «تل ابیض و راس العین» در دستور کار ارتش ترکیه و گروهک‌های تروریستی + نقشه میدانی و عکس

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این باره گزارش داد که عصر یکشنبه،‌ نیروهای ارتش ترکیه به همراه عناصر مسلح «ارتش آزاد»،‌ شبه‌نظامیان کُرد وابسته به یگان‌های مدافع خلق را از مرکز شهر تل ابیض بیرون و بر آن تسلط پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که نیروهای ترکیه شهر تل ابیض را تحت تصرف خود درآوردند.

نهاد مزبور صبح یکشنبه خبر داده بود که شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» موفق شدند بیشتر مناطق شهر «رأس العین» را از ارتش ترکیه بازپس گیرند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن ۸۵ تن از عناصر «نیروهای دموکراتیک سوریه»، ۷۶ تن از شبه‌نظامیان «ارتش آزاد» وابسته به ترکیه و هشت نیروی ارتش ترکیه در  خبر داد.

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار نفر در شمال سوریه بعد از عملیات ترکیه در این منطقه آواره شده‌اند. در بیانیه سازمان ملل متحد گفته شده شمار افرادی که در حال اسکان در پناه‌گاه‌ها و مدارس هستند رو به افزایش است.

رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه تحت عنوان «چشمه صلح» خبر داد و به دنبال آن جنگنده‌های این کشور برخی مواضع YPG را که از سوی آنکارا تروریستی شناخته می‌شود، هدف قرار داد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن تحولات منطقه تحولات سوریه ترکیه ارتش ترکیه تحولات ترکیه سوریه ارتش سوریه حمله به سوریه ارتش آزاد آنکارا نیروهای دموکراتیک سوریه تل ابیض سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید نظامیان زخمی شده اسرائیل به دست مبارزان فلسطینی

 ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۶۱ نظامی این رژیم از یکشنبه گذشته تاکنون خبر داد.

به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۳ هزار و ۱۶۰ افسر و نظامی این رژیم از زمان شروع جنگ اشاره کرد که ۱۵۲۳ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند.

چند رسانه صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش این رژیم در اعلام آمار تلفات خود اشاره کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقامات بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات منتشر نکنند.

منبع: مهر

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک جدید به نظامیان صهیونیست در غزه
  • آمار جدید نظامیان زخمی شده اسرائیل به دست مبارزان فلسطینی
  • آمار جدید نظامیان زخمی شده رژیم صهیونیستی به دست مبارزان فلسطینی
  • رویترز: سرگرمی نظامیان اسرائیلی با لباس زیر زنانه در غزه
  • اشغالگران اسراییلی در دام قسام
  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • حماس همچنان به سادگی می‌تواند کنترل غزه را در دست بگیرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه