Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- چین را می توان مالک پرحاشیه ترین صنعت خودروی جهان دانست! شاید استفاده از مقیاسی بدین بزرگی برای یک موضوع نیازمند بررسی ها، گزارش ها و تحلیل های آماری دقیق باشد اما در رابطه با چینی ها و خودروهایشان می توان چنین ادعایی را بدون دسترسی به منابع آماری خاص نیز مطرح کرد!

میل بالا به تولید خودرو، تعدد برندها با اسامی بعضا عجیب، کپی های تمام عیار و مساله کیفیت فنی همواره طی سالیان اخیر مهمهترین حواشی صنعت خودروی چین را به خود اختصاص داده است البته در آن سمت ماجرا نیز سرعت بالای پیشرفت، همکاری نزدیک با برترین برندهای جهان و چشم انداز آینده ای روشن برای صنعت خودروی این کشور قرار دارد و اکثر کارشناسان بر نقش غیرقابل انکار چین در معادلات آینده بازار جهانی خودرو تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این توضیحات باردیگر سراغ بازار خودرو در کشور چین می رویم تا این بار با 10 خودروی کلاسیک آنها آشنا شویم! استفاده از واژه کلاسیک شاید با برخی محصولات که در ادامه خواهید دید هماهنگی نداشته باشد اما براساس آنچه که مطرح شد؛ چین تنها بازار خودرویی در جهان است که یک محصول با عمر کمتر از دو دهه نیز در آن کلاسیک محسوب می شود!

دانگ فنگ CA71

این خودرو اولین سدان لوکس چینی است که در سال 1958 رونمایی شد. از این مدل تنها 30 دستگاه تولید شده، فقط 2 دستگاه از آن باقی مانده است و از این منظر یکی از کمیاب ترین خودروهای چینی محسوب می شود. دانگ فنگ CA71  موتور 1.9 لیتری و جعبه دنده 3 سرعته دستی دارد.

 

شانگ های SH760

این خودرو در فاصله سال های 1964 تا 1991 تولید شد و برای جابجایی مقامات دولتی  استفاده داشت. شانگ های SH760  یک موتور 2.2 لیتری و جعبه دنده دستی 4 سرعته داشت.

شانگ های براساس پلتفرم مرسدس بنز 220اس (دبلیو180) مدل اواسط دهه 50 میلادی، تولید و تغییراتی در نمای جلو و عقب خودرو ایجاد شد.

 

فوکانگ 988

این محصول حاصل همکاری دانگ فنگ با سیتروئن فرانسه بود. فوکانگ 988 بر اساس پلتفرم سیتروئن زد اکس در چین تولید و برای اولین بار در سال 1995 رونمایی شد. بیشتر فوکانگ های تولید شده به کمپانی های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل شهری در چین فروخته شدند.

 

هونگ کی CA770

هونگ کی مشهورترین خودروی چینی است که بطور خاص توسط مقامات عالی رتبه دولت چین مورد استفاده قرار گرفته است. یک سدان بسیار بزرگ بر اساس پلتفرم کرایسلر ایمپریال که چینی ها احترام ویژه ای برای آن قائل هستند. این لیموزین را باید نادر هم بنامیم زیرا در فاصله سال های 1966 تا 1981 تنها 847 دستگاه از آن تولید شده است. از این خودرو برای جابجایی ریچارد نیکسون در چین نیز استفاده شده است.

 

پکن BJ212

اولین بار در سال 1965 تولید شد. این اولین نسل از جیپ هایی نظامی تولید شده در چین محسوب می شود. این محصول هم یک کپی محسوب می شود زیرا بر اساس پلتفرم خودروی آفرودر روسی UAZ 469 توسعه یافت. نسخه اقتصادی آن برای فروش به مشتریان عادی نیز روی خط تولید قرار گرفت.

 

سانتانا

این خودرو محصولی از شانگ های-فولکس واگن است که بر اساس پلتفرم پاساتB2 توسعه یافت. مجموعا از سال 1985 تا کنون بالغ بر 3.5 میلیون دستگاه سانتانا 2000، 3000 و ویستا تولید شده است. سانتانا همچنان جز پرفروش ترین خودروهای بازار چین محسوب می شود.

 

شیالی(تیانجین فاو) 7100

شیالی 7100 اولین بار در سال 1987 تولید شد.  این خودرو در واقع نسخه چینی دایهاتسو CHARADE  محسوب می شود. هنوز هم می توان شیالی 7100 را در خیابان های چین مشاهده کرد که به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

جِتا

یکی از محبوب ترین خودروها میان مصرف کنندگان چینی است. توسط گروه فاو-فولکس واگن برای اولین بار در سال 1991 بر اساس پلتفرم Mark 2 جتا توسعه یافت. این خودرو در مدل سال هنوز هم جز پرفروش ترین های بازار چین است.

 

آئودی A6

سال 1999 در چانگچان روی خط تولید قرار گرفت و از آن زمان یکی از پرفروش ترین خودروهای لوکس در بازار چین است. مقامات دولتی چین هم علاقه زیادی به این محصول دارند. در آن سو هم مدیران و روسای کمپانی های بزرگ طرفدار نسخه مشکی این خودرو هستند.

 

پولو

 یکی از محبوب ترین خودروهای تولید شده توسط سایک – فولکس واگن است. این محصول همواره میان خانواده های چینی بویژه قشر تحصیل کرده با وضعیت مالی متوسط طرفدار داشته است. پولو همچنین اولین خودروی خانوادگی بود که در چین همزمان با بازار جهانی عرضه شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازار چین خودروی چینی پولو فولکس واگن آئودی عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟

قیمت ری‌را قرار است زیر یک میلیارد تومان باشد. این خودرو مطابق اعلام پیشین ایران خودرو، تا اواسط خرداد ماه امسال نیز برای فروش، در سامانه یکپارچه قرار داده‌می‌شود و تحویل آن ۹۰ روزه است؛ لذا پیش‌بینی می‌شود این خودرو تا اواخر تابستان به متقاضیان تحویل داده‌شود. البته برخی از گمانه زنی‌ها حاکی از تلاش خودروسازان داخلی برای فروش محصولات‌شان از روشی غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو است. مطابق برخی از اخبار، محصولات چینی مونتاژی در کشور در نمایندگی‌ها هم فروخته شده‌اند. هر چند در حال حاضر تنها راه فروش خودرو برای کارخانه‌ها، قرار دادن آن در سامانه یکپارچه فروش خودرو است.

قیمت ریرا در کارخانه حدود یک میلیارد تومان است و اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو‌های داخلی نیز حدود دو برابر و حتی بیشتر است؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت ری‌را در بازار آزاد، به حدود دو میلیارد تومان برسد. این یعنی قیمت ری‌را در بازار آزاد، معادل خودرو‌هایی مانند فیدلیتی هفت نفره، هایما ۸ S، کی‌ام‌سی X۵، دیگنیتی و تیگو هفت پرو است. آن چه مشخص است ری‌را در بحث پلت فرم، قوای فنی و تا حدودی آپشن‌ها، قادر به رقابت با چینی‌ها است. اما در بحث طراحی به‌ویژه در نمای ظاهری، عقب‌تر از رقبای چینی است

از طرف دیگر، تیراژ تولید بالاتر از چینی‌ها، گستردگی خدمات پس از فروش و احتمالا بازار خرید و فروش ری‌را، بهتر از چینی‌ها است. در نتیجه باید منتظر ماند و دید که قرار است ری‌را قیمت چینی‌ها را پایین بیاورد یا چینی‌ها قیمت آن را می‌شکنند. البته اگر همه با هم بالا نروند!

ری‌را به قوی‌ترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF۷ توربو پلاس یا EFP با توان تولیدی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ‌های جلو را دارد.

ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز‌های دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۲ اینچی، مانیتور مالتی مدیا ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو، نورپردازی مخفی و سانروف جزو امکانات رفاهی ری‌را هستند. همچنین سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو هستند.

منبع: بیت ران

tags # ایران خودرو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • معرفی کابینت های جدید
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده