Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی اظهار داشت که در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از او خواستار توقف فوری حملات علیه شمال سوریه شده است.

به گفته ماکرون او در این تماس تلفنی به اردوغان اعلام کرده است که این حملات می‌تواند به ایجاد بحران انسانی منجر گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد که در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به اوضاع شمال سوریه هشدار داده است.

رئیس جمهور فرانسه این سخنان را در نشست خبری مشترک با صدراعظم آلمان اعلام کرد.

ماکرون همچنین افزود که خواسته مشترک کشورش و آلمان توقف حملات به دلیل خطر ایجاد وضعیت انسانی ناپایدار و بازگشت داعش در منطقه است.

فرانسه پیشتر نیز از ترکیه خواسته بود تا به حملات خود علیه کُردهای سوریه پایان دهد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه نهم اکتبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۷ مهر ماه ۹۸ از آغاز رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. 

حملات ترکیه علیه شمال سوریه با واکنش‌های گسترده جهانی و محکومیت‌های گسترده روبرو شده است.

کد خبر 4745913

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه امانوئل ماکرون ترکیه سوریه رجب طیب اردوغان ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه جنگ 2015 یمن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی نباید توانایی مخفی کردن جنایاتی که در نوار غزه انجام داده را داشته باشد.

به گزارش مشرق، اردوغان گفت: ما باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم. رژیم صهیونیستی نباید توانایی مخفی کردن وحشی‌گری‌های خود را داشته باشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

رژیم صهیونیستی نیز به تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

این عملیات موجب آغاز تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما شاهد این بودیم که کشورهای غربی به تلافی‌جویی ایران پاسخ دادند. همین بازیگران باید جمع شوند و به اسرائیل بگویند که دیگر «کافی» است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه درباره عملیات «وعده صادق»