Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حسین امیرلی جانشین رئیس پلیس فتا ناجا گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) و آغاز مسافرت‌های زیارتی هموطنان به کشور عراق، افراد سودجو و کلاهبردار با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده و با استفاده از ترفند‌های قدیمی ضمن برقراری تماس با شهروندان به صورت تصادفی با ترفند شرکت و برنده شدن آن‌ها در مسابقات مذهبی، ضمن برقراری مصاحبه دروغین با شخصیت‌های کشوری و افراد سرشناس و با انجام مهندسی اجتماعی دقیق، با اعلام برنده شدن در مسابقه سفر به عتبات عالیات مخاطبان را فریب داده و با بهانه پرداخت نقدی و کمک هزینه سفر قربانیان را با روش‌های مختلف به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با استفاده از ترفند‌های خاص نسبت به دسترسی به اطلاعات کارت بانکی و برداشت وجه از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به هموطنان توصیه کرد: شهروندان مراقب باشند کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه و یا دریافت جایزه، از شما می‌خواهند برای دریافت جایزه به نزدیکترین دستگاه عابر بانک مراجعه نمایید و با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت عابر بانک را دریافت و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌نمایند؛ لذا به هیچ عنوان فریب اینگونه تماس‌ها را نخورده و همواره به یاد داشته باشند برای واریز وجه به حساب آن‌ها صرفاً شماره کارت لازم بوده و هرگز نیازی به ارائه رمز‌های حساب بانکی افراد نیست.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس درباره سوءاستفاده از گذرنامه زائران اربعین

جانشین رئیس پلیس فتا ناجا تأکید کرد: شهروندان عزیز از واگذاری سایر اطلاعات کارت و یا مراجعه حضوری به دستگاه عابربانک به منظور دریافت وجه جداً خودداری نمایند.

سرهنگ امیرلی در پایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش فوریت‌های سایبری لینک گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های گذشته که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و بدین طریق از هموطنان کلاهبرداری می‌نمایند. 

او می‌گوید: هموطنان عزیز توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است. به همین خاطر فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخورده و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور